Idee: Formulier controle

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »
Robert Deiman

Robert Deiman

05/12/2008 11:47:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een nieuwe manier van formulieren controleren, waarbij je in de name van het veld beperkingen kan stellen. Het is de bedoeling dat je niets meer aan de controle hoeft aan te passen, maar dat je door het maken van de form op de manier zoals nodig voor de controle al je formulier kan laten controleren.

Ik heb het al een beetje werkend, maar ben er net aan begonnen. Mijn vraag aan jullie: Zien jullie hier wat in, kunnen jullie er wat mee en misschien wel het belangrijkst, is het op deze manier mogelijk?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?php
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
?>


<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />
    <meta http-equiv="content-language" content="nl-en" />
    <meta name="title" content="" />
    <title>Input Form</title>


</head>
<body>
    <form  action="" method="post">
        <input type="text" name="text[naam][2]" />
        <input type="text" name="text[straat][5]" />
        <input type="text" name="text[personal]" />
        
        <input type="submit" name="submit" />
    </form>

<?php    
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
    $errors = array();
    foreach($_POST['text'] as $input_naam => $value){
        if(is_array($value)){
            foreach($_POST['text'][$input_naam] as $length => $input){
                if(empty($input)){
                    $errors[$input_naam][] = 'empty';
                    }

                elseif(strlen($input) < $length){
                    $errors[$input_naam][] = 'short';
                    $errors[$input_naam][] = $length;
                    }
                }
            }
        }
    }

    
if(!empty($errors)){
    foreach($errors as $key => $value){
        if($errors[$key][0] == 'short'){
            echo $key.' moet uit minimaal '.$errors[$key][1].' tekens bestaan.<br />';
            }

        elseif($errors[$key][0] == 'empty'){
            echo 'U heeft geen waarde ingevuld bij '.$key;
            }
        }
    }

?>

</body>
</html>


Hetgeen wat er nu in de code slechts gebeurt is voor de genoemde velden (allemaal type text) controleren op de lengte, of ze wel ingevuld zijn (bij een opgegeven minimale lengte betekend dit voor de textvelden ook dat ze ingevuld MOETEN worden)
Bij het textveld waarbij geen lengte is ingevuld hoeft er ook niets ingevuld te worden.

Vast bedankt voor het meedenken.
Robert
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 11:37:54
 
PHP Newbie

PHP Newbie

05/12/2008 12:07:00
Quote Anchor link
Ik zie eigenlijk niets in deze manier, aangezien een bezoeker dus alleen maar de veldnaam hoeft aan te passen om de gegevens anders te laten valideren.

Ik kan die 2 gewoon naar een 5 veranderen en vise versa, dan is volgens php de controle goed, maar toch staan er niet de waarden in zoals bedoeld.
 
Aaa Trump

aaa Trump

05/12/2008 12:17:00
Quote Anchor link
Lijkt me ook niet echt veilig ha?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

05/12/2008 12:21:00
Quote Anchor link
Oké, ik wist niet dat ze ook zomaar de veldnamen konden aanpassen.. (voor een gemiddelde bezoeker is dat al niets natuurlijk) Dan is dit niet handig om te doen.
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

05/12/2008 12:40:00
Quote Anchor link
Lijkt mij inderdaad niet veilig.
Juist omdat ik het formulier op mijn computer kan zetten met een action naar jouw pagina.

Wat je eventueel wel kunt doen is een array maken met daarin de eisen waaraan een bepaald veld moet voldoen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
$aPosts
= Array(
    'name' => Array(
        'type' => 'string',
        'minLength' => 4,
        'maxLength' => 12),
    'email' => Array(
        'type' => 'email'),
    'age' => Array(
        'type' => 'int',
        'minNumber' => 10,
        'maxNumber' => 100)
);


ForEach($_POST AS $sKey => $sValue)
{

    if(Array_Key_Exists($sKey, $aPosts))
    {

        Switch($aPosts[$sKey]['type'])
        {
            case
'string':
                // Check op de lengtes etc. etc.
            break;
            case
'int':
                // Nummer controleren
            break;
            case
'email':
                // Email check
            break;
        }
    }
}

?>


Nu ik het zo bekijk is dit zo geack nog niet (vind ik) :)

Ik ga er eens goed naar kijken :p

Robert_Deiman schreef op 05.12.2008 12:21:
Oké, ik wist niet dat ze ook zomaar de veldnamen konden aanpassen.. (voor een gemiddelde bezoeker is dat al niets natuurlijk) Dan is dit niet handig om te doen.
Ik ga naar jouw site. Ik vul het formulier in en krijg een foutmelding, huh :S Waarom te lang?
Ik kijk in de bron-code, aha, lengte in de naam van het veld.

Ik kopieer je hele form en plaats deze in een nieuwe html bestand die ik gewoon op mijn computer zet. Vervolgens zet ik in plaats van 5 daar gewoon 20 neer, zet de action goed, zodat hij wel naar jouw site gaat. En ik kan invullen :)

Zo kun je ook 'vaak' een ander geslacht invullen. Vaak kun je bij profielen site's alleen man of vrouw selecteren. Als je nou een html bestand aan maakt met een form erin en je maakt daar gewoon een input text-field van met dezelfde naam (sex of geslacht of weet ik veel wat) kun je alles invullen.

Daarom altijd server-side checken of het wel echt m of v is of 0 of 1 of wat dan ook.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
 
PHP Newbie

PHP Newbie

05/12/2008 14:01:00
Quote Anchor link
Je kunt natuurlijk wel een array van eigenschappen maken. Aan de hand van die array genereer je het formulier en aan de hand van diezelfde array valideer je je formulier. Voorbeeldje:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
    $formulier
= array(
                    'action' = '#',
                    'method' = 'post',
                    'elementen' = array
                                    (
                                        array('naam', 'text', 20),
                                        array('email', 'text', null)
                                    )
                );

    
    if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
    {

        foreach($_POST as $key => $value)
        {

            if(strlen($value) > $formulier['elementen'][$key][2])
            {

                $errors[$key] = 'De string is te lang';
            }
        }
    }

    
    echo '<form method="'.$formuliee['method'].'" action="'.$formulier['action'].'">';
    
        foreach($formulier['elementen'] as $elementen)
        {

            if($element[0] == 'text' || $element[0] == 'password')
            {

                echo '<input type="'.$element[0].'" name="'.$element[1].'"'.(($element[2] != null) ? ' maxlength="'.$element[2].'"' : '').' />';
            }
        }

    
    echo '</form>';
        
?>


Heb het niet getest, maar het geeft wel een indruk van wat ik bedoel.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2008 07:42:00
Quote Anchor link
Ik bedenk me net dat je het ook anders kan doen. Ik maak nu voor verzenden al die array aan, die kan je ook aanmaken na verzenden en in PHP. Dan komt het wel redelijk in de buurt van wat php_newbie aangeeft.

Dan is het natuurlijk wel veilig. Het idee was om gebruikers voor het formulier zo weinig mogelijk aanpassingen te laten doen. Het idee van newbie is wel een goede, dat is best verder uit te werken.
 
Barman V

Barman V

09/12/2008 08:13:00
Quote Anchor link
Ik heb hiervoor mijn eigen klasse geschreven, die ik voor elk project meeneem.

Dus met ->addTextfield(, ->addTextarea(, ->addButton(, enz enz bouw ik mijn formulier. In elke methode geef ik de eigenschappen aan van het inputveld. Een textfield kan verplicht zijn, maar ook kan ik meesturen of het een numeriek veld moet zijn, of bijv een emailadres, een decimaal of een postcode, enz.
Zo kan een button een imagebutton zijn, maar ook een submitbutton of een normale button.

Door middel van een handig geintegreerde validatiefunctie check ik in een keer al mijn formuliervelden (inclusief beveiliging).

Op deze manier maak ik met zeer weinig code een (complex) formulier.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2008 09:28:00
Quote Anchor link
@Barman

Dat is dit principe ook he, ik heb nu het formulier er nog "hard" in staan, maar die gaat uiteindelijk wel worden gegenereerd. Ik had alleen de array (waarden) meegegeven in de name van het veld, maar dat is eigenlijk onzin. De naam van het veld is al uniek eigenlijk. Dus je kan controle heel simpel inbouwen. Had ik niet goed over nagedacht.
 
Hipska BE

Hipska BE

09/12/2008 11:56:00
Quote Anchor link
Dit is niet zo'n ideale manier voor controle met php, maar wel als je het zou toepassen in JS.

Een JS scriptje overloopt dan automatisch alle form velden en maakt zelf de nodige validators aan. Tijdens het typen zie jij dan ook of je een veld correct invult.

in PHP zou je het toch weer dubbel moeten beveiligen en voegt het niet veel extra toe.
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

09/12/2008 12:16:00
Quote Anchor link
Yepz. Een JS scriptje eronder is mooi en handig. Maar sowieso server side controleren.

En dan vind ik mijn scriptje zo geack nog niet.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2008 12:57:00
Quote Anchor link
@Hipska

Waarom is het niet handig in PHP? Je kan met een array (zoals newbie ook had gemaakt) heel eenvoudig een formulier maken. Koppel dit aan een database met verschillende typen (numeriek e.d.) en je php controle kan zo worden opgebouwd aan de hand van jou opgegeven waarden. Ideaal om te controleren lijkt mij.
 
Barman V

Barman V

10/12/2008 07:57:00
Quote Anchor link
Hipska schreef op 09.12.2008 11:56:
Dit is niet zo'n ideale manier voor controle met php, maar wel als je het zou toepassen in JS.

Een JS scriptje overloopt dan automatisch alle form velden en maakt zelf de nodige validators aan. Tijdens het typen zie jij dan ook of je een veld correct invult.

in PHP zou je het toch weer dubbel moeten beveiligen en voegt het niet veel extra toe.
Grappig dat je altijd nog rekening moet houden met de mensen die javascript (soms) uit hebben staan. Misschien dat je het alleen bedoeld in deze situatie, maar serverside controleren is eigenlijk altijd een must.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

10/12/2008 08:11:00
Quote Anchor link
Een zend login-formulier, inclusief validatie:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
class LoginForm extends Zend_Form
{
    public function __construct($options = null)
    {

        $this->addElementPrefixPath('MyValid', 'controllers/helpers/', Zend_Form_Element::VALIDATE);
        parent::__construct($options);
        $this    ->setName('login');

        $gebruikersnaam = new Zend_Form_Element_Text('gebruikersnaam');
        $gebruikersnaam    ->setLabel('Gebruikersnaam')
                        ->
setRequired(true)
                        ->
addFilter('StringTrim')
                        ->
addValidator('NotEmpty', true, array('messages' =>     array(
                                                                                    'isEmpty' => 'Geef een gebruiksnaam op',
                                                                                )));

 
        $wachtwoord = new Zend_Form_Element_Password('wachtwoord');
        $wachtwoord    ->setLabel('Wachtwoord')
                    ->
setRequired(true)
                    ->
addFilter('StringTrim')
                    ->
addValidator('NotEmpty', true, array('messages' =>    array(
                                                                                'isEmpty' => 'Geef een wachtwoord op',
                                                                            )));

 
        $submit = new Zend_Form_Element_Submit('submit');
        $submit    ->setLabel('Login');
        
        $this    ->addElements(array($gebruikersnaam, $wachtwoord, $submit));
    }
}

?>


Aan te roepen door:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
        $form
= new LoginForm();
        $this->view->form = $form;
        
        if ($this->_request->isPost())
        {

            $formData = $this->_request->getPost();
            
            if(!$form->isValid($formData))
            {

                $form->populate($formData);
            }

            else
            {
?>


Misschien kun je daar wat mee. Dan moet je wel met classes gaan werken en kom je er niet meer met een array I guess..
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

10/12/2008 08:30:00
Quote Anchor link
Mooi voorbeeld, alleen jammer van het Engels en Nederlands door elkaar.
 
Marien xD

Marien xD

10/12/2008 10:16:00
Quote Anchor link
Of gebruik gewoon FormHandler. Ik heb het 1 keer gebruikt en wil niet anders meer. Gewoon object georienteerd een formulier definieren en niets meer.

Kijk eens op www.formhandler.net :)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

10/12/2008 10:29:00
Quote Anchor link
Uiteindelijk is het mijn bedoeling om met 'n eigen script (daar leer ik weer van he!) vanuit een database ('t cms werkt op een centrale database) formulieren laat genereren. Klanten kunnen zo eenvoudig zelf hun contactformulier en dergelijke aanmaken. Wij maken hem nu zelf elke keer aan, en als er velden toegevoegd moeten worden doen wij dat ook. (op zich niet erg, maar het is zo weinig werk vaak dat er niets voor wordt gerekend) Daarom was ik met een dergelijk systeem bezig.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

10/12/2008 12:44:00
Quote Anchor link
Dennis Mertens schreef op 10.12.2008 08:30:
Mooi voorbeeld, alleen jammer van het Engels en Nederlands door elkaar.


De classes en functies zijn engels, aangezien het Zend framework gewoon engels is, maar ik wil mijn nederlandse bezoeker natuurlijk wel de woorden "gebruikersnaam" en "wachtwoord" laten zien en niet "Username" en "password".
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

10/12/2008 13:00:00
Quote Anchor link
Dat snap ik maar ik zie ook variabele in het Nederlands.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

10/12/2008 16:53:00
Quote Anchor link
Dennis Mertens schreef op 10.12.2008 13:00:
Dat snap ik maar ik zie ook variabele in het Nederlands.


Het is natuurlijk niet echt handig om het formulier element gebruikersnaam in de variabele $username te zetten he...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.