event.preventDefault() werkt vraagteken-url tegen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »
Fabian W

Fabian W

18/04/2015 23:14:45
Quote Anchor link
Ik heb een simpel get form #df met 2 select boxen #dm en #dy en een submit input #ds.
Via de volgende code haal ik een php file op en laad deze in mijn div #content_box.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$(document).ready(function(){
    $('#df').submit(function(event){
        var month_ddchart = $('#dm').val();
        var year_ddchart = $('#dy').val();
        source_ddchart = '/data/ddc-'+month_ddchart+'-'+year_ddchart+'-body.php';
        $('#content_box').load(source_ddchart);
        event.preventDefault();
    });
});

Het probleem dat ik heb is dat het benodigde event.preventDefault() voorkomt dat de parameters in de url komen. Hoe kan ik dit oplossen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 11:37:08
 
Wouter J

Wouter J

19/04/2015 00:36:01
Quote Anchor link
Waarom is event.preventDefault() nodig? Als je wel de default behaviour wil (het submitten van het form en daarbij het toevoegen van parameters aan de URL), dan moet je dit niet gaan voorkomen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/04/2015 00:55:17
Quote Anchor link
Fabian W op 18/04/2015 23:14:45:
Het probleem dat ik heb is dat het benodigde event.preventDefault() voorkomt dat de parameters in de url komen. Hoe kan ik dit oplossen?

Wijs eens in het bovenstaande code-fragment aan waar je query-parameters gebruikt, want ik zie ze niet.
 
Fabian W

Fabian W

19/04/2015 09:49:22
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
  
  <form method="get" class="load_ddchart" id="df" name="df">
      <select class="form_select" id="dm" name="dm"><option value="jan">Januari</option><option value="feb">Februari</option><option value="mrt">Maart</option><option value="apr">April</option><option value="mei">Mei</option><option value="juni">Juni</option><option value="juli">Juli</option><option value="aug">Augustus</option><option value="sept">September</option><option value="okt">Oktober</option><option value="nov">November</option><option value="dec">December</option></select>
      <select class="form_select" id="dy" name="dy"><option value="2015">2015</option><option value="2014">2014</option><option value="2013">2013</option><option value="2012">2012</option></select>
      <input class="go_button" id="ds" name="ds" type="submit" value="Go"/>
  </form>

Vanuit dit form maak ik dus een link als /data/ddc-feb-2015-body.php.
Als ik preventDefault() er uit sloop, krijg ik heel kort het gewenste file in de content_box te zien, waarna de default actie van de browser wordt uitgevoerd: redirecting naar het oorspronkelijke file (de index.php met lege content_box). De parameters (?dm=feb&dy=2015&ds=Go) blijven zo wel in de url staan, maar ik heb er niks aan.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/04/2015 10:59:00
Quote Anchor link
En wat wil je nu eindelijk bereiken?
- wel een redirect na afloop naar ... ?
- geen redirect, maar met inladen van URL ... ?
- iets anders?

Die event.preventDefault() heeft namelijk enkel effect op het verzenden van het formulier - dit wordt tegengehouden. Verder wordt er op geen enkele manier functionaliteit "beperkt" zoals jij het laat overkomen, de veroorzaker van het ongewenste gedrag zit dus waarschijnlijk ergens anders.

Volgens mij is er wel een soort van ongeschreven regel of goede gewoonte om die preventDefault() meteen aan het begin van de event-afhandeling te zetten, om duidelijk te maken dat het niet de bedoeling is dat de bijbehorende actie (het verzenden van het formulier zelf) ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd.
 
Fabian W

Fabian W

19/04/2015 12:28:14
Quote Anchor link
Wat ik dus wil bereiken is:
1. Het laden van een ander php file in een div d.m.v. een form
2. Het weergeven van de form variabelen in de url

Zonder preventDefault() bereik ik alleen goal 2
Met preventDefault() bereik ik alleen goal 1 (maakt niet uit waar ik preventDefault neerzet).
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/04/2015 13:33:34
Quote Anchor link
Fabian W op 19/04/2015 12:28:14:
2. Het weergeven van de form variabelen in de url

Ehhh... Je wilt dus de URL van de huidige pagina aanpassen zonder weg te navigeren van die pagina, en dan de daadwerkelijke informatie ophalen via AJAX?

Waarom gooi je niet gewoon de AJAX-call er tussenuit, dit klinkt namelijk ontiegelijk omslachtig. Is dit om niet "extra" content te laden (een extra page refresh), om hoeveel data gaat het helemaal?

Dus in plaats van:
- submit form, vang submit af
- bak URL mbv form data, haal pagina op mbv AJAX
- pas URL handmatig aan, alsof het form gesubmit was

gewoon:
- submit het formulier....

Alternatief #2:
Mogelijk wil je zoiets.

Alternatief #3:
URL rewriting.

EDIT: jQuery en AJAX zijn hulpmiddelen, geen doelen. Je hoeft het niet per se te gebruiken in dit geval, dus ik snap niet dat je zoveel moeite doet om het moeilijker te maken op deze manier.
Gewijzigd op 19/04/2015 13:37:21 door Thomas van den Heuvel
 
Fabian W

Fabian W

19/04/2015 14:26:09
Quote Anchor link
Thanks! Duidelijk antwoord.

Kan je dit bereiken door url rewriting?
Indien ja, dan is dat veruit de beste oplossing, want dan kan ik de url meteen omschrijven tot iets van site.com/ddchart/feb/2015 wat natuurlijk super mooi is, maar ja ik weet niet of dat haalbaar is.

Anders is de eerste optie denk ik het best. Ik dacht dat dit probleem kleiner zou zijn met Ajax, maar een andere manier van data ophalen kan ik ook doen. De data die opgehaald wordt is niet zo enorm groot. Vooral tabel data. Dit kan in het uiterste geval tot 100 png en 100 jpg afbeeldingen bevatten. Dat beinvloedt de snelheid het meest denk ik.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/04/2015 15:05:16
Quote Anchor link
Fabian W op 19/04/2015 14:26:09:
Kan je dit bereiken door url rewriting?
Indien ja, dan is dat veruit de beste oplossing, want dan kan ik de url meteen omschrijven tot iets van site.com/ddchart/feb/2015 wat natuurlijk super mooi is, maar ja ik weet niet of dat haalbaar is.


Dit lijkt mij vrij eenvoudig, herschrijf alles van de vorm /ddchart/*/* (naar bijvoorbeeld script.php?argument1=waarde1&argument2=waarde2) waarbij de eerste * overeensteemt met een maand (je zou er nog voor kunnen kiezen om hier een maandnummer met een "leading zero" van te maken, en de tweede * met een jaartal.

Of je draait het om, dan stemt de alfabetische sortering overeen met de numerieke (2014/12 komt voor 2015/01 komt voor 2015/02 etc).

En met een enkel argument zou je een soort van jaaroverzicht kunnen teruggeven.
 
Fabian W

Fabian W

19/04/2015 20:12:34
Quote Anchor link
Goeie tips. Sinds mijn .htaccess file nog leeg is, zal ik mij in de komende tijd wel gaan verdiepen in hoe dat allemaal werkt.

Trouwens een oplossing zonder Ajax load is niet veel anders:
Nog steeds geen variabelen in de url en een naar effect van onderstaande manier is dat het object een verkeerde grootte heeft.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
document.getElementById("content_box").innerHTML='<object type="text/html" data='+source_ddchart+' ></object>';
Gewijzigd op 19/04/2015 20:34:25 door Fabian W
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/04/2015 21:32:51
Quote Anchor link
En als je je .htaccess schoon wilt houden zou je ook kunnen overwegen om alle verzoeken naar niet-bestaande scripts door te sturen naar index.php waar je verder bepaalt hoe deze afgehandeld dienen te worden.

Of je regelt alle routing van je site op deze manier.
Gewijzigd op 19/04/2015 21:33:36 door Thomas van den Heuvel
 
Fabian W

Fabian W

20/04/2015 11:45:56
Quote Anchor link
Nee ik vind het prima dat .htaccess gebruikt wordt. Ik heb er alleen nog nooit mee gewerkt. Dus ik heb geen idee hoe je de browserurl moet omschrijven als een bepaalde inhoud geladen is.
 
Fabian W

Fabian W

24/04/2015 23:54:46
Quote Anchor link
Fixed it!!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if($_GET['ds'] == "Go")  {
include 'data/ddc-'.$_GET['dm'].'-'.$_GET['dy'].'-body.php';
}

?>


Niks moeilijk doen met javascript of ajax. Gewoon met php doet die het wel!
Gewijzigd op 24/04/2015 23:57:17 door Fabian W
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.