Datetimes vergelijken wilt mij niet lukken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »
Furio Scripting

Furio Scripting

15/04/2014 13:33:57
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik zit al uren te klooien met datetimes maar ik kom er maar niet uit, ik hoop dat iemand mij wilt helpen.

Het volgende wil ik realiseren, een gebruiker verstuurt een e-mail, ik sla nu de verzend datum op als een datetime in het volgende formaat: 2014-04-14 22:44:47. Nu wil ik een aantal check op deze datum uitvoeren zodat bij een volgende verzending er gekeken wordt of er binnen 1 maand al een email verzonden is, zo ja weergeef error.

Daarnaast heb je bepaalde acties naast het emailadres op basis van jouw verzend datum. Na 1 maand moet er namelijk een icoontje komen met opnieuw versturen erbij.

Het doel is dus controleren of er al een maand is verstreken maar het lukt mij van geen kanten:
Het volgende had ik bedacht:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php

function vergelijkDatum($datetime)
        {


              $start = new DateTime($datetime);
              $end = new DateTime(getHuidigeDateTime());
              $diff = $start->diff($end);
          
              if ($diff->m >= 1)
              {

                    // langer dan een maand..
                    return 1;
              }

              else
              {
                  return 0;
              }
        }

// Check of uitnodiging binnen 1 maand al is verzonden
                    
                        $q = "SELECT * FROM emails WHERE klant_id = ".getKlantIdFromKlanten()." AND domein_id = ".getCurrentDomeinId()." AND email = '".$email."'";
                        $result = $database->query($q);
                        
                         while ($rows = mysqli_fetch_assoc($result))
                         {

                                if($limietBereikt !== 1 && vergelijkDatum($rows['laatst_verzonden'] == 0))
                                {

                              
                                    $errors[] .= $email." is al uitgenodigd binnen 1 maand";
                                  
                                }
                        
                         }



?>
Gewijzigd op 15/04/2014 13:45:20 door Furio Scripting
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 03:15:45
 
Ivo P

Ivo P

15/04/2014 13:42:13
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT datumversturen, (datumversturen < NOW() - INTERVAL 1 MONTH) AS meerdanmaand
FROM emails
WHERE klant_id = 123;


meerdanmaand is dan 0 of 1, al naar gelang...
 
Furio Scripting

Furio Scripting

15/04/2014 13:44:31
Quote Anchor link
Ivo P op 15/04/2014 13:42:13:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT datumversturen, (datumversturen < NOW() - INTERVAL 1 MONTH) AS meerdanmaand
FROM emails
WHERE klant_id = 123;


meerdanmaand is dan 0 of 1, al naar gelang...


Dus ik moet helemaal niet via Php dit vergelijken maar beter via mysql zelf?
 
Michael -

Michael -

15/04/2014 13:46:20
Quote Anchor link
>>> Dus ik moet helemaal niet via Php dit vergelijken maar beter via mysql zelf?

MySQL is inderdaad beter. Anders ga je eerst alles ophalen. En dan met PHP nog eens vergelijkingen uitvoeren. MySQL de vergelijking laten doen en dan ophalen wat je nodig hebt is logischer.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

15/04/2014 13:48:05
Quote Anchor link
Michael - op 15/04/2014 13:46:20:
>>> Dus ik moet helemaal niet via Php dit vergelijken maar beter via mysql zelf?

MySQL is inderdaad beter. Anders ga je eerst alles ophalen. En dan met PHP nog eens vergelijkingen uitvoeren. MySQL de vergelijking laten doen en dan ophalen wat je nodig hebt is logischer.


Oke top, ga ik dit is proberen!
 
Ivo P

Ivo P

15/04/2014 13:54:13
Quote Anchor link
mijn query haalt nog steeds alles op, maar dan met een 0 of 1 erbij.

Mogelijk ben je nog beter af als je die vergelijking naar het WHERE-stuk verplaatst
 
Michael -

Michael -

15/04/2014 13:59:47
Quote Anchor link
>>> mijn query haalt nog steeds alles op, maar dan met een 0 of 1 erbij.
Als je op mijn reactie doelt; ja, maar wel gereed voor gebruik zonder dat PHP nog vergelijkingen moet doen. Dus sowieso efficiënter.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

15/04/2014 14:39:59
Quote Anchor link
Furio Scripting op 15/04/2014 13:44:31:
Ivo P op 15/04/2014 13:42:13:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT datumversturen, (datumversturen < NOW() - INTERVAL 1 MONTH) AS meerdanmaand
FROM emails
WHERE klant_id = 123;


meerdanmaand is dan 0 of 1, al naar gelang...


Beste Ivo,

Ik heb geprobeerd dit rechtstreeks in mijn query te stoppen maar het is nooit true.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

 // Check of uitnodiging binnen 1 maand al is verzonden
                    
                        $q = "SELECT * FROM emails WHERE klant_id = ".getKlantIdFromKlanten()." AND domein_id = ".getCurrentDomeinId()." AND email = '".check_input($email)."' AND (laatst_verzonden < NOW() - INTERVAL 1 MONTH)";
                        $result = $database->query($q);
                        
                         while ($rows = mysqli_fetch_assoc($result))
                         {

                                    echo 'hier kom ik!';
                                    $errors[] .= $email." is al uitgenodigd binnen 1 maand";

                         }

?>

Dus ik moet helemaal niet via Php dit vergelijken maar beter via mysql zelf?




Toevoeging op 15/04/2014 14:41:48:

Excuses als ik de - interval een + maak werkt die prima!
 
Ivo P

Ivo P

15/04/2014 14:45:44
Quote Anchor link
dus als laatst_verzonden kleiner is dan NU + 1 maand?

Dus als iets over 1 week verzonden "is", dan is het juist?

Wat sla jij op in laatst_verzonden? De datum van verzenden, of de datum van verzenden + 1 maand?
 
Furio Scripting

Furio Scripting

15/04/2014 19:25:53
Quote Anchor link
Ivo P op 15/04/2014 14:45:44:
dus als laatst_verzonden kleiner is dan NU + 1 maand?

Dus als iets over 1 week verzonden "is", dan is het juist?

Wat sla jij op in laatst_verzonden? De datum van verzenden, of de datum van verzenden + 1 maand?


Het werkt nu naar behoren, bedankt! Ik sla de datum van verzonden op zonder toevoegingen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.