Automatisch Uitloggen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/06/2015 17:26:37
Quote Anchor link
Hoe krijg je het voor elkaar om een gebruiker er automatisch uit te knikkeren als deze bijvoorbeeld een uur geen enkele acties heeft gedaan.
Bij dit fantastische forum gaat dat ook zo.
Hoe ?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 21:41:20
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/06/2015 17:46:40
Quote Anchor link
Korte levensduur voor de cookies nemen?
 
Eddy E

Eddy E

14/06/2015 20:10:53
Quote Anchor link
Klein beetje Javascript met een teller die aftelt vanaf 1 uur.
Elke page-refresh stel je dat ene uur in.

Is het uur verlopen: redirect naar homepagina waar je uitgelogd bent/wordt.
Wel 5 minuten van te voren een waarschuwing (alert oid) tonen!



Al heb ik persoonlijk echt een schijthekel aan dit soort dingen.
Waarom zou je mij eruit willen knikkeren? Bij een multiplayer-game kan ik me dat voorstellen. Iets anders niet!
Gewijzigd op 14/06/2015 20:11:34 door Eddy E
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2015 20:31:11
Quote Anchor link
Sessie lifetime instellen. Zodra die is verstreken is je sessie niet meer geldig.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

14/06/2015 22:27:01
Quote Anchor link
Leuk die verschillende reacties :-)

Eddy gaat er van uit dat Jan de pagina die in de browser open blijft staan dan wil wijzigen. Ik denk dat Paco echter gewoon de session bedoelt omdat hij refereert naar dit forum.

Ozzie begint direct over php.ini instellingen..

@Paco:
Hoe sessies zich gedragen hangt sterk af van instellingen van je webserver en php.ini. Ik heb al van alles meegemaakt op verschillende webservers. Op de ene webserver verloopt een sessie nooit en op de andere om het kwartier of nog sneller.

Hier kun je lezen hoe sessions ongeveer werken maar ook hoe je je eigen session handler kunt schrijven:
http://www.sitepoint.com/writing-custom-session-handlers/
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

15/06/2015 21:10:21
Quote Anchor link
Ik moet dat op mijn gemak is nalezen @Frank, want ik heb het licht nog niet gezien.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/06/2015 21:54:13
Quote Anchor link
Wat zijn Sessions?

Als een webserver een request krijgt dan weten we gewoon niet van wie of welke machine het af komt. De gebruiker is compleet anoniem en we kunnen verschillende gebruikers niet van elkaar onderscheiden. Om dit probleem enigszins te tackelen heeft men cookies uitgevonden. Een cookie kun je zien als een klein bestandje dat informatie bewaart voor één website op het apparaat van de gebruiker. Als de gebruiker een nieuw verzoek stuurt naar de webserver dan wordt de inhoud van het bestandje in de header meegezonden. Je zou dus een cookie kunnen aanmaken met deze inhoud:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ingelogd=1


De inhoud wordt bij de volgende requests door de browser naar de webserver gestuurd en die kan deze uitlezen en zo bepalen of een gebruiker ingelogd is of niet

MAAR...

Bovenstaand voorbeeld is natuurlijk heel erg makkelijk te hacken. De cookie wordt immers op de pc van de gebruiker bewaart. en als je maar ingelogd=1 meestuurt dan ben je dus ineens ingelogd. We houden daarom liever op de webserver bij wie er is ingelogd en wie niet. Daar zorgen Sessions voor. Sessions maken eenmalig een random id die wordt opgeslagen in een cookie. zo een id is bijvoorbeeld

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
k623qubavm8acku19somu6ce1k0nb9aj


Nu staat er op het apparaat van de gebruiker dus alleen een cookie met een session ID. Op de server kunnen nu in een bestandje met de naam sess_k623qubavm8acku19somu6ce1k0nb9aj een aantal instellingen opgeslagen worden. Bijvoorbeeld

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ingelogd=1


Met het verschil dat dit nu op de server bewaard wordt en niet op het apparaat van de gebruiker. Als in PHP session_start() wordt uitgevoerd dan zal de inhoud uit het bestand gelezen worden en in de $_SESSION array geplaatst worden.

Hiermee zijn echter nog niet alle problemen opgelost. Het aantal bestanden op de server met allemaal een andere sessie ID kan een enorme omvang bereiken. Daarnaast is het weer minder veilig als een sessie maar eindeloos blijft bestaan. Om deze reden wordt telkens de datum en tijd van het sessie bestand bijgewerkt. Is een bestand te oud, bijvoorbeeld meer dan 30 minuten dan wordt deze ongeldig en op een gegeven moment ook verwijderd. Of een sessie verloopt en hoe snel is afhankelijk van de instellingen op de server.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

15/06/2015 22:41:00
Quote Anchor link
In de user tabel een extra kolom maken met last_active? Hier zet je de tijd in van de laatste actie/page refresh, als de gebruiker een actie/page refresh doet kijk je eerst of de vorige actie meer dan een uur geleden is.

Zo ja, gebruiker uitloggen en door sturen naar de inlog pagina
Zo nee, niks doen
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

15/06/2015 23:37:06
Quote Anchor link
@Sabotan: ik heb het nu zo opgelost:(zonder database)
Bij mijn login:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$_SESSION
['lastlogin'] = time();
?>

Op elke pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if ($_SESSION['lastlogin']<(time()-3600) )
{
header( 'location: LOGOUT.php'); }
else {$_SESSION['lastlogin']=time();}
?>


In LOGOUT.php --> sessie destroy

Toevoeging op 16/06/2015 14:15:47:

Maar wat ik eigenlijk wil, is dat als ik een uur niks heb gedaan, ik automatisch al ben uitgelogd of desnoods een andere actie wil laten uitvoeren. Maar dat is een instelling van de server schat ik zo in. Crontab ?
Gewijzigd op 16/06/2015 14:18:58 door Paco de Wulp
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/06/2015 14:27:19
Quote Anchor link
Dat kan in PHP:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
session_cache_expire(60);                // In minuten
ini_set('session.gc_maxlifetime', 3600); // In seconden
session_start();                         // Daarna pas de sessie starten/hervatten
?>
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/06/2015 14:50:23
Quote Anchor link
Waarom moet dit automatisch gebeuren? PHP is serverside, en doet niks automatisch.. Kun je je sessie tijd wel veranderen, maar als ik een uur niks doet worden die sessies ook niet aangepast..
Gewijzigd op 16/06/2015 14:52:12 door Joakim Broden
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/06/2015 15:03:37
Quote Anchor link
En hoe doe ik dat dan. Bijvoorbeeld als ik 60 minuten van mijn scherm weg ben, dat ik weer terug kom en automatisch nu voor het inlogscherm weer sta (dus na 60 minuten automatisch LOGOUT.php heb gestart) ?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2015 16:02:22
Quote Anchor link
Waars. een javascript timer die na een uur inactiviteit de logout pagina aanroept of iets dergelijks.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/06/2015 17:05:52
Quote Anchor link
Dat doet PHP niet, als jij je pagina gewoon open hebt zal PHP je niet automatisch uitloggen. Dit zal wss gebeurd zijn zoals Ozzie zei met een Javascript timer, met eventueel Ajax ofzo.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/06/2015 18:10:16
Quote Anchor link
Javascript:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<!-- redirect na een half uur -->
setTimeout(function(){window.location="logout.php"},30 * 60000);</script>
Gewijzigd op 16/06/2015 18:10:40 door Frank Nietbelangrijk
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/06/2015 18:39:54
Quote Anchor link
Dank jullie wel. Ik zie de zon weer tussen de wolken opkomen...
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/06/2015 19:50:51
Quote Anchor link
Je doet net alsof je hiervoor dingen moet doen terwijl dit (timeout) meestal vanzelf geschiedt.

En meestal is het verlopen van een sessie juist onwenselijk, dus ik snap absoluut niet dat dit iets is wat je zou moeten nastreven...

Wat Eddy E zegt, tis gewoon verrekte gebruiksonvriendelijk en onhandig.

Tenzij je dit specifiek voor een bepaalde applictie nodig hebt? Bijvoorbeeld voor een toets met een tijdslimiet. Je vertelt er niet echt bij hoe je het wilt toepassen en ook niet waarom. Ik denk namelijk dat je de verkeerde kant op aan het rennen bent. Normaliter is het "automatisch" verlopen (verlopen gebeurt vanzelf) iets onwenselijks, lijkt mij.
Gewijzigd op 16/06/2015 20:03:41 door Thomas van den Heuvel
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/06/2015 23:21:43
Quote Anchor link
Ja ik ben het met je eens Thomas. Heb je net het lijstje met leden voor je - moet je even weg - kom je terug lijstje vervangen voor login pagina.

Toch kan ik me wel indenken dat voor sommige informatie het wel fijn kan zijn als de inhoud na bepaalde inactiviteit niet meer zichtbaar is. (Zoals mijn bankzaken bijv.)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/06/2015 06:40:20
Quote Anchor link
Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS) v3.0 [PDF]:

8.1.8 If a session has been idle for
more than 15 minutes, require the user
to re-authenticate to re-activate the
terminal or session.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/06/2015 11:55:04
Quote Anchor link
@Ward

Jouw quote heeft betrekking op de tijdsduur, maar wordt er eveneens gesproken over automatisch uitloggen?
 
Randy vsf

Randy vsf

17/06/2015 12:19:13
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 17/06/2015 11:55:04:
@Ward

Jouw quote heeft betrekking op de tijdsduur, maar wordt er eveneens gesproken over automatisch uitloggen?


Als de sessie is afgelopen, moet je toch opnieuw inloggen?
niet ingelogd = uitgelogd
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.