Versio

linux (xubuntu)

Overzicht Reageren

Naam Loos

Naam Loos

11/03/2008 20:27:00
Quote Anchor link
Ik heb nu xubuntu (linux kernel) geinstalleerd maar wil daar pgsql en appache draaiend hebben zonder veel processen te gebruiken.
Wat kan ik daar het beste voor gebruiken en waar kun je dat vinden

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 08:14:16
Gesponsorde koppelingen:

Jonathan -

Jonathan -

11/03/2008 20:32:00
Quote Anchor link
Wat je daarvoor nodig hebt is Apache en PostgreSQL, en dan kan je krijgen op respectievelijk www.apache.org en www.postgresql.org.

Danny Roelofs

Danny Roelofs

11/03/2008 20:35:00
Quote Anchor link
Nou ben ik niet bekend met xubuntu omdat ik zelf met debian werk, maar onder debian zou ik de mogelijkheid hebben om via apt-get iets te installeren.

Dat is dan vrijwel geheel automatisch en alles wordt dan geplaatst onder de standaard waardes.

Maar ik verkies altijd de methode van bijvoorbeeld Apache, gewoon de source te downloaden, uit te pakken en dan zit er ook wel een install.txt bij met de mogelijke configuratie mogelijkheden.

Heb het al even een tijdje niet meer gedaan, maar heel basaal (zonder de configuratie mogelijkheden te weten zo, doe ik het even alsof:

1.
download apache source files (meestal een tar.gz)

2.
ik pak het dan uit met als het goed is, tar xvfz bestandsnaamvanapachesrc.tar.gz

3.
ga ik naar de map toe

4.
en dan (dit is niet betrouwbaar):
.configure -basedir /usr/local/apache (enzovoorts)
make
make install

Zo ongeveer gaat het onder debian.

Bo az

Bo az

11/03/2008 20:39:00
Quote Anchor link
En gezien (x)ubuntu op debian gebaseerd is kan je prima de zelfde methoden gebruiken. Het gemakkelijkste is de apt-get manier. Even je package opzoeken: http://packages.ubuntu.com/ en vervolgens
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
sudo apt-get packagename

Naam Loos

Naam Loos

11/03/2008 20:52:00
Quote Anchor link
ik snap het niet...
echt helemaal niet
Wat betekent .configure -basedir /usr/local/apache
(ik ben nieuw onder linux )

Wat moet ik nu doen?

Han eev

Han eev

11/03/2008 21:15:00
Quote Anchor link
Google eens raak, ik denk dat er genoeg tutorials zijn die precies omschrijven wat jij wil.

GaMer B

GaMer B

11/03/2008 21:19:00
Quote Anchor link
Eerste hit op google met de zoekwoorden 'apache linux':
linkie

PHP erik

PHP erik

11/03/2008 21:24:00
Quote Anchor link
Ga gewoon naar je terminal / command-line en typ:

apt-get install apache2

of

apt-get install postgresql

Dan kom je er vanzelf wel. Google is je vriend. Als je geen Linux-ervaring hebt zou ik eerst eens Linux gaan leren.

Bo az

Bo az

11/03/2008 21:24:00
Quote Anchor link
Of gewoon op de ubuntu site zelf: https://help.ubuntu.com/community/ApacheMySQLPHP

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

11/03/2008 21:36:00
Quote Anchor link
gewoon even in de packetmanager kijken, kun je zo je pakketten kiezen.

Andre

andre

02/06/2008 10:02:00
Quote Anchor link
ik was al van plan om een linux computer te maken maar nu ik met php begone ben vraag ik mij af is het makelijker op linux op met php te werken(met betere computer survers en edit program's)?(we hebben ook genoeg windows staan dus mijn vraag wat is handiger om met php te werken linux of windows
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door andre

Hipska BE

Hipska BE

02/06/2008 10:07:00
Quote Anchor link
Dat heeft totaal geen belang...

php kan je gewoon typen, en zodra je een toetsenbord hebt en een notepad kan je php schrijven...

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

02/06/2008 10:20:00
Quote Anchor link
Over het algemeen zijn Linux servers wel beter geschikt voor het draaien van een LAMP configuratie net als M$ Windows beter is in het leveren van .NET ondersteuning. voor te editten maakt niets uit wat je gebruikt, voor testen ook niet. Heb je een zware en grote website is het beter een Linux bak (zonder GUI) te nemen, die nemen veel minder geheugen in dan een Windows bak.

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player