Menu-actief

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 15:52:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met het ontwerpen (of ik doe een poging, ben niet zo'n ontwerper) van een vogelwebsite. Nu is het zo dat ik een soort tabs wil gebruiken, maar dan moet die wel laten zien op welke tab je je bevind.
Weet iemand zo hoe dat gaat? Ik heb wel de link:active enzo allemaal gebruikt (en in de juiste volgorde)

Voorbeeld: Klik
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 16:37:29
 
Crispijn -

Crispijn -

24/01/2008 16:00:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar het topic dat ik heb lopen over het bouwen van een menu:

[MooTools] Samen een menu bouwen
 
Winkie

winkie

24/01/2008 16:02:00
 
Crispijn -

Crispijn -

24/01/2008 16:08:00
Quote Anchor link
@Winkie: dat is alleen nodig wanneer je AJAX gebruikt en niet weet op welke pagina je bent. Ik heb niet uit het verhaal op kunnen maken dat Robert ook met AJAX zijn hele content gaat afhandelen.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 16:11:00
Quote Anchor link
Ik werk niet met AJAX inderdaad, ik ken en kan het wel, maar dat is voor deze site niet de bedoeling.. Het is ook meer bedoeld voor mezelf als oefening. Maar er is niet een eenvoudige oplossing voor in CSS? Je zal dus echt de url moeten controleren, en aan de hand daarvan de "active" link bepalen?
 
Winkie

winkie

24/01/2008 16:11:00
Quote Anchor link
@Crispijn:
Nee ik ook niet. Ook niet dat hij het per se NIET met AJAX wil gaan doen.

PHPHúlp, weet u wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door winkie
 
Jacco Engel

Jacco Engel

24/01/2008 16:12:00
Quote Anchor link
Robert is het de bedoeling dat het helemaal zonder JS gaat werken?
 
Crispijn -

Crispijn -

24/01/2008 16:20:00
Quote Anchor link
je kan natuurlijk ook aan de hand van je variabele ($page) bijvoorbeeld of deze gelijk is aan een variabele die in je menu voorkomt. Wanneer 1 = 1, echo active.

Of begrijp ik je nu verkeerd?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 16:23:00
Quote Anchor link
@Jacco
Inderdaad is dat de bedoeling..De CSS werkt (nog niet in IE6, maar verder wel)

En waar denk jij die active te gaan echo'en dan Chrispijn, 't is geen geldig argument voor de a-tag.
 
Jacco Engel

Jacco Engel

24/01/2008 16:26:00
Quote Anchor link
<a href="#" class="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php echo ($var == true)? 'active' : 'inactive' ">

Of iets wat daar op lijkt

Verder ziet het er niet slecht uit overigens alleen even naar het overloopje aan de linker kant kijken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
 
Erik Rijk

Erik Rijk

24/01/2008 16:30:00
Quote Anchor link
Robert,

Als er straks pagina's aan hangen, dan zal je toch dmv een ID in de adresbalk o.i.d. kunnen zien op welke pagina je zit en aan de hand daarvan de juiste tab highlighten?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 16:41:00
Quote Anchor link
Jah, ik heb dat nu ook op die manier gedaan, :) Was nogal dom van me dat ik daar niet aan had gedacht, maar dat deel werkt nu. Bedankt voor het meedenken allemaal.


@Jacco
Welk overloopje aan de linkerkant? Die is volgens mij net als die aan de rechterkant.. Overigens was dit nu meer voor de opzet, ik maak nog een nieuw document waarin dat wel allemaal klopt :)
 
Crispijn -

Crispijn -

24/01/2008 18:21:00
Quote Anchor link
Klopt wat jacco zegt. gewoon een id of class er aan hangen! :)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 18:28:00
Quote Anchor link
Is al gebeurt Crispijn ;) (zie ook de link) ik moet nu alleen nog maken dat die in IE6 ook werkt. Deels werkt het al, maar een ander deel nog niet 100%. Maar daar ben ik nu mee bezig..
 
J V

J V

24/01/2008 19:25:00
Quote Anchor link
Erik schreef op 24.01.2008 16:30:
Robert,

Als er straks pagina's aan hangen, dan zal je toch dmv een ID in de adresbalk o.i.d. kunnen zien op welke pagina je zit en aan de hand daarvan de juiste tab highlighten?


Hoe bedoel je dat precies? Ik wil namelijk ook zoiets voor elkaar krijgen.
Maar ik begrijp dat Robert een site krijgt van heel veel pagina's.
Ik begrijp niet hoe je een ID in je adresbalk kunt krijgen. Mijn site is namelijk helemaal niet groot qua pagina's en ik heb voor alle aparte onderdelen een aparte index.php (wat er maar 5 zijn ofzo).
Kortom ik snap er weinig van, sorry. (als iemand het een beetje uit zou kunnen leggen, graag. Of misschieen een duidelijke link op het internet)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 19:41:00
Quote Anchor link
Ik gebruik een dergelijke constructie als onderstaand:

Klik

Edit:

Ik krijg het alleen niet werkend in IE6.. :S Erg raar, voor de rest lukt het wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
J V

J V

24/01/2008 19:47:00
Quote Anchor link
Oke, dat is mij wel duidelijk. Daar heb ik dus niet veel aan, omdat ik maar 4 pagina's heb en dat kunnen er maximaal 7 worden ofzo (zonder webshop).
Nu heb ik gewoon allemaal index pagina's en de index voor contact zit in een mapje contact en de index voor nieuws in een mapje nieuws etc.
Ik moet met een php functie gaan controleren of een bepaalde index pagina geopend is of niet en aan de hand daarvan een class active of passive aan de link toevoegen. En in mijn css dat dan aanpassen, zodat een actieve link er anders uitziet dan een passieve.
Zo ben ik toch in de goede richting bezig?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 21:39:00
Quote Anchor link
Waarom zet je dat dan niet in elke index file apart? Dat gaat wel net zo snel.

Ik ben er trouwens nog niet uit met IE6.. :S Hij wil de achtergrond van de "tab" daar niet inkleuren bij de hover.. :S
 
Wouter K

Wouter K

24/01/2008 22:27:00
Quote Anchor link
http://www.rc-plaza.nl/

Hier gebruikt hij het ook , misschien spieken of vriendelijk vragen ? :)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/01/2008 22:28:00
Quote Anchor link
@ Robert: ik heb net een website gemaakt waarbij de actieve link wordt bijgehouden met een class: www.seedsofyoga.com
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 22:53:00
Quote Anchor link
@Jan

Bedankt voor het meedenken, maar dat is het nu niet meer.. Hij geeft keurig in elke browser aan welke pagina je zit. (inderdaad met een class)
Maar ik krijg alleen de hover in het menu niet goed in IE6.

FF en IE7 werken wel prima. (opera dacht ik ook)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.