Automatisch invullen tekstvelden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »
Sander Z

Sander Z

21/01/2015 12:50:32
Quote Anchor link
Ik heb gezocht op Google maar heb niets kunnen vinden wat mij kon helpen. Waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde termen of iets dergelijks.
Kunnen jullie mij helpen aan wat links of scripts?

Het gaat om het volgende:
Ik heb een pagina waarop ik bedrijfsgegevens in tekstvelden (input) kan invullen. Dus naam, straat etc... NAW
In een Database heb ik al NAW gegevens van bedrijven staan.

Nu heb ik het zo gemaakt dat als ik in een tekstveld type er automatisch resultaten uit mijn database weergegeven worden. Maar nu wil ik dat als ik dan op een gevonden bedrijfsnaam klik, de naw gegevens komen te staan in de bijhorende input velden.

Wie helpt mij op weg?
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 13:28:36
 

21/01/2015 12:59:58
Quote Anchor link
Jquery!
Hiermee zal je de gegevens die je hebt gevonden hebt in de velden moeten plaatsen.
 
Sander Z

Sander Z

21/01/2015 14:12:42
Quote Anchor link
Lukt dat alleen met Jquery?
Is er geen andere methode?
 

21/01/2015 15:04:28
Quote Anchor link
Het is een actie die gedaan zal moeten worden als de pagina al geladen is.
De DOM manipuleren/wijzigen kan alleen gedaan worden met JavaScript.

Er zijn frameworks die allerlei handige elementen hebben om de zaak sneller en met minder code tot het gewenste resultaat is behaald.
Een aantal voorbeelden zijn;
- jquery
- mootools
- angularjs

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_JavaScript_frameworks
 
Sander Z

Sander Z

21/01/2015 16:19:57
Quote Anchor link
Ik weet dat ik daar javascript voor nodig heb.
Maar zou het liever zelf maken in Javascript dan bv gebruik te maken van query ed.
Vandaar dat ik het zocht op google maar helaas niet kon vinden...
 
- SanThe -

- SanThe -

21/01/2015 16:37:49
Quote Anchor link
Je hebt een formulier met NAW gegevens.
Daarin zit een select waarmee je een ander bedrijf kan selecteren.
Als je een ander bedrijf selecteerd wi je dat het hele formulier andere NAW krijgt?

Dat kan dan toch met een onchange() waarmee je de pagina ververst en dan de nieuwe gegevens gebruikt waarvan het id in de select zit.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/01/2015 16:42:13
Quote Anchor link
Voor het jQuery framework kan je de jQueryUI-autocomplete gebruiken.
http://jqueryui.com/autocomplete/

In het het 'select:'-event kan je dan aangeven dat de waarde wordt gebruikt als value van je textveld;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
select: function(event,ui) {
    $("#naw").val(ui.item.value);
}
 
Wouter J

Wouter J

21/01/2015 16:43:00
Quote Anchor link
Wat een onzin om hier meteen met jQuery te gaan antwoorden. Het is hetzelfde om elke PHP vraag met "Laravel" te beantwoorden...

jQuery is gewoon JavaScript dus alles wat jQuery kan kan ook met JavaScript.




Sander, uit je vraag begrijp ik dat de auto complete al gelukt is? Nu wil je dus nog dat je gegevens over een bedrijf in een bepaald element plaatst. In dat geval zou ik kijken naar de change or keyup event van een input veld. De eerste wordt uitgevoerd wanneer een text field veranderd wordt (en daarna unfocused wordt) en de tweede wordt uitgevoerd wanneer je iets hebt getypt (nadat je hebt getypt, want je key is al weer omhoog gekomen).

Vervolgens kun je dan met this.value de waarde van het input veld opvragen. Deze kun je dan gebruiken om het in een ander element te tonen. Het wordt dan iets als:
Code (js)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
var dataBox = document.querySelector('#js-company-data');
var companyData = {
    someCompany: { name: 'Some Company', address: 'John Doestraat 12, Eindhoven' },
    // ...
};

document.querySelector('#js-company-field').addEventListener('change', function (e) {

    if (!companyData[this.value]) {
        return; // company niet gevonden, stop de functie. Hier kan een error getoond worden
    }

    var data = companyData[this.value];

    dataBox.innerHTML  = '<h1>' + data.name + '</h1>';
    dataBox.innerHTML += '<p>Adres: ' + data.address + '</p>';

});
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/01/2015 16:49:13
Quote Anchor link
Vergeet dat dat jQuery een makkelijk framework is waar tegenwoordig veel mensen in opstappen. Vooral met jQueryUI heb je enkele toffe functies meer die wat leuke visuele effecten hebben (sliders, autocomplete). Dus zo een onzin vind ik het niet. De vergelijking met een MVC-framework vind ik ook behoorlijk overdreven.


Misschien is het in de ogen van sommige mensen behoorlijk overbodig, maar het bespaart wel een code.
Gewijzigd op 21/01/2015 16:58:36 door - Ariën -
 
Wouter J

Wouter J

21/01/2015 23:25:38
Quote Anchor link
Laat ik het zo zeggen, een reactie met als enige content: 'jQuery, daar moet je dan iets in doen!' op een JavaScript vraag is even onzinnig als een reactie "Laravel en dan wat puzzelen" op een PHP vraag. Tegenwoordig lijkt het wel dat jQuery een soort van eigen taal begint te worden, dat komt vooral omdat beginners (zelfs als ze vragen om een plain JS antwoord) gewoon jQuery naar hun toe gegooid krijgen en eigenlijk niet weten dat het gewoon JavaScript is (en dan ook nog een niet mooie wrapper, maar dat is persoonlijk ;).

Tevens had het hier niet veel bespaart:
Code (js)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
var $dataBox = $('#js-company-data');
var companyData = {
    someCompany: ...,
    // ...
};

$('#js-company-field').on('change', function (e) {

    if (!companyData[$(this).val()]) {
        return;
    }


    var data = companyData[$(this).val()];

    var html = '<h1>' + data.name + '</h1>';
    html += '<p>Adres: ' + data.address + '</p>';

    $dataBox.html(html);
});


En dan zie je ook dat we (a) 2 onnodige extra functie calls hebben voor het opvragen van een property en (b) een extra variabele hebben moeten aanmaken.

Maar goed, we gaan een beetje off-topic. Ik hoop dat de TS de antwoorden er uit kan halen.
 
Sander Z

Sander Z

22/01/2015 09:35:54
Quote Anchor link
Thanks Wouter!
Ik ga eens even kijken wat ik met je antwoord kan. Ik laat nog wel wat horen.

Over het Jquery verhaal:
Ikzelf vind inderdaad ook dat voor een klein beetje script niet direct zoiets als jquery gebruikt hoeft te gaan worden. Vandaar dat ik ook op zoek was naar de JS.
Kijk als ik vele taken en zaken geregeld wil hebben met JS dan wordt jquery een natuurlijk een optie. Maar niet voor 1 stukje code.

Verder wilde ik ook juist JS en zelf programmeren om JS beter te gaan begrijpen. Stukje persoonlijke ontwikkeling. ;)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2015 09:48:39
Quote Anchor link
Ik las dit:
[/quote]Nu heb ik het zo gemaakt dat als ik in een tekstveld type er automatisch resultaten uit mijn database weergegeven worden.[/quote]
Ik ging er automatisch vanuit dat het om een AutoComplete zou gaan, en vaak wordt hier jQueryUI voor gebruikt.

In ieder geval mijn excuses voor het onnodige 'aanvallen' met jQuery ;-)
 
Sander Z

Sander Z

22/01/2015 11:26:58
Quote Anchor link
Oh nee geen excuses!
Jouw interpretatie was voor jou correct en leek een legitiem antwoord. Ik wilde wat anders. En dat heb ik daarna ook aangegeven.
Dus jouw reactie met jQuery was niet verkeerd. Was alleen niet wat ik wilde ;)

Ik heb verder niets tegen jQuery. Maar om mijn eigen kennis te vergroten wilde ik per se JS.

Toevoeging op 22/01/2015 16:49:55:

Ik loop nog een beetje te stoeien met je code.

Misschien nog even wat toelichting vanaf mijn zijde:

Ik heb een textveld. Zodra ik hier in typ wordt er dus gezocht in mijn Database. Alle resultaten worden dan als <li> onder het textveld opgebouwd. Zodra ik het resultaat (bedrijf) zie welke ik wil gebruiken klik ik op de <li>. Zodra ik op de <li> klik wil ik dus dat de andere textvelden gevuld worden...

Toevoeging op 22/01/2015 17:28:17:

Ik heb het werkend gekregen.
Ik zal ook ff toelichten hoe.

Zoals hierboven beschreven krijg ik bij het zoeken 1 of meerdere <li> te zien. Per <li> staat een onclick. Deze roept een functie aan en geeft alle NAW gegevens mee.
De functie ontvangt dus alle gegevens en die schrijft de value waarde van de input velden over. En dat werkt dus :D
Gewijzigd op 22/01/2015 17:29:02 door Sander Z
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.