CSV Import quotation marks

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »
Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 16:17:40
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik heb een CSV bestand dat ik wil importeren in een MySQL database. De rijen zien er als volgt uit:

9147,"27GA","small_airport","Wilson International Airport",33.6584014892578,-85.0099029541016,1050,"NA","US","US-GA","Carrollton","no","27GA",,"27GA",,,

Ik krijg hem echter niet goed geïmporteerd. Ik heb meerdere manieren geprobeerd. Ik kom het dichste bij wanneer ik voor het volgende kies:

Kolommen gescheiden door: ,
Kolommen omsloten met : (niks)
Kolommen omgezet met wisselteken: \
Regels beëindigd door: auto

Het probleem is nu echter dat ik om alle waardes quotation marks (") krijg, behalve om de cijfers.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt,
Luc
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 12:52:14
 
Willem vp

Willem vp

10/01/2014 16:45:01
Quote Anchor link
Waarom zou je iets fout doen? Je geeft bij het parsen aan dat de kolommen omsloten zijn met niets, dus dat houdt in dat de quotes onderdeel worden van de uitgelezen waarde. De getallen zijn geen strings, dus staan er geen quotes omheen.

Als je de quotes niet wilt hebben, zul je ze moeten verwijderen. Dat zou als volgt kunnen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$str
= '"woord"';
$str = preg_replace('/^"|"$/', '', $str);
?>

Als je fgetcsv gebruikt, krijg je alle waardes terug in een array. In dat geval zou zoiets moeten werken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$fd
= fopen("file.csv","r");
$values = fgetcsv($fd);
$values = preg_replace('/^"|"$/', '', $values);
?>

Of zelfs
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$values
= preg_replace('/^"|"$/', '', fgetcsv($fd));
>
Gewijzigd op 10/01/2014 16:45:25 door Willem vp
 
Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 16:57:24
Quote Anchor link
Was het vergeten te vermelden, maar het importeren doe ik binnen phpmyadmin. Is het makkelijker/beter om dit met behulp van een php script te doen?
 
Erwin H

Erwin H

10/01/2014 17:02:01
Quote Anchor link
Lijst van ourAirports toevallig?

Die lijst is opgemaakt volgens standaard csv regels en moet je via de methode van willem direct kunnen inlezen, zonder zelf te gaan lopen exploden etc. Zelfs de preg_replace is niet nodig, er blijft niets vreemds over. Let alleen wel op met de rare tekens. In die lijst staan behoorlijk wat vliegvelden met namen waarin niet Latijnse accenten zitten en als je dat niet goed inleest krijg je een enorme berg aan vraagtekens in je database.

import direct in mysql:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
LOAD DATA INFILE "blabla.csv"
INTO TABLE blabla
CHARACTER SET utf8
COLUMNS TERMINATED BY ','
ENCLOSED BY '"'
LINES TERMINATED BY '\n';


edit:
check tevens voor je begint de coordinaten. Er zitten bergen foute coordinaten tussen, met waardes ver boven de 180 c.q. 90 graden.
Gewijzigd op 10/01/2014 17:13:31 door Erwin H
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/01/2014 17:04:57
Quote Anchor link
Is LOAD DATA INFILE geen optie?

Toevoeging op 10/01/2014 17:05:24:

Lol

PS. Het moet wel OPTIONALLY ENCLOSED BY zijn
Gewijzigd op 10/01/2014 17:13:17 door Ger van Steenderen
 
Willem vp

Willem vp

10/01/2014 17:12:20
Quote Anchor link
Wellicht moet je de ENCLOSED BY nog veranderen in OPTIONALLY ENCLOSED BY
 
Erwin H

Erwin H

10/01/2014 17:14:25
Quote Anchor link
Nee, hoeft niet, gaat direct goed. Velden waar geen " omheen staan worden automatisch ingelezen alszijnde getal.
Misschien toch niet. Ik merk dat ik mijn query gebruikte voor het inlezen van een bestand dat ik eerst zelf heb gemaakt met alle velden omsloten met ". Dan gaat het uiteraard altijd goed....
Gewijzigd op 10/01/2014 17:17:23 door Erwin H
 
Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 17:24:20
Quote Anchor link
@ Erwin: Klopt helemaal. Ik heb je code overgenomen en aangepast naar de juiste tabel en het bestand. Ik krijg echter een "#1045 Acces denied using password YES" binnen phpmyadmin. Lijkt mij vreemd aangezien ik de sql code uitvoer met de account in phpmyadmin waarmee de database aan is gemaakt. Hoe dan ook, ik zal eens googelen naar die foutmelding.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/01/2014 17:35:20
Quote Anchor link
Let wel dat je het volledige pad opgeeft.
 
Ivo P

Ivo P

10/01/2014 17:36:55
Quote Anchor link
LOAD DATA INFILE vereist een apart recht, dat kennelijk jij niet hebt onder die gebruikersnaam.
 
Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 17:38:12
Quote Anchor link
@ Ger: Heb ik, gecontroleerd en klopt.

@Ivo: Dat vind ik dus vreemd, aangezien ik met dit account de database aan heb gemaakt.
 
Ivo P

Ivo P

10/01/2014 17:40:54
Quote Anchor link
waarom?

create is weer een ander recht.
Dat je dat recht hebt, wil niet zeggen dat je alle andere rechten ook moet hebben.

Daarbij schijnt op shared hosts die hele optie wel eens geblokkeerd te zijn. Mogelijk omdat je daarmee ook vanuit andere accounts zou kunnen lezen, maar dat weet ik niet zeker.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/01/2014 17:41:35
Quote Anchor link
Doe dan eens
LOAD DATA LOCAL INFILE

Dan omzeil je iig de privileges
 
Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 17:45:54
Quote Anchor link
Geprobeerd, krijg ik echter de volgende fout:
#1148 - The used command is not allowed with this MySQL version
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/01/2014 18:01:01
Quote Anchor link
Dan zal het inderdaad geblokkeerd zijn door je hosting provider, helaas.
 
Ivo P

Ivo P

10/01/2014 18:04:51
Quote Anchor link
dan maar terug naar phpmyadmin...
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/01/2014 18:08:32
Quote Anchor link
Nog erger ........
 
Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 23:31:31
Quote Anchor link
Ik maak waarschijnlijk een (domme) fout. Maar ik snap niet wat er fout gaat. Hoe dan ook, ik heb een oplossing gevonden, namelijk de volgende:
CSV omzetten naar excel bestand, en met deze (http://tools.perceptus.ca/text-wiz.php?ops=7) handige tool omgezet in SQL. Het is wat omslachtig, maar het werkt. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
 
Ivo P

Ivo P

10/01/2014 23:57:02
Quote Anchor link
Maar even naar het begin: de vraag begint met de opmerking dat je de waarden wél ingelezen krijgt, maar dat daar tegen de bedoeling in quotes bij ingelezen worden.

Na wat omzwervingen loop je dan ineens aan tegen een rechten probleem met LOAD DATA INFILE.

Maar in je openingsvraag luktje het inlezen al, maar je had alleen de optie 'Kolommen omsloten met : (niks)' moeten aanpassen naar 'Kolommen omsloten met : " '
Wat min of meer ook in de query's genoemd wordt. (enclosed by '"' )

Daarnaast heb je dat antwoord ook vanmiddag al op Pfz.nl gehad

?
 
Luc de Wit

Luc de Wit

11/01/2014 00:01:04
Quote Anchor link
Dat heb ik allemaal al geprobeerd, maar keer op keer ging het fout. Heb het echt talloze keren geprobeerd. Tabel al aanmaken en waarden inlezen, eerste rij van tabel als kolomnamen etc. Met enclosed by " kreeg ik het probleem dat wanneer rijen lege kolommen hadden in het bestand, dus ",,,," werden deze 4 komma's als waarde in een kolom gezet, met als gevolg dat de laatste kolommen allemaal NULL waren. Omdat dit me op geen enkele manier lukte ben ik naar andere mogelijkheden op zoek gegaan, en het advies om LOAD DATA INFILE te proberen uitgevoerd maar dat lukte dus ook niet. Hoe dan ook, wat wil je hiermee zeggen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.