Layout mooier maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »
Andy V

Andy V

24/10/2012 20:00:22
Quote Anchor link
Hallo,

Zoals sommigen hier vast al wel weten ben ik zelf een layout in elkaar aan het steken voor mijn site waar ik ondertussen ook aan het werken ben maar ik ben natuurlijk niet de beste designer dus wou ik even vragen wat jullie ondertussen van mijn eerste layout vinden en natuurlijk met jullie tips hoe ik deze mooier kan maken.

http://layout.site11.com/
Gewijzigd op 24/10/2012 20:00:56 door Andy V
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 04:39:05
 
Flip --

Flip --

24/10/2012 20:09:27
Quote Anchor link
vind em best nice
alleen die knoppen links die van grijs naar groen overgaan vind ik wat minder. Wordt een beetje te grijzig zo die knoppen. Op zich wel leuk effect maar zo verdwijnt je knop veel in de achtergrond, te veel naar mijn mening
 
Andy V

Andy V

24/10/2012 20:18:41
Quote Anchor link
misschien is het beter als ik de tekst wat naar rechts uitlijn?
 
Flip --

Flip --

24/10/2012 20:54:20
Quote Anchor link
vind het helemaal prima zo.
Misschien als je verteld wat je wilt dat je site uitstraald en waar je site over gaat kunnen we daar ons advies nog op aanpassen. Maar het design is verder oké naar mijn mening.
 
Bart V B

Bart V B

24/10/2012 20:59:21
Quote Anchor link
Ben ik nou de enige die zegt dat de knop 'contact' op de verkeerde plek staat.
Die knopjes aan de linker kant bevallen mij wel. Misschien dat je die nog een beetje fade kan meegeven?
Want ik vind die overgang een beetje hard gaan. Of het misschien omdraaien, het verloop naar vol vlak laten lopen?
 
Andy V

Andy V

24/10/2012 21:19:32
Quote Anchor link
Het zou een spel worden waar ik al een tijdje mee bezig ben.
Ik ben helemaal van 0 eraan begonnen dus dan kan ik er alles mee doen wat ik wil, en ondertussen leer ik er best veel uit.

De bovenste knopjes zijn eigenlijk alleen voor als je nog niet ingelogd bent dan krijg je dus alleen de bovenste knopjes te zien als je wel ingelogd bent krijg je alleen het linkermenu te zien.

Ik ben het ermee eens dat sommige knopjes er niet thuishoren, die heb ik er eigenlijk gewoon gezet om een voorbeeld te hebben.

Ik ga misschien ook wel de knopjes aan de linkerkant verwijderen of gewoon in verschillende Menu's steken die je dan kan uit of inklappen.
 
Wouter J

Wouter J

25/10/2012 00:40:01
Quote Anchor link
Vat alle tekst hieronder niet persoonlijk op, ik ken jou niet en alle kritiek is op het design/de code.


Het is duidelijk dat je nog aan het begin van een mooie ladder zit. Maar iedereen moet ergens beginnen, zelfs grote schilder maken eerst hark poppetjes.

Ik vertel hieronder gewoon verhalen wat ik onlogisch vind, wat niet hoort en wat gewoon echt niet kan :)

Kleur
Phoef, daar is de website dan. Meteen straalt er zo'n felle kleur naar me toe. Dat hoort niet echt op het web thuis. Waar we in de print sector juist om felle kleuren springen gaat het op het web juist om de wat doffere kleuren.
Ook houden we van natuurlijke kleuren. De kleur die je nu hebt ziet er zo chemisch uit.

Gewoon even snel een kleur pakkend is bijv #44A51E een veel mooiere groen.

Web 1.0
In het algemeen kunnen we de huidige webdesign geschiedenis opdelen in 3 perioden, respectievelijk Web 1.0, 2.0 en 3.0. Web 1.0 is de tijd van het begin van het internet, alles heeft een tabel look en effecten zijn erg overdreven. Web 2.0 is van rond 2010. De effecten zijn minder, code schoner en alles heeft een veel mooiere look. Web 3.0 is nog behoorlijk jong en is juist weer minimalistisch, weinig effecten en alles draait om de content.

Met alle respect, maar jou website heeft een Web 1.0 look. Dat is normaal, een webdesigner gaat vaak dezelfde weg als de webdesign wereld van 1 naar 2 naar 3.
Wat kan je nou doen om naar 2.0 te komen? De eerste stap is al de kleuren. Vervolgens komt er nog de gradients bij. Een gradient van een kleur naar een totaal andere kleur komt nauwelijks voor. We zijn meer van de gradients binnen een kleur, van licht naar donker bijv. En het liefst zo klein mogelijk dat je net denk "zit daar een gradient?".

Ook de ronde hoeken mogen wat minder veel. Er zijn nog wel veel meer punten, eigenlijk zijn alle punten hier een stap in de 2.0 richting.

Typografie
Dan je lettertype. Dat is vreselijk, maar voel je daar niet alleen in 70% is vreselijk en ook deze website heeft dat nog niet door.

Allereerst is het beter en makkelijker om donkere tekst op een lichte achtergrond te lezen. Ik zou dus die zwarte achtergrond weghalen.

Daarnaast moet je veel effecten creëren. Je moet de ogen naar korte stukjes tekst leiden door een opvallende kleur en verschillende contrasten in de vorm van groottes. Ik zeg altijd gekstekend 'een lezer wil niet lezen, hij wil lezen wat hij zou kunnen lezen'.

En ik raad je aan een ander lettertype te kiezen. Verdana, Helvetica, Arial ze zijn allemaal vreselijke lettertypes die je website echt niet mooier maken. Blader eens door http://google.com/webfonts en kies een leuk leesbaar lettertype uit.

Tevens moet je je kopjes beter indelen. H1 is een hoofdtitel en H6 kan je geen titel meer noemen. Een kopje van een artikel op een pagina heeft doorgaans in HTML4 een H3 of H2.

Maak je alinea's wat kleiner, voeg afbeeldingen toe en laat je tekst ademen. Gebruik regellengtes van 40 - 70 tekens lang en maak de regel afstand groter als de font size of regel lengte groter worden.

Code
Nog wat andere code tips:
- Maak je scrollbar over de hele pagina, dat willen mensen veel liever dan een scrollbar in een klein stukje;
- Je laadt nu 2x jQuery in, dat is 1 keer te veel. Ik raad je aan in productie omgeving de minified (.min.js) te laden. Ook raad ik je heel erg aan om een versie op te geven. jQuery is straks helaas niet maar backwards-comptable en sommige plugins werken niet op alle versies;
- Je kan de helft van je divjes verwijderen, die zijn nergens voor nodig;
- Gebruik geen inline style;
- Gebruik geen tabellen;
- Het font element is zeer ouderwets, los dit op met CSS;
- Plaats je script tags vlak boven </body>, dan laad je pagina sneller;
- Gebruik naast de prefixes (-webkit-, -moz-, -o-, -ms-, -khtml-) ook altijd de officiële variant. Haal je code ook eens door http://prefixr.com/ je mist namelijk nog wat prefixes;
- Plaats officiële property altijd na de prefixes.
 
Machiel K

Machiel K

25/10/2012 12:28:09
Quote Anchor link
Netjes. Alleen het lettertype van "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit" is zwaar irritant om te lezen. Verder zie ik dat je veel verschillende lettertypes gebruikt, dat maakt het druk en vind ik zelf nooit echt mooi.
 
Wouter J

Wouter J

25/10/2012 12:31:21
Quote Anchor link
Machiel, dan zie jij wat anders dan ik, volgens mij (en volgens WhatFont?) is het allemaal Verdana.
 
Rick van Riel

Rick van Riel

25/10/2012 15:09:18
Quote Anchor link
Andy kijk is op deze website https://kuler.adobe.com/ voor mooie kleur combinaties. De kleuren die je nu gebruikt passen namelijk totaal niet bij elkaar.
 
Wouter J

Wouter J

25/10/2012 15:27:30
Quote Anchor link
Rick, groen en zwart? Alles past bij zwart/wit/grijs...
 
Rick van Riel

Rick van Riel

25/10/2012 15:30:53
Quote Anchor link
Dat heb je toch echt verkeerd Wouter. Natuurlijk passen de standaard kleuren bij zwart, wit en grijs. Maar de groen die hier word gebruikt is geen standaard kleur en past totaal niet bij de grijs die word gebruikt. Dat de kleur er niet bij past is mijn mening en hij hoeft er niks mee te doen.
 
Tim S

Tim S

25/10/2012 16:12:06
Quote Anchor link
Ik heb je layout bekeken en ik vindt het een leuk idee. Ik zelf ook geprobeerd te werken met deze kleuren maar kreeg het niet mooi. Ik denk dat als je de kleuren een beetje aanpast dat het wel heel mooi kan worden. Ik kwam zojuist dit tegen http://freeajaxscripts.net/tutorials/sort/5/limit/10/start/10.html misschien heb je hier wat aan!
 
Q S

Q S

25/10/2012 16:24:05
Quote Anchor link
Andy, bij mij klopt het menu aan de bovenkant niet helemaal. De knop Contact staat op een nieuwe regel.
Tevens als ik mijn browser op volledig scherm zet dan krijg ik links een groot zwart vlak en de website staat helemaal rechts. Dit is op een 27" met een resolutie van 2560 x 1440 en de browser is Firefox. Andere dingen die ik zo op het eerste oog zie zijn inmiddels al genoemd.
 
Andy V

Andy V

25/10/2012 18:28:24
Quote Anchor link
Q S op 25/10/2012 16:24:05:
Andy, bij mij klopt het menu aan de bovenkant niet helemaal. De knop Contact staat op een nieuwe regel.
Tevens als ik mijn browser op volledig scherm zet dan krijg ik links een groot zwart vlak en de website staat helemaal rechts. Dit is op een 27" met een resolutie van 2560 x 1440 en de browser is Firefox. Andere dingen die ik zo op het eerste oog zie zijn inmiddels al genoemd.


Ik denk dat het komt doordat je uitzoomt en inzoomt op de website dan krijg ik dat ook, iemand hier een idee hoe ik dat probleem kan verhelpen?

De kleuren was ik ook nog niet helemaal uit maar ik ga ze wel veranderen als ik een idee erover heb


Toevoeging op 25/10/2012 19:32:18:

als ik mijn overflow weghaal uit de content div dan gaat hij over de footer heen, hoe kan ik er voor zorgen dat de footer daaronder blijft staan?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

25/10/2012 19:34:48
Quote Anchor link
waarom zo enorm breed? als ik deze site op mijn mini laptop wil bekijken, zal er een stukje zijn die niet in mijn scherm terecht komt.
 
Tim S

Tim S

25/10/2012 21:03:07
Quote Anchor link
Ik heb deze code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
#footer, .push
{
  height: 0px;
  clear: both;
}


Bij mij blijft de footer dan altijd gewoon onderaan
 
Andy V

Andy V

25/10/2012 21:31:00
Quote Anchor link
Albert de Wit op 25/10/2012 19:34:48:
waarom zo enorm breed? als ik deze site op mijn mini laptop wil bekijken, zal er een stukje zijn die niet in mijn scherm terecht komt.


die layout is zo gemaakt dat hij zich aanpast aan de breedte van het scherm..

Maar ik heb net een versie met fixed breedte gemaakt en ik heb ook de kleuren wat aangepast etc kijk maar eens naar Layout 2.. dat zou misschien het op heel grote schermen ook wel eens kunnen oplossen
 
- Raoul -

- Raoul -

25/10/2012 21:35:53
Quote Anchor link
Uhhh...
Afbeelding
 
Andy V

Andy V

25/10/2012 21:42:15
Quote Anchor link
- Raoul - op 25/10/2012 21:35:53:
Uhhh...
Afbeelding


lees me vorige post dan eens..
 
Eddy E

Eddy E

25/10/2012 22:08:51
Quote Anchor link
Kijk eens naar max-width en max-device-width of zo?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.