array_key_exists

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:09:30
Quote Anchor link
Hallo,

Hoe kan ik het beste controleren of een array meerdere keys bevat?

Stel we hebben een array:

$array = ['fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan'];

Nu wil ik controleren of de key 'fruit' en 'planeet' aanwezig zijn in de array.

Wat is dan de handigste manier? Een foreach loop met array_key_exists? Of is er wellicht een betere manier?
Gewijzigd op 11/02/2013 16:45:20 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 19:04:34
 
Ramon Bos

Ramon Bos

11/02/2013 16:22:40
Quote Anchor link
Kan op deze manier (van http://www.w3schools.com/php/func_array_key_exists.asp):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$a
=array("a"=>"Dog","b"=>"Cat");
if (array_key_exists("a",$a))
  {

  echo "Key exists!";
  }

else
  {
  echo "Key does not exist!";
  }

?>


De foreach loop hoeft dus niet...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:26:11
Quote Anchor link
Beste Ramon, ik denk dat je de vraag niet helemaal begrijpt.

Ik wil controleren op MEERDERE keys, en niet op maar 1 key.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

11/02/2013 16:33:30
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:39:38
Quote Anchor link
Mebus Hackintosh op 11/02/2013 16:33:30:

Hoe gaat mij dat helpen?
 
- Raoul -

- Raoul -

11/02/2013 16:41:48
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

$array
= ['foo', 'bar'];

if (count($array) > 1) {
  echo 'Meer dan 1.';
}


?>


Bedoel je dat?
 
Eddy E

Eddy E

11/02/2013 16:42:53
Quote Anchor link
Kijk eens naar array(), array_keys(), array_intersect().

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$array
= array('fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan');
$zoek = array("fruit", "banaan");

// lang
$keys = array_keys($array);
$gevonden = array_intersect($array, $zoek);
print_r($gevonden);

// kort
print_r(array_intersect(array_keys($array), $zoek));
?>
 
Ramon Bos

Ramon Bos

11/02/2013 16:43:32
Quote Anchor link
Oh, inderdaad. Heb eroverheen gelezen.
Was ook op het verkeerde been gezet vanwege fruit en banaan. Ik heb in je voorbeeld voor de keys fruit en planeet gekozen. Denk dat dit beter is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

function array_keys_exist($keys,$array) {
    if (count (array_intersect($keys,array_keys($array))) == count($keys)) {
        return true;
    }

    else
    {
        return false;
    }
}


$array = ['fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan'];

$keys = array('fruit','planeet');

echo array_keys_exist($keys,$array);   // output 1, true


$keys = array('fruithap','planeet');

echo array_keys_exist($keys,$array);   // output 0, false


?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:44:47
Quote Anchor link
Haha, nee dat bedoel ik niet.

Stel we hebben een array:

$array = ['fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan'];

Nu wil ik controleren of de key 'fruit' en 'planeet' aanwezig zijn in de array.

Ik wil dus controleren of MEERDERE keys aanwezig zijn in de array.

(Edit, zie dat ik een foutje heb gemaakt in de openingspost. Excuses.)

Toevoeging op 11/02/2013 16:47:13:

@Ramon, dat is inderdaad het idee...

Alleen hoe jij het nu doet is vrij complex... dan zou ik net zo goed een foreach loop met array_key_exists kunnen doen lijkt me???
 
Wouter J

Wouter J

11/02/2013 16:47:30
Quote Anchor link
Ozzie, dat is toch precies wat eddy's code doet?

Edit:
Nee, toch niet, een andere mogelijkheid:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$array
= array('fruit' => 'banaan', 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan');
$zoek = array("fruit", "planeet");

function
array_keys_exists(array $keys, array $search)
{

    return count($keys) === count(array_intersect_key($search, array_flip($keys)));
}


echo '<pre>';
var_dump(array_keys_exists($zoek, $array));
?>

Gewijzigd op 11/02/2013 16:55:02 door Wouter J
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 16:55:54
Quote Anchor link
Nee, die van Eddy doet niet wat ik wil. Die van Ramon wel... maar die is wellicht te complex?

Dan zou ik ook zoiets kunnen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
foreach ($find as $value) {
  if (!array_key_exists($value, $array)) {
    return false;
  }

  return true;
}

?>


Ik zoek de methode die het meest efficiënt is. Stel dat de array 100 waardes bevat, dan vind ik het niet zo lekker om 100 loops te moeten uitvoeren. Wellicht is de oplossing van Ramon dan beter?

Toevoeging op 11/02/2013 16:56:54:

@Wouter: Oh, wacht ff... jij hebt jouw bericht ge-edit zie ik... momentje

Toevoeging op 11/02/2013 16:58:23:

Euh... kun je even uitleggen wat jij precies doet Wouter??

Toevoeging op 11/02/2013 16:59:16:

Zo te zien werkt het :-)))
 
Wouter J

Wouter J

11/02/2013 17:00:48
Quote Anchor link
Quote:
Wellicht is de oplossing van Ramon dan beter?

zoals wel vaker het antwoord is: brenchmarken in jou omgeving

Quote:
Euh... kun je even uitleggen wat jij precies doet Wouter??

Ik neem aan dat je dit bedoeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
return count($keys) === count(array_intersect_key($search, array_flip($keys)));
?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
count($keys)               het totaal aantal keys dat we zoeken
===
count(                     het totaal aantal keys dat we vinden
    array_intersect_key(   deze retourneerd de items waarbij de keys overeenkomen tussen de 2 arrays
        $search,           de array waarin we zoeken
        array_flip($keys)  deze zet onze array om, zodat de values keys worden
    )
)
Gewijzigd op 11/02/2013 17:13:28 door Wouter J
 
Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:04:43
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
isset( $fruit['banaan'], $fruit['appel'] );
?>

Of het sneller is weet ik niet, zeker niet in het geval van 100 checks (maar je kan met isset dus meerdere tegelijk checken).
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:07:28
Quote Anchor link
Klopt Erwin, maar isset geeft false terug op null waardes terwijl de key wel bestaat.

@Wouter, zal ik idd even gaan doen. Thanks.
 
Ramon Bos

Ramon Bos

11/02/2013 17:08:11
Quote Anchor link
@Erwin H:

Zit je alleen met een false return in onderstaand geval:

$array = array('fruit' => NULL, 'voertuig' => 'auto', 'planeet' => 'maan');

De key 'fruit' bestaat in array_key_exists, maar niet in isset()...
 
Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:15:30
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 11/02/2013 17:07:28:
Klopt Erwin, maar isset geeft false terug op null waardes terwijl de key wel bestaat.

Klopt, maar is het dusdanig belangrijk dat je null waardes als bestaand wilt zien? Dat kom ik niet vaak tegen. Null is in feite dat het niet bestaat namelijk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:16:42
Quote Anchor link
Klopt, maar de int 0 wordt ook als null waarde gezien. Ik wil echt op de key controleren.
 
Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:20:07
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 11/02/2013 17:16:42:
Klopt, maar de int 0 wordt ook als null waarde gezien. Ik wil echt op de key controleren.

Dat is niet waar voor isset, 0 en false worden gewoon als waarde gezien en leveren true op.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$fruit
= array( 'appel' => 0 );
isset( $fruit['appel'] ); //geeft true
?>
Gewijzigd op 11/02/2013 17:20:24 door Erwin H
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:24:13
Quote Anchor link
Ah oke, mij mistake dan... maar het gaat me erom of de key wel of niet aanwezig is en niet om wat erin zit. De boolean false levert bijv. wel een false op. Stel ik stel een of andere setting in op false, bijv. caching, dan lijkt het alsof de setting niet bestaat.
 
Erwin H

Erwin H

11/02/2013 17:26:45
Quote Anchor link
Nee, weer incorrect. Boolean false als waarde levert ook true op bij isset. En in jouw geval, als je het over instellingen hebt zou ik dus null (geen waarde, geen instelling) dus als niet bestaand beschouwen....

Doe wat je wil hoor, maar zorg wel dat je je keuzes maakt op echte feiten ;-)

Edit; check wat dit oplevert:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$arr
= array( 0 => 0, 1 => false, 2 => '', 3 => array() );
echo ( isset( $arr[0], $arr[1], $arr[2], $arr[3] ) )? 'bestaat': 'bestaat niet';
?>
Gewijzigd op 11/02/2013 17:30:31 door Erwin H
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 17:30:34
Quote Anchor link
Erwin H op 11/02/2013 17:26:45:
Nee, weer incorrect. Boolean false als waarde levert ook true op bij isset.

Crap... en het is pas maandag :D

Ik ga de isset optie ook meenemen in de benchmark!
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.