Nginx

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 13:46:15
Quote Anchor link
Hey guys,

Weet iemand hier toevallig wat nginx is? Ik las dat het een soort server is "naast" Apache? Ik snap het niet echt. Is dit een vervanging van Apache, of werkt het samen? Iemand die hier iets over kan vertellen?
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 02:20:12
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/08/2014 14:16:33
Quote Anchor link
Nginx is een aparte webserver. Deze is licht-gewicht en sneller dan Apache en wordt steeds populairder. Deze kan je als vervanging van Apache laten dienen.
Gewijzigd op 15/08/2014 14:20:44 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 14:20:27
Quote Anchor link
Thanks Aar, maar als ik het goed begrijp maakt ie wel gebruik van Apache?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/08/2014 14:20:58
Quote Anchor link
Nee, het is een losse webserver. Net als dat je onder de automerken een Audi, een BMW en een Saab hebt.
Gewijzigd op 15/08/2014 14:21:31 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 14:23:52
Quote Anchor link
Oh oke... ik zit even wat documentatie van Plesk te lezen (klik) en daar lijken Apache en nginx samen te werken :-s

Gebruik jij zelf ook nginx?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/08/2014 14:31:18
Quote Anchor link
Op mijn Raspberry Pi heb ik Nginx geinstalleerd, en dat werkt wel prima. Alleen jammer dat SVN er niet op werkt met WebDAV.

Alleen is de configuratie anders, geen vhosts.conf, geen .htaccess etc...

En over dat samenwerken, ik ken Plesk niet zo, maar kan de systeembeheerder niet zelf bepalen of hij Nginx of Apache wilt gebruiken?
Gewijzigd op 15/08/2014 14:31:49 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 14:39:44
Quote Anchor link
Ik heb nog geen Plesk, maar ik ben me een beetje aan het inlezen wat ik er mee kan. Je kan dus in Plesk aangeven of je wel of niet nginx wil gebruiken. Als ik het goed begrijp heeft het een aantal voordelen. Maar... je moet die link maar eens bekijken... volgens mij gebruiken ze daar dus zowel Apache als nginx. Dus je hebt nog steeds Apache, maar nginx hangt "er tussen". Dus de request komt aan bij nginx. Die stuurt 'm door naar Apache. Apache verwerkt de request en stuurt de response naar nginx. Nginx serveert de response vervolgens aan de client/browser. Omdat het "serveren" van de response door nginx gebeurt, zou het sneller werken dan wanneer Apache dit doet en kun je over meer connecties beschikken.

Wel apart, niet?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/08/2014 14:59:59
Quote Anchor link
Dat is geen ongebruikelijk combo, want nginx blinkt uit in statische content en Apache in dynamische content. Je kunt nginx dus gebruiken als front-end proxy voor bijvoorbeeld CSS en JavaScript, en de PHP-requests vervolgens doorsluizen naar Apache.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 17:32:31
Quote Anchor link
Aha... oké, thanks Ward. Maar als ik het goed begrijp gaat dat met Plesk dus allemaal automatisch? En daardoor zouden mijn websites dus ook sneller moeten worden?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/08/2014 17:49:57
Quote Anchor link
Bij "automatisch" kun je altijd wel ergens een vraagteken zetten, maar grofweg: ja, als je nginx voor Apache zet, kun je bij bepaalde applicaties de performance meetbaar verbeteren.

De kunst is dan dus eerst bepalen welke applicaties er profijt van hebben.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 17:54:02
Quote Anchor link
>> De kunst is dan dus eerst bepalen welke applicaties er profijt van hebben.

Mja, ik heb nog geen Plesk dus dat valt moeilijk te zeggen. Maar ik verwacht dat het een server-wide setting is. Lijkt me niet dat je het voor de ene applicatie aanzet en voor de andere niet. Maar als ik het zo lees, heb je er toch altijd profijt van? Of zie ik dat verkeerd?
 
William David Edwards

William David Edwards

27/08/2014 14:11:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/08/2014 17:54:02:
>> De kunst is dan dus eerst bepalen welke applicaties er profijt van hebben.

Mja, ik heb nog geen Plesk dus dat valt moeilijk te zeggen. Maar ik verwacht dat het een server-wide setting is. Lijkt me niet dat je het voor de ene applicatie aanzet en voor de andere niet. Maar als ik het zo lees, heb je er toch altijd profijt van? Of zie ik dat verkeerd?


Ja, dat zie je verkeerd. Het ligt aan je websites. Als je nginx zou gebruiken betekent het niet dat je websites meteen sneller zijn, anders zou iedereen (die het kan) inmiddels wel overgestapt zijn.

Ik zou nginx als proxy gebruiken en Apache als de 'echte' webserver, zo kun je nog wel .htaccess, etc. gebruiken maar worden de requests sneller afgehandeld, etc.

Dus simpel gezegd - als het kan, dan moet je het doen! Als je ook nog wat overhebt voor een hele goede web server moet je eens naar LiteSpeed kijken. Ik gebruik het zelf en het is een goede server.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/08/2014 14:32:26
Quote Anchor link
Oké thanks. Plesk werkt er standaard mee (met nginx) dus dat is wel handig.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.