$end error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jelmer Bakker

Jelmer Bakker

17/06/2014 09:55:08
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben een echte beginner in PHP en wil een kleine SQL-query laten draaien op een database. Zo ziet het script eruit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

$dbtype
= "mysql";
$dbhost = "localhost";
$dbuser = "****";
$dbpassword = "*****";
$db = "*****";

//Connectie met Database
if(mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpassword))
//Selecteer Database
 mysql_select_db($db);
 else {
 //Connect met Database is Mislukt
 echo "Er is geen verbinding mogelijk met de Database.<br /> Probeer het later nog eens.
 exit;
}


$sql = 'SELECT input_text_1, input_text_5, input_text_14
 FROM jos_chronoforms_data_Inschrijven'
;

?>


Als ik de pagina refresh krijg ik deze error:

Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/slepstp/public_html/sql.php on line 22

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik fout doe, ik weet het ondertussen niet meer!

Bij voorbaat dank,

Jelmer
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 19:22:34
 
- SanThe -

- SanThe -

17/06/2014 10:03:50
Quote Anchor link
Moet de echo niet worden afgesloten?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/06/2014 10:06:08
Quote Anchor link
Je hebt alleen een { na de else. Verander die controlestructuur met if/else in:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if (mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpassword)) {
    // ...
} else {
    // ...
}
?>


Daarnaast mysql_ vervangen door mysqli_ bijvoorbeeld.
 
- SanThe -

- SanThe -

17/06/2014 10:08:24
Quote Anchor link
Ward van der Put op 17/06/2014 10:06:08:
Je hebt alleen een { na de else.


Op regel 17 staat de sluiter.
Maar die wordt gemist doordat de echo niet wordt afgesloten.
Gewijzigd op 17/06/2014 10:09:29 door - SanThe -
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/06/2014 10:13:04
Quote Anchor link
Je hebt gelijk, dan is het de niet-afgesloten echo.
 
Jelmer Bakker

Jelmer Bakker

17/06/2014 10:19:48
Quote Anchor link
Ik heb de echo afgesloten maar er veranderd niets. De error blijft hetzelfde.
 
- SanThe -

- SanThe -

17/06/2014 10:21:33
Quote Anchor link
Laat eens zien.
 
Jelmer Bakker

Jelmer Bakker

17/06/2014 10:22:31
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

$dbtype
= "mysql";
$dbhost = "localhost";
$dbuser = "****";
$dbpassword = "*****";
$db = "****";

//Connectie met Database
if(mysqli_connect($dbhost,$dbuser,$dbpassword))
//Selecteer Database
 mysqli_select_db($db);
else {
 //Connect met Database is Mislukt
 echo "Er is geen verbinding mogelijk met de Database.<br /> Probeer het later nog eens.;
 exit;
}


$sql = 'SELECT input_text_1, input_text_5, input_text_14
 FROM jos_chronoforms_data_Inschrijven'
;

?>
Gewijzigd op 17/06/2014 10:23:02 door Jelmer Bakker
 
E vH

E vH

17/06/2014 10:40:01
Quote Anchor link
echo "Er is geen verbinding mogelijk met de Database.<br /> Probeer het later nog eens.";

" miste
 
Jelmer Bakker

Jelmer Bakker

17/06/2014 10:44:21
Quote Anchor link
Elmar vH op 17/06/2014 10:40:01:
echo "Er is geen verbinding mogelijk met de Database.<br /> Probeer het later nog eens.";

" miste


Je bedoelt voor de <br /> en erna toch?

Toevoeging op 17/06/2014 10:47:56:

Ik heb ij de echo deze " dingen toegevoegd, nu krijg ik deze error:

Parse error: syntax error, unexpected '>' in /home/slepstp/public_html/sql.php on line 15
 
- SanThe -

- SanThe -

17/06/2014 10:48:52
Quote Anchor link
De echo is nog steeds niet afgesloten.

De laatste quote mist.
echo "....";

Toevoeging op 17/06/2014 10:50:38:

http://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-algemeen/correct-quoten/772/
 
Jelmer Bakker

Jelmer Bakker

17/06/2014 10:52:47
Quote Anchor link
- SanThe - op 17/06/2014 10:48:52:
De echo is nog steeds niet afgesloten.

De laatste quote mist.
echo "....";

Toevoeging op 17/06/2014 10:50:38:

http://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-algemeen/correct-quoten/772/


Yep! Maar nu krijg ik weer een andere error:

Warning: mysqli_select_db() expects exactly 2 parameters, 1 given in /home/slepstp/public_html/sql.php on line 12

Waarom verwacht hij er 2???
 
- SanThe -

- SanThe -

17/06/2014 10:56:09
Quote Anchor link
En dat kun je gewoon op php.net vinden.

http://nl3.php.net/manual/en/mysqli.select-db.php
 
Jelmer Bakker

Jelmer Bakker

17/06/2014 11:29:44
Quote Anchor link
Ok.. Ik heb nu eindelijk verbinding, maar mijn SQL script wil nog niet draaien. Ik krijg geen error ofzo, alleen een blanco scherm. (ik gebruik geen echo meer om te laten zien dat je wel connectie hebt).
 
- SanThe -

- SanThe -

17/06/2014 11:43:55
Quote Anchor link
Bovenstaand script maakt alleen connectie met de database. Als je de echo er uit hebt gehaald doet het verder helemaal niks. Dus een blanco pagina is vrij logisch lijkt mij.
 
Jelmer Bakker

Jelmer Bakker

17/06/2014 11:49:16
Quote Anchor link
Oooh je bedoelt dat ik mijn SQL query als een echo moet laten zien??
 
Gerhard l

gerhard l

17/06/2014 11:52:51
Quote Anchor link
Nee, $sql is je query, maar je doet er verder niets mee, je kan deze wel echoen maar dit levert vast niet het gewenste resultaat, zoek eens op mysqli_fetch_assoc() en vergeet dan niet om direct te kijken naar mysql foutafhandeling.
Gewijzigd op 17/06/2014 11:54:55 door gerhard l
 
Jelmer Bakker

Jelmer Bakker

17/06/2014 12:06:14
Quote Anchor link
Ik krijg alleen maar: Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/slepstp/public_html/sql.php on line 13.

Dit is lijn 13:

$result = mysql_query(SELECT * FROM jos_chronoforms_data_Inschrijven); Ik heb er helemaal geen ' of " in.. Dat is wat ik gelezen heb, dat het niet zou werken vanwege verkeerd gebruikte ' of ".

Toevoeging op 17/06/2014 12:06:15:

Ik krijg alleen maar: Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/slepstp/public_html/sql.php on line 13.

Dit is lijn 13:

$result = mysql_query(SELECT * FROM jos_chronoforms_data_Inschrijven); Ik heb er helemaal geen ' of " in.. Dat is wat ik gelezen heb, dat het niet zou werken vanwege verkeerd gebruikte ' of ".
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

17/06/2014 12:15:00
Quote Anchor link
Quote:
Ik heb er helemaal geen ' of " i

Daar gaat het dus fout.
En dat je mysqli en mysql nu door elkaar aan het gebruiken bent.

Lees eens de handleiding van MySQL en PHP. Je bent nu van alles aan het proberen maar hebt geen idee wat en waarom.

Bijvoorbeeld:
www.php.net/manual/en/function.mysql-query.php
 
- SanThe -

- SanThe -

17/06/2014 12:23:58
 
Jelmer Bakker

Jelmer Bakker

17/06/2014 13:05:10
Quote Anchor link
$query = "SELECT * FROM jos_chronoforms_data_Inschrijven";

echo $query

Hij laat nu alleen de query zelf zien, maar stuurt hem niet naar de database. Ik kan niet uitvinden welk command ik nodig heb.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.