linux (xubuntu)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »
Naam Loos

Naam Loos

11/03/2008 20:27:00
Quote Anchor link
Ik heb nu xubuntu (linux kernel) geinstalleerd maar wil daar pgsql en appache draaiend hebben zonder veel processen te gebruiken.
Wat kan ik daar het beste voor gebruiken en waar kun je dat vinden
 
PHP hulp

PHP hulp

20/05/2024 13:47:32
 
- -

- -

11/03/2008 20:32:00
Quote Anchor link
Wat je daarvoor nodig hebt is Apache en PostgreSQL, en dan kan je krijgen op respectievelijk www.apache.org en www.postgresql.org.
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

11/03/2008 20:35:00
Quote Anchor link
Nou ben ik niet bekend met xubuntu omdat ik zelf met debian werk, maar onder debian zou ik de mogelijkheid hebben om via apt-get iets te installeren.

Dat is dan vrijwel geheel automatisch en alles wordt dan geplaatst onder de standaard waardes.

Maar ik verkies altijd de methode van bijvoorbeeld Apache, gewoon de source te downloaden, uit te pakken en dan zit er ook wel een install.txt bij met de mogelijke configuratie mogelijkheden.

Heb het al even een tijdje niet meer gedaan, maar heel basaal (zonder de configuratie mogelijkheden te weten zo, doe ik het even alsof:

1.
download apache source files (meestal een tar.gz)

2.
ik pak het dan uit met als het goed is, tar xvfz bestandsnaamvanapachesrc.tar.gz

3.
ga ik naar de map toe

4.
en dan (dit is niet betrouwbaar):
.configure -basedir /usr/local/apache (enzovoorts)
make
make install


Zo ongeveer gaat het onder debian.
 
Bo az

Bo az

11/03/2008 20:39:00
Quote Anchor link
En gezien (x)ubuntu op debian gebaseerd is kan je prima de zelfde methoden gebruiken. Het gemakkelijkste is de apt-get manier. Even je package opzoeken: http://packages.ubuntu.com/ en vervolgens
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
sudo apt-get packagename
 
Naam Loos

Naam Loos

11/03/2008 20:52:00
Quote Anchor link
ik snap het niet...
echt helemaal niet
Wat betekent .configure -basedir /usr/local/apache
(ik ben nieuw onder linux )

Wat moet ik nu doen?
 
Han eev

Han eev

11/03/2008 21:15:00
Quote Anchor link
Google eens raak, ik denk dat er genoeg tutorials zijn die precies omschrijven wat jij wil.
 
GaMer B

GaMer B

11/03/2008 21:19:00
Quote Anchor link
Eerste hit op google met de zoekwoorden 'apache linux':
linkie
 
PHP erik

PHP erik

11/03/2008 21:24:00
Quote Anchor link
Ga gewoon naar je terminal / command-line en typ:

apt-get install apache2

of

apt-get install postgresql

Dan kom je er vanzelf wel. Google is je vriend. Als je geen Linux-ervaring hebt zou ik eerst eens Linux gaan leren.
 
Bo az

Bo az

11/03/2008 21:24:00
Quote Anchor link
Of gewoon op de ubuntu site zelf: https://help.ubuntu.com/community/ApacheMySQLPHP
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

11/03/2008 21:36:00
Quote Anchor link
gewoon even in de packetmanager kijken, kun je zo je pakketten kiezen.
 
Andre

andre

02/06/2008 10:02:00
Quote Anchor link
ik was al van plan om een linux computer te maken maar nu ik met php begone ben vraag ik mij af is het makelijker op linux op met php te werken(met betere computer survers en edit program's)?(we hebben ook genoeg windows staan dus mijn vraag wat is handiger om met php te werken linux of windows
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door andre
 
Hipska BE

Hipska BE

02/06/2008 10:07:00
Quote Anchor link
Dat heeft totaal geen belang...

php kan je gewoon typen, en zodra je een toetsenbord hebt en een notepad kan je php schrijven...
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

02/06/2008 10:20:00
Quote Anchor link
Over het algemeen zijn Linux servers wel beter geschikt voor het draaien van een LAMP configuratie net als M$ Windows beter is in het leveren van .NET ondersteuning. voor te editten maakt niets uit wat je gebruikt, voor testen ook niet. Heb je een zware en grote website is het beter een Linux bak (zonder GUI) te nemen, die nemen veel minder geheugen in dan een Windows bak.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.