[OOP] Iets vergeten?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 22:30:00
Quote Anchor link
Hoi hoi,

Ik ben bezig met mijn allereerste OOP script. Op zich gaat het allemaal goed, en het ziet er goed uit. Alleen als ik de classe wil laden, krijg ik een totaal witte pagina. Het zit hem hier in:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
class Enquete {
    global $_SESSION;
    
    private $aVragen = array();
    private $aShowVragen = array();
    private $aShowAntwoorden = array();
    private $iTeller = 0;
    private $iCounter = count($this->aVragen);
    private $iLimit = 5;
    
    public $aErrors = array();
    
    public function Enquete() {
        if(!isset($_SESSION['vragen']) || empty($_SESSION['vragen'])) {
            $_SESSION['vragen'] = array();
        }
else {
            $this->setSessionToEnquete();
        }
    }


    public function hasVragen() {
        if(count($this->aVragen) > 0) {
            return true;
        }
else {
            return false;
        }
    }
}

?>


Ik zie zo gauw echt niet wat daar fout aan is, maar misschien dat ik iets vergeten ben?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want zit er nu al een paar uur op te kijken en kom er maar niet uit..

Gr, Jezpur
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 23:03:33
 

29/01/2009 22:31:00
Quote Anchor link
Waar roep je hem aan?
En volgens mij gaat het ook niet echt werken...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 22:33:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
$enq
= new Enquete;

if($enq->hasVragen() !== true) {
    // vraag 1
    $enq->setVraag('Waar slaap jij?');
    $iLast = $enq->getLastInserted();
    $enq->setAntwoord($iLast, 'In bed');
    $enq->setAntwoord($iLast, 'Op de bank');
    $enq->setAntwoord($iLast, 'Onder de brug');
    $enq->setAntwoord($iLast, 'In een doos');
    
    // vraag 2
    $enq->setVraag('Wie is Barack Obama?');
    $iLast = $enq->getLastInserted();
    $enq->setAntwoord($iLast, 'De President van Amerika');
    $enq->setAntwoord($iLast, 'De dictator van Kenia');
    $enq->setAntwoord($iLast, 'Een inwoner van de Bahama\'s');
}


if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
    if($enq->controleAntwoorden($_POST, 'antw') !== false) {
        // antwoorden zijn gecontroleerd en opgeslagen
        header("Location: ".$_SERVER['REQUEST_URI']);
    }
else {
        if($enq->getErrors() !== false) {
            echo $enq->getErrors();
        }
    }
}


if($enq->controleFullyFilledIn() !== true) {
    echo $enq->getForm(5, 'antw', $_SERVER['REQUEST_URI']);
}

?>


Daarzo. Alleen als ik de classe helemaal als commentaar zet, krijg ik de melding dat de classe 'Enquete' niet bestaat. Dus de fout moet in de classe zelf zitten, toch?

Edit: hoezo gaat het niet werken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
Jelmer -

Jelmer -

29/01/2009 22:45:00
Quote Anchor link
Die "global $_SESSION" levert waarschijnlijk een parse-error op. Gelukkig hoef je ook geen "global $_SESSION" ergens neer te zetten, ten eerste omdat global niet een keyword binnen een klasse is (alleen binnen functies) en ten tweede omdat $_SESSION altijd al een global is, en daar kan je lekker helemaal niets aan doen. Naja, tenzij je geen sessie start, dan bestaat $_SESSION gewoon niet :P

Tip: Zet je error_reporting thuis standaard op E_ALL en display_errors op true, zodat je ze allemaal te zien krijgt. Bekijk ook de error.log van Apache, daar staat soms hele nuttige informatie in wanneer PHP het zelf even niet meer weet. Naast de normale foutmeldingen en notices van PHP komen ook de segfaults van PHP, mocht je er eentje tegen het lijf lopen, in error.log te staan.

edit: nog een foutje, die count aanroep bij je definieren van een private property gaat niet werken. Bij het initialiseren kan je alleen maar vaste waarden (alleen scalar waarden, de simpele typen, overigens) toekennen aan properties. De rest moet dan maar via de constructor wat volgens mij zelden problemen oplevert, zolang je jezelf maar aanleert om bij het extenden altijd even netjes de parent constructor aan te roepen.

edit 2: En nog een schoonheidsfoutje. Je moet je constructor "__construct" noemen, en niet "Enquete". Dat is de PHP 4 manier die niet meer aangeraden wordt, en ik weet niet hoe goed dat gaat aflopen in combinatie met PHP 5's visibility keywords (public, private, ...)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 22:58:00
Quote Anchor link
Helpt ook niet. In error.log staat alleen iets over mod_rewrite:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
[Thu Jan 29 02:57:36 2009] [error] [client <ip>] mod_rewrite: maximum number of internal redirects reached. Assuming configuration error. Use 'RewriteOptions MaxRedirects' to increase the limit if neccessary.
[Thu Jan 29 03:09:07 2009] [error] [client <ip>] mod_rewrite: maximum number of internal redirects reached. Assuming configuration error. Use 'RewriteOptions MaxRedirects' to increase the limit if neccessary.
[Thu Jan 29 22:51:57 2009] [alert] [client <ip>] /home/vhosts/dzjemo.nl/httpdocs/.htaccess: RewriteOptions: MaxRedirects has the format MaxRedirects=n.
[Thu Jan 29 22:52:03 2009] [alert] [client <ip>] /home/vhosts/dzjemo.nl/httpdocs/.htaccess: RewriteOptions: MaxRedirects has the format MaxRedirects=n.
[Thu Jan 29 22:52:17 2009] [alert] [client <ip>] /home/vhosts/dzjemo.nl/httpdocs/.htaccess: RewriteOptions: MaxRedirects has the format MaxRedirects=n


Snap d'r niet veel van, maar toen ik in m'n .htaccess 'RewriteOptions: MaxRedirects' zette, kreeg ik die laatste 3 errors. Dat is dus ook niks.

Hier is m'n hele classe, met alles wat er bij hoort.

http://www.dzjemo.nl/phphulp/enquete-logica.phps (script valt te testen op http://www.dzjemo.nl/phphulp/enquete-logica.php)

En ik krijg nog steeds geen error.
 
Jelmer -

Jelmer -

29/01/2009 23:02:00
Quote Anchor link
Regel 180: Alleen simpele typen als default waarden. $_SERVER['REQUEST_URI'] gaat niet werken (en levert een syntax error op)
Je kan het oplossen door $default = null mee te geven, en dan binnen de functie te kijken of $default gelijk is aan null, zo ja, dan $default = $_SERVER['REQUEST_URI'].
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 23:06:00
Quote Anchor link
Goed geprobeerd, jammer maar helaas, geen resultaat. Het kan net zo goed zijn dat er ergens een ; ontbreekt. Heeft m'n php parser dinges ook nog wel eens moeite mee... Alleen heb ik het script al 3 x afgezocht naar zo'n fout, en niks gevonden..
 
Jelmer -

Jelmer -

29/01/2009 23:10:00
Quote Anchor link
Hmm, bij mij werkt hij nu lokaal (in de zin van: hij geeft wat weer)

Misschien dat het dan toch aan je htaccess-bestandje ligt. Download & verwijder (of hernoem) het eens, zodat Apache het niet meer pakt, en werkt het script dan wel? Zo ja, dan is het tijd voor een nieuw topic over rewrite rules >:)
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 23:13:00
Quote Anchor link
Helaas, opnieuw geen resultaat.

Wat geeft hij bij jou weer?
 

30/01/2009 10:32:00
Quote Anchor link
Ik heb hem hier effe door de debugger gegooit.
Eerst krijg je een pagina met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1. Waar slaap jij?
 In bed
 Op de bank
 Onder de brug
 In een doos

1. Wie is Barack Obama?
 In bed
 Op de bank
 Onder de brug
 In een doos
 De President van Amerika
 De dictator van Kenia
 Een inwoner van de Bahama's
[Volgende>>]

Wat ik allemaal uit de debugger heb gehaalt:
Error: E_STRICT Only variables should be passed by reference at enquete-logica.php line 61
$iDone = $this->iCounter - $this->getAmountToGo(); <== Bevat ook fouten.
Regel 108 moet voor regel 107.
In de constructor ga je de fout in door eerst te tellen hoeveel vragen je hebt, voordat je ze eigenlijk uit de session haalt.
De eerste keer wordt er ook geen variabelen (iig de waarden) in de session gezet.
Regel 149 wordt overgeslagen. Wat moet regel 230 doen? Bij regel 238 gaat ie de tweede keer de mist in.

Er zitten serieuze fouten in je ontwerp, ik vind ook dat je soms wat dingen raar gaat doen.
Wat ik dacht dat er mis zou zijn waren de dingen die Jelmer zei, alleen dat wist ik niet zeker.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

30/01/2009 17:51:00
Quote Anchor link
Waar heb je die debugger ergens vandaan? Zou fijn zijn als ik de boel ook zelf een beetje kan testen.

Ik heb de code nu een beetje aangepast, vooral de fouten die je zei. Maar het werkt nog steeds niet. Overigens krijg ik dus helemaal niks, terwijl jullie wel iets te zien krijgen??
 

30/01/2009 19:08:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 30.01.2009 17:51:
Waar heb je die debugger ergens vandaan? Zou fijn zijn als ik de boel ook zelf een beetje kan testen.

Ik gebruik NuSphere PhpED, natuurlijk kan je ook eclipse gebruiken, maar die vondi k niet fijn werken (traag, log, onhandig).
Gewoon op het pijltje met de D drukken en dan steeds op F7 (step into geloof ik). Je kunt dan over elke variable met je muis gaan om te zien welke waarde die heeft, verder zie je hoe php door het script loopt.
Ook kan je als je de pagina weer hebt gepost dan verder gaan met debuggen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.