Ajax werkt niet icm json

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »
Tim S

Tim S

23/02/2013 16:43:49
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik probeer al een tijdje ajax te laten werken in combinatie met json_encode. Ik heb inmiddels al alles geprobeerd maar heb nu een voorbeeld dat volgens mij wel zou moeten werken. Als ik het zonder json doe werkt het wel, heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

Hier de code van het voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Naamloos document</title>

<?php
if (isset($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) && strtolower($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) === 'xmlhttprequest') {


    $array = array('test' => '<p>hier een teststring</p>');
    header('Content-type: application/json');
    echo json_encode($array);
    
    //echo 'hier een test string'; dit werkt wel
    exit();

  
}



?>


<script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.1/jquery.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(e) {

$('.menu').click(function(e){
    
    e.preventDefault();
    
    $.ajax({
        
        type: "GET",
        dataType:"json",
        url:"http://localhost/cms/ajax.php",
        
        success: function(data){
        
            var json = $.parseJSON(data);
            alert(data.test);
            
        },
        error: function(data){
            
            var json = $.parseJSON(data);
            alert(json.error);
            
        },
        
    });
    
});

});

</script>
</head>

<body>
<a href="test" class="menu">Paginabeheer</a>
</body>
</html>


Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 10:49:22
 
Erwin H

Erwin H

23/02/2013 17:30:48
Quote Anchor link
Dit is niet ajax icm json, dit is json midden in een pagina echoen. Dat kan natuurlijk niet. De browser krijgt dan eerst een berg html om zijn oren, dan een header (die overigens al nooit meer verstuurd wordt) en dan een json encoded array.
Als je json wilt versturen mag je ALEEN EN DAN OOK ECHT ALLEEN json versturen. Geen html, geen xml, geen strings, NIETS anders.
(alleen de juiste headers van te voren natuurlijk wel)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 17:39:32
Quote Anchor link
Als het goed is wordt er in dit voorbeeld juist geen onnodige HTML etc getoond? Met json_encode() wordt de string in de array netjes omgezet in een JSON-string.

Ik weet even niet wanneer die voorwaarde precies voldoet, maar het lijkt me verder toch wel goed?
 
Tim S

Tim S

23/02/2013 17:43:27
Quote Anchor link
@Erwin
Ik heb hier ook aan zitten denken, maar ik had eerst php en html gescheiden dat werkte ook niet. Als ik het zo

doe zou het dan wel moeten werken(het werkt niet...):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
if (isset($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) && strtolower($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) === 'xmlhttprequest') {

    echo json_encode(array('test' => '<p>hier een teststring</p>'));
    
    //echo 'hier een test string'; dit werkt wel
    exit();

  
}



?>

En dan hieronder de rest, normaal gesproken staat de php code natuurlijk in een apart bestand.

Ik heb verder so'n beetje alles geprobeerd/getest wat ik kon bedenken......
 
Erwin H

Erwin H

23/02/2013 17:54:12
Quote Anchor link
@Aad, @Tim,

Of je toont de echte file niet, of ik kijk verkeerd, maar ik zie boven de echo toch echt dit staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Naamloos document</title>

Dit is HTML en dat gaat echt niet samen met de json die je probeert te versturen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 18:10:53
Quote Anchor link
Dus verhuis je code eens naar voor je HTML.
 
Tim S

Tim S

23/02/2013 18:31:47
Quote Anchor link
De code die ik als laatst had neergezet staat bovenaan, daaronder heb ik de rest gezet. Ik zit zelf misschien te denken dat het probleem licht bij xampp. Ik had ook het probleem dat de gd library niet werkte terwijl in de php info stond dat dat wel zou moeten. Ik heb dit wel getest op 2 computers maar beide met xampp.

Ik ga zo even testen op een online testsite.

Toevoeging op 23/02/2013 18:39:25:

Werkt online ook niet, doe kennelijk toch iets niet goed...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 18:46:04
Quote Anchor link
Heb je jouw JSON-file/string al gevalideerd? En laat deze eens zien?
 
Tim S

Tim S

23/02/2013 18:57:29
Quote Anchor link
$array = json_encode(array('test' => 'hier een test'));
print_r($array);

is valid.

Toevoeging op 23/02/2013 18:57:48:

{"test":"hier een test"}
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 19:01:24
Quote Anchor link
Kan je als URL niet gewoon '/cms/ajax.php' gebruiken of iets dergelijks?
 
Tim S

Tim S

23/02/2013 19:18:11
Quote Anchor link
Ja dat kan, maar dat werkt ook niet in combinatie met json.

Overigens nog een heel klein vraagje(als het geen simpel antwoord is zal ik een nieuw topic starten):

Ik had me router klasse aangepast met ingestelde paden zodat ik met nette urls kan werken maar moet nu het hele pad gebruiken zoals www.test.nl/pagina1. Als ik als link doe /pagina1 komt er elke keer wat meer achter /test/pagina2/pagina3 etc. Hoe los je dit op?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 19:31:52
Quote Anchor link
Gezien dit los van je vraagstelling van dit topic staat is het beter om hiervoor een nieuw topic aan te maken.
 
Erwin H

Erwin H

23/02/2013 19:32:08
Quote Anchor link
Het probleem zit in dit stukje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        type: "GET",
        dataType:"json",
        url:"http://localhost/cms/ajax.php",
        
        success: function(data){
        
            var json = $.parseJSON(data);
            alert(data.test);
            
        },

Je geeft als datatype json op en gaat daarna parsen van json naar een javascript object. Dat is echter dubbelop. De ajax functie doet dat al voor je. Haal die regel met parseJSON weg en het werkt.
 
Tim S

Tim S

23/02/2013 19:54:48
Quote Anchor link
Geweldig, het werkt!!!

@aar
ik zal morgen even een nieuw topic aanmaken

Bedankt allemaal!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.