Formulier vraagje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Paul prive

paul prive

25/07/2011 12:49:26
Quote Anchor link
Beste
ik heb dit formulier in elkaar gestoken en dit werkt naar behoren,

alleen zou ik graag willen dat het stuk validatie regel 41 tot 187 ergens anders willen hebben alleen weet niet hoe ik dit het best kan doen.

ook had ik graag deze validatie via Ajax laten lopen maar zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken, vooral op het vlak van email.

hoe kan ik de gegevens die de klant heeft ingevoerd na het versturen als overzicht laten weergeven en als de klant dit wederom bevestigd dat dan de gegevens pas in de DB worden opgeslagen.

Code verwijderd. Plaats slechts relevante code. 786 regels gaan mensen niet doorspitten en is niet relevant.[/modedit]
Gewijzigd op 25/07/2011 13:08:54 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 05:47:27
 
Sven b

Sven b

25/07/2011 14:48:44
Quote Anchor link
Deze vraag heb je ook op een andere forum geplaatst! Misschien is het handig om die tips mee te nemen en niet zomaar overal om hulp gaan roepen. Ik heb je genoeg tips gegeven.

Toevoeging op 25/07/2011 14:50:06:

http://www.pfz.nl/forum/topic/4862-formulier-vraagje/
 
Paul prive

paul prive

25/07/2011 15:04:24
Quote Anchor link
Inderdaad ik heb dezelfde vraag op een ander forum geplaatst.
en begrijp me niet verkeerd de tips pak ik zeker mee.

@Bas zeer vriendelijk om de code te verwijderen. mijn vraag is gebaseerd op dit script, bezorg dan een mogelijkheid zodat ik de code hier toch kan presenteren en mijn vraag beantwoord kan worden.
 
Sven b

Sven b

25/07/2011 15:11:25
Quote Anchor link
http://pastebin.com/

Dit is een manier... waarom plaats je twee keer dezelfde vraag? Als je de tips meeneemt hoef je niet 2x dezelde vraag stellen en kan je de eerst volgende keer meer gerichte vragen stellen, want het lijkt er nu op dat andere leden met een oplossing voor jou moeten komen..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/07/2011 15:15:25
Quote Anchor link
Waar kan je geen relevante code tonen? beter dan op pastebin gooien.
 
The Force

The Force

25/07/2011 15:15:47
Quote Anchor link
Slotje?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

25/07/2011 15:37:39
Quote Anchor link
The Force op 25/07/2011 15:15:47:
Slotje?

Omdat een vraag ook op een ander forum gesteld is? Nee, dat lijkt me geen reden voor een slotje.

@Paul: plaats alleen relevante code en niet het hele script. Jij heb een vraag over de validatie in je script, laat daar dan de code van zien. De rest is, zeker in eerste instantie, overbodig...
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 12:06:35
Quote Anchor link
Ik heb via een tutorial het volgend formulier in elkaar gezet
http://pastebin.com/yUC2fner formulier
http://pastebin.com/dYLXVVrk validation
http://pastebin.com/6JDTsqQB headerform.php

Als ik nu op op submit klik zou ik na het validatie process de melding moeten krijgen dat bepaalde velden niet ingevuld zijn en dit gebeurd nu niet wat doe ik verkeerd.

Ik zou ook graag de mogelijkheid willen om een 2de of 3de hond van de zelfde eigenaar in te voeren.

Ik zou ook graag een overzicht willen laten zien als de klant op submit klikt voordat de gegevens opgeslagen worden in de database. hoe kan ik dit realiseren?

en hoe kan ik deze gegevens vervolgens opslaan in een database?


in 2de instantie zit ik met de volgende vragen,

weet iemand van jullie een goed script die me toe staat om reservaties te maken en te kijken of er nog kennels beschikbaar zijn voor een bepaalde periode?

een zoekfunctie om reservaties op te zoeken en af te printen bij aankomst
de mogelijkheid om alles in 2 talen nl/fr weer te geven

alvast bedankt voor jullie reactie
Gewijzigd op 26/07/2011 12:08:31 door paul prive
 
Joren de Wit

Joren de Wit

26/07/2011 12:18:12
Quote Anchor link
Quote:
@Paul: plaats alleen relevante code en niet het hele script. Jij heb een vraag over de validatie in je script, laat daar dan de code van zien. De rest is, zeker in eerste instantie, overbodig...

Relevante code kun je gewoon hier in je topic plaatsen. Code op externe locaties nodigt niet uit om er naar te kijken...

Quote:
Als ik nu op op submit klik zou ik na het validatie process de melding moeten krijgen dat bepaalde velden niet ingevuld zijn en dit gebeurd nu niet wat doe ik verkeerd.

Je methode van valideren klopt niet. In het eerste if-statement controleer je of al die variabelen bestaan en vervolgens ga je in afzonderlijke if-statements controleren of die variabelen niet bestaan. Die statements zullen nooit naar true evalueren omdat je immers al gecontroleerd hebt dat die variabelen bestaan. Kijk eens naar dit script als voorbeeld van hoe je een formulier kunt opbouwen en valideren.

Quote:
Ik zou ook graag de mogelijkheid willen om een 2de of 3de hond van de zelfde eigenaar in te voeren.

Kwestie van formulier uitbreiden? En natuurlijk de validatie daarop aanpassen...

Quote:
en hoe kan ik deze gegevens vervolgens opslaan in een database?

SQL beginnershandleiding

Quote:
in 2de instantie zit ik met de volgende vragen,

Ik zou eerst eens beginnen met bovenstaande. Daar heb je nog genoeg werk aan...
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 12:53:05
Quote Anchor link
wat ik niet begrijp is wanneer ik het origineel script gebruik alles wel correct werkt, alleen wanneer ik dit script aanpas naar mijn wensen lukt het niet
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
<?php
if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'  &&
   isset($_POST['name'], $_POST['email'], $_POST['address1'], $_POST['address2'], $_POST['towncity'], $_POST['postcode']) )
   {

  //  Er zijn gegevens verstuurd naar deze pagina!

  //  We gaan de errors in een array bijhouden

  $aErrors = array();

  //  Een naam bevat letters en spaties (minimaal 3)
  if ( !isset($_POST['name']) or !preg_match( '~^[\w ]{3,}$~', $_POST['name'] ) ) {
    $aErrors['name'] = 'Please fill in your name';
  }


  //  Een email-adres is wat ingewikkelder
  if ( !isset($_POST['email']) or !preg_match( '~^[a-z0-9][a-z0-9_.\-]*@([a-z0-9]+\.)*[a-z0-9][a-z0-9\-]+\.([a-z]{2,6})$~i', $_POST['email'] ) ) {
    $aErrors['email'] = 'Please fill in your e-mail address';
  }


  //  Een adres heeft letters, cijfers, spaties (minimaal 5)
  if ( !isset($_POST['address1']) or !preg_match( '~^[\w\d ]{5,}$~', $_POST['address1'] ) ) {
    $aErrors['address1'] = 'Please fill in your adress';
  }


  //  Een adres heeft letters, cijfers, spaties (niet verplicht)
  if ( !isset($_POST['address2']) or !preg_match( '~^([\w\d ]{5,})?$~', $_POST['address2'] ) ) {
    $aErrors['address2'] = 'Please fill in your adress';
  }


  //  Een plaatsnaam heeft letters, spaties en misschien een apostrof
  if ( !isset($_POST['towncity']) or !preg_match( '~^[\w\d\' ]*$~', $_POST['towncity'] ) ) {
    $aErrors['towncity'] = 'Please fill in your town/city';
  }


  //  Een postcode heeft vier cijfers, eventueel een spatie, en twee cijfers
  if ( !isset($_POST['postcode']) or !preg_match( '~^\d{4} ?[a-zA-Z]{2}$~', $_POST['postcode'] ) ) {
    $aErrors['postcode'] = 'Please fill in your postal code';
  }

  
  if ( count($aErrors) == 0 ) {
    //  We hebben alle gegevens

    //  Gegevens verwerken!
    
    //  Volgende pagina aub

    header('Location: http://);
    die();
  }
  
}


/************************************************************************************************************
* Hier kunnen we een hele grote streep trekken. Alles wat hierboven was, was verwerking van de data, acties *
* bepalen etc. Alles wat hieronder staat, draait alleen maar om de uitvoer en de feedback. Niets hieronder  *
* schrijft dingen naar de database, niets hierboven schrijft iets naar het scherm. Zo houden we het model   *
* van de pagina gescheiden van de weergave!                                                                 *
************************************************************************************************************/


?>


dit is het complete script dat wel correct werkt

dit even ter illustratie
http://pastebin.com/h3Wc9hvR

dus ik moet wat verkeerd gedaan hebben maar weet niet wat.
Gewijzigd op 26/07/2011 12:54:22 door paul prive
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/07/2011 12:54:55
Quote Anchor link
Wat pas je dan aan?
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 12:58:18
Quote Anchor link
dit is mijn aanpassing

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
<?php
if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'  &&
   isset($_POST['name'], $_POST['lastname'], $_POST['email'], $_POST['address1'], $_POST['towncity'], $_POST['postcode'], $_POST['phone'], $_POST['dogname'], $_POST['chip'], $_POST['ras'], $_POST['weight'], $_POST['gender'], $_POST['dinner'], $_POST['socialdog'], $_POST['socialhuman'], $_POST['flea'], $_POST['carre'], $_POST['parvovirose'], $_POST['hepatitis'], $_POST['kennelhoest'] ) )
   {

  //  Er zijn gegevens verstuurd naar deze pagina!

  //  We gaan de errors in een array bijhouden

  $aErrors = array();

  //  Een naam bevat letters en spaties (minimaal 3)
  if ( !isset($_POST['name']) or !preg_match( '~^[\w ]{3,}$~', $_POST['name'] ) ) {
    $aErrors['name'] = 'Uw voornaam moet ingevuld zijn';
  }

  //  Een achternaam bevat letters en spaties (minimaal 3)
  if ( !isset($_POST['lastname']) or !preg_match( '~^[\w ]{3,}$~', $_POST['lastname'] ) ) {
    $aErrors['lastname'] = 'Uw Achternaam moet ingevuld zijn';
  }


  //  Een email-adres is wat ingewikkelder
  if ( !isset($_POST['email']) or !preg_match( '~^[a-z0-9][a-z0-9_.\-]*@([a-z0-9]+\.)*[a-z0-9][a-z0-9\-]+\.([a-z]{2,6})$~i', $_POST['email'] ) ) {
    $aErrors['email'] = 'Uw email adres moet ingevuld zijn';
  }


  //  Een adres heeft letters, cijfers, spaties (minimaal 5)
  if ( !isset($_POST['address1']) or !preg_match( '~^[\w\d ]{5,}$~', $_POST['address1'] ) ) {
    $aErrors['address1'] = 'Uw adres moet ingevuld zijn';
  }

  //  Een plaatsnaam heeft letters, spaties en misschien een apostrof
  if ( !isset($_POST['towncity']) or !preg_match( '~^[\w\d\' ]*$~', $_POST['towncity'] ) ) {
    $aErrors['towncity'] = 'Uw woonplaats moet ingevuld zijn';
  }


  //  Een postcode heeft vier cijfers, eventueel een spatie, en twee cijfers
  if ( !isset($_POST['postcode']) or !preg_match( '~^\d{4}~', $_POST['postcode'] ) ) {
    $aErrors['postcode'] = 'Uw postcode moet ingevuld zijn';
  }

  //  Een telefoonnummer heeft minimaal 2 cijfers, eventueel een spatie, gevolgd door 9 cijfers
  if ( !isset($_POST['phone']) or !preg_match('^[0-9]{10}$^', $_POST['phone'] ) ) {
    $aErrors['phone'] = 'Uw telefoon/gsm nummer moet ingevuld zijn';
  }

  //  Een hondenaam bevat letters en spaties (minimaal 3)
  if ( !isset($_POST['dogname']) or !preg_match( '~^[\w ]{2,}$~', $_POST['dogname'] ) ) {
    $aErrors['dogname'] = 'de naam van uw hond ingevuld zijn';
  }

 //  Een chipnummer heeft letters, cijfers, spaties (minimaal 5)
  if ( !isset($_POST['chip']) or !preg_match( '~^[\w\d ]{5,}$~', $_POST['chip'] ) ) {
    $aErrors['chip'] = 'Het chipnummer moet ingevuld zijn';
  }

//  Een rasnaam bevat letters en spaties (minimaal 3)
  if ( !isset($_POST['ras']) or !preg_match( '~^[\w ]{3,}$~', $_POST['ras'] ) ) {
    $aErrors['ras'] = 'Het ras van uw hond moet ingevuld zijn';
  }

 //  het gewicht heeft vier cijfers, eventueel een spatie, en twee letters
  if ( !isset($_POST['weight']) or !preg_match( '~^\d{2} ?[a-zA-Z]{2}$~', $_POST['weight'] ) ) {
    $aErrors['weight'] = 'het gewicht moet ingevuld zijn';
  }

  // geslacht
    if(!isset($_POST['gender'])){
        $aErrors['gender'] = "Geslacht moet ingevuld zijn.";
  }

 // voeding
    if(!isset($_POST['dinner'])){
        $aErrors['dinner'] = "Voeding moet ingevuld zijn";
 }

 // Sociaal met honden
    if(!isset($_POST['socialdog'])){
        $aErrors['socialdog'] = "Sociaal met honden moet ingevuld zijn";
 }

 // Sociaal met mensen
    if(!isset($_POST['socialhuman'])){
        $aErrors['socialhuman'] = "Sociaal met mensen moet ingevuld zijn";
 }


  // ontvlooid
    if(!isset($_POST['flea'])){
        $aErrors['flea'] = "ontvlooid moet ingevuld zijn";
 }

 // Carré
    if(!isset($_POST['carre'])){
        $aErrors['carre'] = "Carré moet ingevuld zijn";
 }

 // parvovirose
    if(!isset($_POST['parvovirose'])){
        $aErrors['parvovirose'] = "parvovirose moet ingevuld zijn";
 }

 // hepatitis
    if(!isset($_POST['hepatitis'])){
        $aErrors['hepatitis'] = "Hepatitis moet ingevuld zijn";
 }

 //Kennelhoest
    if(!isset($_POST['kennelhoest'])){
        $aErrors['kennelhoest'] = "Kennelhoest moet ingevuld zijn";
 }



  if ( count($aErrors) == 0 ) {
    //  We hebben alle gegevens

    //  Gegevens verwerken!
    
    //  Volgende pagina aub

    header('Location: http://');
    die();
  }
  
}


/************************************************************************************************************
* Hier kunnen we een hele grote streep trekken. Alles wat hierboven was, was verwerking van de data, acties *
* bepalen etc. Alles wat hieronder staat, draait alleen maar om de uitvoer en de feedback. Niets hieronder  *
* schrijft dingen naar de database, niets hierboven schrijft iets naar het scherm. Zo houden we het model   *
* van de pagina gescheiden van de weergave!                                                                 *
************************************************************************************************************/


?>
Gewijzigd op 26/07/2011 12:58:52 door paul prive
 
- SanThe -

- SanThe -

26/07/2011 12:59:19
Quote Anchor link
En wat werkt er niet en wat wel?
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 13:01:28
Quote Anchor link
zoals eerder gezegd als ik nu het formulier submit krijg ik niet de melding dat de niet ingevulde verplichte velden ingevuld dienen te worden

terwijl dat bij het origineel wel het geval is

ik doe dus iets verkeerd maar ik weet niet wat
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/07/2011 13:07:03
Quote Anchor link
Bestaan die velden wel?

Wat zegt een print_r($_POST);
 
- SanThe -

- SanThe -

26/07/2011 13:08:48
Quote Anchor link
Heb je wel een echo in een foreach() ergens?
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 13:17:17
Quote Anchor link
waar moet ik deze invoeren?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/07/2011 13:22:25
Quote Anchor link
Alle fouten die gevonden zijn in de validatie, worden in een array verzameld.
Deze array moet je wel doorlopen d.m.v. een foreach().
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 13:22:57
Quote Anchor link
die staat in mijn formulier

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<form action="contact.php" method="post" class="cmxform">
      <?php
      if ( isset($aErrors) and count($aErrors) > 0 ) {
        print '<ul class="errorlist">';
        foreach ( $aErrors as $error ) {
          print '<li>' . $error . '</li>';
        }

        print '</ul>';
      }

      ?>
 
- SanThe -

- SanThe -

26/07/2011 13:23:44
Quote Anchor link
- Aar - op 26/07/2011 13:07:03:
Bestaan die velden wel?

Wat zegt een print_r($_POST);


Op de eerste regel.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<pre>' . print_r($_POST, true) . '</pre>';
?>
Gewijzigd op 26/07/2011 13:23:58 door - SanThe -
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 13:28:17
Quote Anchor link
SanThe moet ik deze op de eerste regel van de code die ik om 12u58 gepost heb in voeren?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.