Mod Rewrite Probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »
Davy Jansen

Davy Jansen

13/05/2007 11:35:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Ik was aan het proberen, mijn urls 'vriendelijk' te maken, met mod rewrite. Ik kom er alleen niet meer uit, ik zie niet wat ik fout doe.

Dit is wat ik heb:
.htaccess (staat in de root)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine On
RewriteRule ^test/(.*)/ditdan/(.*)/ index.php?test=$1&ditdan=$2
RewriteRule ^test/(.*)/ index.php?test=$1


test code index.php (test opstelling)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
 if(isset($_GET['test']) && $_GET['test'] == "1"){
  echo "1 werkt<br>";

   if(isset($_GET['ditdan']) && $_GET['ditdan'] == "5"){
    echo "2 werkt<br>";
   }

 }
else{
  echo "<br>Geen Mod rewrite<br>";
  echo "- <a href=index.php?test=1>Link test 1</a><br>";
  echo "- <a href=index.php?test=1&ditdan=5>Link test 2</a><br>";
  echo "<br>Wel Mod rewrite <br>";
  echo "- <a href=/vriendelijkeurls/index/1/>Link test 1</a><br>";
  echo "- <a href=/vriendelijkeurls/index/1/5/>Link test 2</a><br>";
 }

?>


Wat moet het worden:
dit: index.php?test=1&ditdan=5 moet
dit: index/1/5/ of index/test/1/ditdan/5/worden

Wat er fout gaat:
Hij komt niet uit bij "1 werkt" of bij "2 werkt". Hij komt dus niet bij de if.
De link is dus niet goed ofzo?

Ik hoop dat iemand ziet wat ik fout doe.
(Het complete domein is: www.sitenaam.nl/vriendelijkurls/index.php)

Alvast bedankt,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Davy Jansen
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 11:56:54
 
Happy2day

Happy2day

13/05/2007 12:19:00
Quote Anchor link
Zet achter je regel [L]
dus:
RewriteRule ^test/(.*)/ditdan/(.*)/ index.php?test=$1&ditdan=$2 [L]
RewriteRule ^test/(.*)/ index.php?test=$1 [L]
 
Davy Jansen

Davy Jansen

13/05/2007 13:03:00
Quote Anchor link
Nee, geeft geen verschil?
 
Davy Jansen

Davy Jansen

15/05/2007 16:16:00
Quote Anchor link
*Bump*

edit: ik heb hem nu uit de submap gehaald. En nu heb ik deze code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine On
RewriteRule ^/index/(.*)/(.*)/ vriendelijk.php?test=$1&ditdan=$2 [L]
RewriteRule ^/index/(.*)/ vriendelijk.php?test=$1 [L]


En als ik nu op een link klik, dan gaat hij ook echt naar de index toe, ipv naar vriendelijk.php ??
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Davy Jansen
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

15/05/2007 16:31:00
Quote Anchor link
Nou ik ben ook in mod_rewrite geen guru, toevallig vandaag zelf dingen lopen uit te zoeken en tot nu toe heb ik dit werkend:

Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
RewriteRule ^secure/(.+)/(.+) index.php?option=$1&cmd=$2
RewriteRule ^pictures/(.+) images/$1


Dat houd in dat dan mijn links naar de index.php er zo uit zien:

http://www.website.nl/secure/1/1

en de htaccess bestand staat dan ook in de root van de website

En voor de plaatjes heb ik dan:

http://www.website.nl/pictures/plaatje.jpg

en de plaatjes staat in de root/images/


Maar ik had ook graag dit willen doen:

RewriteRule ^secure/(.+)/(.+) index.php?option=$1
RewriteRule ^secure/(.+)/(.+) index.php?option=$1&cmd=$2
RewriteRule ^pictures/(.+) images/$1

Zodat ik naargelang de aantal optie's voor de php script de juiste vorm zou aanroepen. Dit werkt wel maar dan krijg ik de ellende van als ik op deze link zou klikken:

http://www.website.nl/secure/1/1

wordt dan:

http://www.website.nl/secure/1/1/1

enzovoorts

http://www.website.nl/secure/1/1/1/1

En wat ik daar ook aan probeer te sleutelen met een base rewrite of andere methode's dan lukt het niet. Maar goed ook geen groot probleem natuurlijk gezien ik kan leven met éen vorm om de index.php aan te roepen.


Wellicht heb je hier wat aan maar ik ben ook pas voor het eerst er mee begonnen en daarmee ben ik dus niet de verkozen persoon c.q guru.
 
Davy Jansen

Davy Jansen

15/05/2007 16:52:00
Quote Anchor link
Ja ik ben nu ook weer een stuk verder:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)/(.*)/ vriendelijk.php?test=$1&ditdan=$2 [L]
RewriteRule ^(.*)/ vriendelijk.php?test=$1 [L]


en de link is nu: www.sitenaam.nl/index/1/

bestand.php
<a href=/index/1/>Link test 1</a>

en dat werkt ook :)
Alleen de $_GET werkt nu nog niet?
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

15/05/2007 17:05:00
Quote Anchor link
Nou op zich bij mij wel, maar ik weet niet zo alle in & outs van de consequenties met een RewriteEngine en of het daar mee te maken zou hebben (ga ik niet vanuit) maar probeer eens dit in je script te hebben:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<form action="" method="get"><textarea name='vak'>test</textarea><input name="invoer" type="submit" /></form>

<?php
var_dump($_GET);
?>


Als dit werkt dan werkt $_GET en is de fout ergens elders te zoeken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Danny Roelofs
 
Davy Jansen

Davy Jansen

15/05/2007 17:14:00
Quote Anchor link
Het werkt al:)

Dit stond in mijn eerste $_GET: index.php/1 ipv: 1
en ik controleerde alleen ff op if(isset($_GET['test']) && $_GET['test'] == "1"){

en niet op: index.php/1/, maar het werkt nu wel helemaal :)
Ik begin het nu langsaam ook een beetje door te krijgen.

Bedankt voor je (jullie) hulp ;)

Wat zijn jou problemen dan??
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Davy Jansen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.