Formulier vraagje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Paul prive

paul prive

25/07/2011 12:49:26
Quote Anchor link
Beste
ik heb dit formulier in elkaar gestoken en dit werkt naar behoren,

alleen zou ik graag willen dat het stuk validatie regel 41 tot 187 ergens anders willen hebben alleen weet niet hoe ik dit het best kan doen.

ook had ik graag deze validatie via Ajax laten lopen maar zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken, vooral op het vlak van email.

hoe kan ik de gegevens die de klant heeft ingevoerd na het versturen als overzicht laten weergeven en als de klant dit wederom bevestigd dat dan de gegevens pas in de DB worden opgeslagen.

Code verwijderd. Plaats slechts relevante code. 786 regels gaan mensen niet doorspitten en is niet relevant.[/modedit]
Gewijzigd op 25/07/2011 13:08:54 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 22:53:15
 
Sven b

Sven b

25/07/2011 14:48:44
Quote Anchor link
Deze vraag heb je ook op een andere forum geplaatst! Misschien is het handig om die tips mee te nemen en niet zomaar overal om hulp gaan roepen. Ik heb je genoeg tips gegeven.

Toevoeging op 25/07/2011 14:50:06:

http://www.pfz.nl/forum/topic/4862-formulier-vraagje/
 
Paul prive

paul prive

25/07/2011 15:04:24
Quote Anchor link
Inderdaad ik heb dezelfde vraag op een ander forum geplaatst.
en begrijp me niet verkeerd de tips pak ik zeker mee.

@Bas zeer vriendelijk om de code te verwijderen. mijn vraag is gebaseerd op dit script, bezorg dan een mogelijkheid zodat ik de code hier toch kan presenteren en mijn vraag beantwoord kan worden.
 
Sven b

Sven b

25/07/2011 15:11:25
Quote Anchor link
http://pastebin.com/

Dit is een manier... waarom plaats je twee keer dezelfde vraag? Als je de tips meeneemt hoef je niet 2x dezelde vraag stellen en kan je de eerst volgende keer meer gerichte vragen stellen, want het lijkt er nu op dat andere leden met een oplossing voor jou moeten komen..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/07/2011 15:15:25
Quote Anchor link
Waar kan je geen relevante code tonen? beter dan op pastebin gooien.
 
The Force

The Force

25/07/2011 15:15:47
Quote Anchor link
Slotje?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

25/07/2011 15:37:39
Quote Anchor link
The Force op 25/07/2011 15:15:47:
Slotje?

Omdat een vraag ook op een ander forum gesteld is? Nee, dat lijkt me geen reden voor een slotje.

@Paul: plaats alleen relevante code en niet het hele script. Jij heb een vraag over de validatie in je script, laat daar dan de code van zien. De rest is, zeker in eerste instantie, overbodig...
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 12:06:35
Quote Anchor link
Ik heb via een tutorial het volgend formulier in elkaar gezet
http://pastebin.com/yUC2fner formulier
http://pastebin.com/dYLXVVrk validation
http://pastebin.com/6JDTsqQB headerform.php

Als ik nu op op submit klik zou ik na het validatie process de melding moeten krijgen dat bepaalde velden niet ingevuld zijn en dit gebeurd nu niet wat doe ik verkeerd.

Ik zou ook graag de mogelijkheid willen om een 2de of 3de hond van de zelfde eigenaar in te voeren.

Ik zou ook graag een overzicht willen laten zien als de klant op submit klikt voordat de gegevens opgeslagen worden in de database. hoe kan ik dit realiseren?

en hoe kan ik deze gegevens vervolgens opslaan in een database?


in 2de instantie zit ik met de volgende vragen,

weet iemand van jullie een goed script die me toe staat om reservaties te maken en te kijken of er nog kennels beschikbaar zijn voor een bepaalde periode?

een zoekfunctie om reservaties op te zoeken en af te printen bij aankomst
de mogelijkheid om alles in 2 talen nl/fr weer te geven

alvast bedankt voor jullie reactie
Gewijzigd op 26/07/2011 12:08:31 door paul prive
 
Joren de Wit

Joren de Wit

26/07/2011 12:18:12
Quote Anchor link
Quote:
@Paul: plaats alleen relevante code en niet het hele script. Jij heb een vraag over de validatie in je script, laat daar dan de code van zien. De rest is, zeker in eerste instantie, overbodig...

Relevante code kun je gewoon hier in je topic plaatsen. Code op externe locaties nodigt niet uit om er naar te kijken...

Quote:
Als ik nu op op submit klik zou ik na het validatie process de melding moeten krijgen dat bepaalde velden niet ingevuld zijn en dit gebeurd nu niet wat doe ik verkeerd.

Je methode van valideren klopt niet. In het eerste if-statement controleer je of al die variabelen bestaan en vervolgens ga je in afzonderlijke if-statements controleren of die variabelen niet bestaan. Die statements zullen nooit naar true evalueren omdat je immers al gecontroleerd hebt dat die variabelen bestaan. Kijk eens naar dit script als voorbeeld van hoe je een formulier kunt opbouwen en valideren.

Quote:
Ik zou ook graag de mogelijkheid willen om een 2de of 3de hond van de zelfde eigenaar in te voeren.

Kwestie van formulier uitbreiden? En natuurlijk de validatie daarop aanpassen...

Quote:
en hoe kan ik deze gegevens vervolgens opslaan in een database?

SQL beginnershandleiding

Quote:
in 2de instantie zit ik met de volgende vragen,

Ik zou eerst eens beginnen met bovenstaande. Daar heb je nog genoeg werk aan...
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 12:53:05
Quote Anchor link
wat ik niet begrijp is wanneer ik het origineel script gebruik alles wel correct werkt, alleen wanneer ik dit script aanpas naar mijn wensen lukt het niet
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
<?php
if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'  &&
   isset($_POST['name'], $_POST['email'], $_POST['address1'], $_POST['address2'], $_POST['towncity'], $_POST['postcode']) )
   {

  //  Er zijn gegevens verstuurd naar deze pagina!

  //  We gaan de errors in een array bijhouden

  $aErrors = array();

  //  Een naam bevat letters en spaties (minimaal 3)
  if ( !isset($_POST['name']) or !preg_match( '~^[\w ]{3,}$~', $_POST['name'] ) ) {
    $aErrors['name'] = 'Please fill in your name';
  }


  //  Een email-adres is wat ingewikkelder
  if ( !isset($_POST['email']) or !preg_match( '~^[a-z0-9][a-z0-9_.\-]*@([a-z0-9]+\.)*[a-z0-9][a-z0-9\-]+\.([a-z]{2,6})$~i', $_POST['email'] ) ) {
    $aErrors['email'] = 'Please fill in your e-mail address';
  }


  //  Een adres heeft letters, cijfers, spaties (minimaal 5)
  if ( !isset($_POST['address1']) or !preg_match( '~^[\w\d ]{5,}$~', $_POST['address1'] ) ) {
    $aErrors['address1'] = 'Please fill in your adress';
  }


  //  Een adres heeft letters, cijfers, spaties (niet verplicht)
  if ( !isset($_POST['address2']) or !preg_match( '~^([\w\d ]{5,})?$~', $_POST['address2'] ) ) {
    $aErrors['address2'] = 'Please fill in your adress';
  }


  //  Een plaatsnaam heeft letters, spaties en misschien een apostrof
  if ( !isset($_POST['towncity']) or !preg_match( '~^[\w\d\' ]*$~', $_POST['towncity'] ) ) {
    $aErrors['towncity'] = 'Please fill in your town/city';
  }


  //  Een postcode heeft vier cijfers, eventueel een spatie, en twee cijfers
  if ( !isset($_POST['postcode']) or !preg_match( '~^\d{4} ?[a-zA-Z]{2}$~', $_POST['postcode'] ) ) {
    $aErrors['postcode'] = 'Please fill in your postal code';
  }

  
  if ( count($aErrors) == 0 ) {
    //  We hebben alle gegevens

    //  Gegevens verwerken!
    
    //  Volgende pagina aub

    header('Location: http://);
    die();
  }
  
}


/************************************************************************************************************
* Hier kunnen we een hele grote streep trekken. Alles wat hierboven was, was verwerking van de data, acties *
* bepalen etc. Alles wat hieronder staat, draait alleen maar om de uitvoer en de feedback. Niets hieronder  *
* schrijft dingen naar de database, niets hierboven schrijft iets naar het scherm. Zo houden we het model   *
* van de pagina gescheiden van de weergave!                                                                 *
************************************************************************************************************/


?>


dit is het complete script dat wel correct werkt

dit even ter illustratie
http://pastebin.com/h3Wc9hvR

dus ik moet wat verkeerd gedaan hebben maar weet niet wat.
Gewijzigd op 26/07/2011 12:54:22 door paul prive
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/07/2011 12:54:55
Quote Anchor link
Wat pas je dan aan?
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 12:58:18
Quote Anchor link
dit is mijn aanpassing

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
<?php
if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'  &&
   isset($_POST['name'], $_POST['lastname'], $_POST['email'], $_POST['address1'], $_POST['towncity'], $_POST['postcode'], $_POST['phone'], $_POST['dogname'], $_POST['chip'], $_POST['ras'], $_POST['weight'], $_POST['gender'], $_POST['dinner'], $_POST['socialdog'], $_POST['socialhuman'], $_POST['flea'], $_POST['carre'], $_POST['parvovirose'], $_POST['hepatitis'], $_POST['kennelhoest'] ) )
   {

  //  Er zijn gegevens verstuurd naar deze pagina!

  //  We gaan de errors in een array bijhouden

  $aErrors = array();

  //  Een naam bevat letters en spaties (minimaal 3)
  if ( !isset($_POST['name']) or !preg_match( '~^[\w ]{3,}$~', $_POST['name'] ) ) {
    $aErrors['name'] = 'Uw voornaam moet ingevuld zijn';
  }

  //  Een achternaam bevat letters en spaties (minimaal 3)
  if ( !isset($_POST['lastname']) or !preg_match( '~^[\w ]{3,}$~', $_POST['lastname'] ) ) {
    $aErrors['lastname'] = 'Uw Achternaam moet ingevuld zijn';
  }


  //  Een email-adres is wat ingewikkelder
  if ( !isset($_POST['email']) or !preg_match( '~^[a-z0-9][a-z0-9_.\-]*@([a-z0-9]+\.)*[a-z0-9][a-z0-9\-]+\.([a-z]{2,6})$~i', $_POST['email'] ) ) {
    $aErrors['email'] = 'Uw email adres moet ingevuld zijn';
  }


  //  Een adres heeft letters, cijfers, spaties (minimaal 5)
  if ( !isset($_POST['address1']) or !preg_match( '~^[\w\d ]{5,}$~', $_POST['address1'] ) ) {
    $aErrors['address1'] = 'Uw adres moet ingevuld zijn';
  }

  //  Een plaatsnaam heeft letters, spaties en misschien een apostrof
  if ( !isset($_POST['towncity']) or !preg_match( '~^[\w\d\' ]*$~', $_POST['towncity'] ) ) {
    $aErrors['towncity'] = 'Uw woonplaats moet ingevuld zijn';
  }


  //  Een postcode heeft vier cijfers, eventueel een spatie, en twee cijfers
  if ( !isset($_POST['postcode']) or !preg_match( '~^\d{4}~', $_POST['postcode'] ) ) {
    $aErrors['postcode'] = 'Uw postcode moet ingevuld zijn';
  }

  //  Een telefoonnummer heeft minimaal 2 cijfers, eventueel een spatie, gevolgd door 9 cijfers
  if ( !isset($_POST['phone']) or !preg_match('^[0-9]{10}$^', $_POST['phone'] ) ) {
    $aErrors['phone'] = 'Uw telefoon/gsm nummer moet ingevuld zijn';
  }

  //  Een hondenaam bevat letters en spaties (minimaal 3)
  if ( !isset($_POST['dogname']) or !preg_match( '~^[\w ]{2,}$~', $_POST['dogname'] ) ) {
    $aErrors['dogname'] = 'de naam van uw hond ingevuld zijn';
  }

 //  Een chipnummer heeft letters, cijfers, spaties (minimaal 5)
  if ( !isset($_POST['chip']) or !preg_match( '~^[\w\d ]{5,}$~', $_POST['chip'] ) ) {
    $aErrors['chip'] = 'Het chipnummer moet ingevuld zijn';
  }

//  Een rasnaam bevat letters en spaties (minimaal 3)
  if ( !isset($_POST['ras']) or !preg_match( '~^[\w ]{3,}$~', $_POST['ras'] ) ) {
    $aErrors['ras'] = 'Het ras van uw hond moet ingevuld zijn';
  }

 //  het gewicht heeft vier cijfers, eventueel een spatie, en twee letters
  if ( !isset($_POST['weight']) or !preg_match( '~^\d{2} ?[a-zA-Z]{2}$~', $_POST['weight'] ) ) {
    $aErrors['weight'] = 'het gewicht moet ingevuld zijn';
  }

  // geslacht
    if(!isset($_POST['gender'])){
        $aErrors['gender'] = "Geslacht moet ingevuld zijn.";
  }

 // voeding
    if(!isset($_POST['dinner'])){
        $aErrors['dinner'] = "Voeding moet ingevuld zijn";
 }

 // Sociaal met honden
    if(!isset($_POST['socialdog'])){
        $aErrors['socialdog'] = "Sociaal met honden moet ingevuld zijn";
 }

 // Sociaal met mensen
    if(!isset($_POST['socialhuman'])){
        $aErrors['socialhuman'] = "Sociaal met mensen moet ingevuld zijn";
 }


  // ontvlooid
    if(!isset($_POST['flea'])){
        $aErrors['flea'] = "ontvlooid moet ingevuld zijn";
 }

 // Carré
    if(!isset($_POST['carre'])){
        $aErrors['carre'] = "Carré moet ingevuld zijn";
 }

 // parvovirose
    if(!isset($_POST['parvovirose'])){
        $aErrors['parvovirose'] = "parvovirose moet ingevuld zijn";
 }

 // hepatitis
    if(!isset($_POST['hepatitis'])){
        $aErrors['hepatitis'] = "Hepatitis moet ingevuld zijn";
 }

 //Kennelhoest
    if(!isset($_POST['kennelhoest'])){
        $aErrors['kennelhoest'] = "Kennelhoest moet ingevuld zijn";
 }



  if ( count($aErrors) == 0 ) {
    //  We hebben alle gegevens

    //  Gegevens verwerken!
    
    //  Volgende pagina aub

    header('Location: http://');
    die();
  }
  
}


/************************************************************************************************************
* Hier kunnen we een hele grote streep trekken. Alles wat hierboven was, was verwerking van de data, acties *
* bepalen etc. Alles wat hieronder staat, draait alleen maar om de uitvoer en de feedback. Niets hieronder  *
* schrijft dingen naar de database, niets hierboven schrijft iets naar het scherm. Zo houden we het model   *
* van de pagina gescheiden van de weergave!                                                                 *
************************************************************************************************************/


?>
Gewijzigd op 26/07/2011 12:58:52 door paul prive
 
- SanThe -

- SanThe -

26/07/2011 12:59:19
Quote Anchor link
En wat werkt er niet en wat wel?
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 13:01:28
Quote Anchor link
zoals eerder gezegd als ik nu het formulier submit krijg ik niet de melding dat de niet ingevulde verplichte velden ingevuld dienen te worden

terwijl dat bij het origineel wel het geval is

ik doe dus iets verkeerd maar ik weet niet wat
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/07/2011 13:07:03
Quote Anchor link
Bestaan die velden wel?

Wat zegt een print_r($_POST);
 
- SanThe -

- SanThe -

26/07/2011 13:08:48
Quote Anchor link
Heb je wel een echo in een foreach() ergens?
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 13:17:17
Quote Anchor link
waar moet ik deze invoeren?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/07/2011 13:22:25
Quote Anchor link
Alle fouten die gevonden zijn in de validatie, worden in een array verzameld.
Deze array moet je wel doorlopen d.m.v. een foreach().
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 13:22:57
Quote Anchor link
die staat in mijn formulier

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<form action="contact.php" method="post" class="cmxform">
      <?php
      if ( isset($aErrors) and count($aErrors) > 0 ) {
        print '<ul class="errorlist">';
        foreach ( $aErrors as $error ) {
          print '<li>' . $error . '</li>';
        }

        print '</ul>';
      }

      ?>
 
- SanThe -

- SanThe -

26/07/2011 13:23:44
Quote Anchor link
- Aar - op 26/07/2011 13:07:03:
Bestaan die velden wel?

Wat zegt een print_r($_POST);


Op de eerste regel.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<pre>' . print_r($_POST, true) . '</pre>';
?>
Gewijzigd op 26/07/2011 13:23:58 door - SanThe -
 
Paul prive

paul prive

26/07/2011 13:28:17
Quote Anchor link
SanThe moet ik deze op de eerste regel van de code die ik om 12u58 gepost heb in voeren?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.