Htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Stefan H

stefan H

09/07/2014 21:01:13
Quote Anchor link
Hier een vraagje over htaccess ,

Wat ik graag wil is de directory blokkeren waar mijn include bestanden staan /include
In deze directory staan meerdere bestanden die via Ajax opgeroepen worden , nu wil ik dat de bezoeker doorverwezen wordt naar index in de root directory als ze naar de url www.mijndomein.nl/include gaan

Weet iemand hoe ik dit doe met htaccess

Voor de duidelijkheid het moet nog wel toegankelijk blijven voor Ajax requests ,

Ik wil graag hetzelfde voor de directory /scripts waar verschillende JavaScript bestanden staan

Alvast bedankt voor eventuele reacties
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 09:29:33
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

09/07/2014 21:11:03
Quote Anchor link
Dan zul je het moeten zoeken in Filesmatch in de .htaccess file.

http://www.askapache.com/htaccess/using-filesmatch-and-files-in-htaccess.html

Persoonlijk vind ik dat je het dan wel nodeloos ingewikkeld maakt door publieke en privé bestanden door elkaar te zetten in één directory. Ik zou toch overwegen om de publieke (ajax) uit de include directory te halen.
Gewijzigd op 09/07/2014 21:13:23 door Frank Nietbelangrijk
 
Stefan H

stefan H

09/07/2014 21:16:57
Quote Anchor link
Maar moet ik dan alle files die in deze directory staan apart opgeven met filematch , of kan ik ook heel deze directory blokkeren ?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

09/07/2014 21:33:31
Quote Anchor link
Nee je kunt in ieder geval niet heel de directory blokkeren. Er zijn twee mogelijkheden: bestanden blokkeren die aan een bepaalde match voldoen (bijv. alle bestanden die beginnen met 'include_') of je moet inderdaad alle bestandsnamen apart opgeven.
Gewijzigd op 09/07/2014 21:33:59 door Frank Nietbelangrijk
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

09/07/2014 21:42:55
Quote Anchor link
Kun je niet met een .htaccess iets doen met Deny for all ?
Zo is mij vanmiddag namelijk wel verteld, in deze post

Dan sluit je de hele map af, en als iemand dan naar (een bestand in) de map wil gaan, krijgt deze persoon een 403 (unauthorized access) error te zien.
Gewijzigd op 09/07/2014 21:44:02 door Kevin Zegikniet
 
Stefan H

stefan H

09/07/2014 21:52:48
Quote Anchor link
@ frank oke bedankt , dan moet ik denk ik alle bestand namen aanpassen dat ze beginnen met include_ ,
@kevin met deny for all worden deze bestanden ook geblokkeerd voor Ajax requests dus dit is helaas geen optie
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/07/2014 22:15:54
Quote Anchor link
Beveiligen met sessies?
 
Stefan H

stefan H

09/07/2014 22:55:00
Quote Anchor link
Hoe kan ik een directory beveiligen met sessies ?
Ik wil namelijk dat niemand naar deze directory kan gaan ook niet als er een sessie actief is
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 00:18:24
Quote Anchor link
Bij de bron aanpakken, de bestanden beveiligen met een sessie!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:09:19
Quote Anchor link
Vraag 1)

Kun je de map met include bestanden niet in een privé-map zetten (dus een niveau hoger dan de document root)?

Vraag 2)

Of beter gezegd tip 2...

Zet gewoon een index.php bestand in de map "include" met als inhoud:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('Location: http://www.mijnwebsite.nl/');
exit;
?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 01:17:26
Quote Anchor link
Een map beveiligen is zo gedaan met een index.php file.

De scripts zelf beveiligen is een ander verhaal. Deze worden door het client-side AJAX opgevraagd, hierdoor is het plaatsen ervan buiten de webroot geen oplossing.
Gewijzigd op 10/07/2014 01:19:51 door - Ariën -
 
Stefan H

stefan H

10/07/2014 01:20:21
Quote Anchor link
Oke dus index bestand dan inderdaad geen optie ,
Maar hoe moet ik het zien met sessies ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 01:24:12
Quote Anchor link
Op de site een random getal genereren en deze opslaan in een sessie, en hierop controleren in je AJAX-scripts via GET.
Gewijzigd op 10/07/2014 01:28:03 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:46:12
Quote Anchor link
>> Oke dus index bestand dan inderdaad geen optie ,
Maar hoe moet ik het zien met sessies ?

Wat wil je nu dan eigenlijk bereiken? Als je niet wil dat mensen je bestanden rechtstreeks aanroepen, dan moet je ze buiten de public directory zetten. Of heb je daar geen toegang toe?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/07/2014 01:47:41
Quote Anchor link
Ozzie, jouw tip 2 is GEEN beveiliging. Ik hoop dat dat duidelijk is?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:48:50
Quote Anchor link
@Frank:

Maar wel een antwoord op deze vraag:

>> nu wil ik dat de bezoeker doorverwezen wordt naar index in de root directory als ze naar de url www.mijndomein.nl/include gaan

Toch?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/07/2014 01:49:15
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 10/07/2014 01:46:12:
Wat wil je nu dan eigenlijk bereiken? Als je niet wil dat mensen je bestanden rechtstreeks aanroepen, dan moet je ze buiten de public directory zetten. Of heb je daar geen toegang toe?


Precies die tip had ik al helemaal aan het begin gegeven.

Toevoeging op 10/07/2014 01:56:40:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
|
 |- [private] --> hier alle php scripts waarop niet 'geland' mag worden en dus ook jouw includes
 |
 |- [www] --> de root van je website! (vanaf hier publiek toegankelijk)
      |
      |- [css] --> hier je css bestanden
      |
      |- [javascript] --> hier je javascript bestanden
      |
      |- [images] --> hier je plaatjes
      |
      |- [ajax] --> hier je ajax
      |
      |- index.php --> je homepage!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/07/2014 01:58:16
Quote Anchor link
Yup, maar er wordt niet echt op ingegaan. Ik snap ook niet helemaal wat hij wil, en waarom. Als het enkel erom gaat dat men niet mijnsite.nl/include/ kan aanroepen, dan werkt zo'n index file prima.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/07/2014 08:25:30
Quote Anchor link
Het is wel duidelijk wat Stefan wil: hij heeft Ajax-bestanden tussen de includes staan en wil dat die niet rechtstreeks worden aangeroepen, maar alleen met een Ajax-request.

Om te beginnen moet je dan, zoals Frank aangaf, de PHP-includes buiten de root opslaan en de Ajax-bestanden binnen de root, bijvoorbeeld in een map /ajax/. So far, so good, dat was eerder al uitgelegd.

Het blokkeren van directe aanroepen van Ajax-bestanden is andere koek. Je kunt dat niet waterdicht maken, omdat ze open moeten staan voor HTTP-requests. Wel kun je ze redelijk dichttimmeren met sessies, tokens en wat HTTP-headers.
 
Stefan H

stefan H

10/07/2014 08:39:56
Quote Anchor link
Oke bedankt voor de reactie

De php bestanden dus buiten de root (www)
Maar benader ik die dan, ik dacht namelijk dat alleen bestanden benaderd kunnen worden binnen de root
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2014 09:13:05
Quote Anchor link
Als je iets met PHP includeert dan kan dat ook met bestanden buiten de webroot.

Als je met AJAX een bestand uitvoert, moet deze wel bereikbaar zijn in de webroot.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.