OOP oefen opdrachten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Andy V

Andy V

22/10/2012 12:08:07
Quote Anchor link
het nadenken in objecten dat leer je net door te experimenteren er mee, of verwacht je van iemand met geen ervaring dat hij een heel gebruikers systeempje in elkaar gaat steken? nee, ik ook niet, maar het kan wel eenvoudig zoals ik hier al eerder zei, als dat veel te simpel is om een registreer/login systeem te maken als beginner oefening dan heeft een reken machientje maken ook niet veel nut want dat is even simpel.
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 07:50:34
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/10/2012 13:45:10
Quote Anchor link
Misschien wat huiswerk opgeven voor mr Bham:

- Leg het verschil uit tussen een $this-> en een Self::
- wat is een abstract function?
- hoe kun je een functie overloaden?
 
Wouter J

Wouter J

22/10/2012 13:53:08
Quote Anchor link
Frank, ook dat heeft niet echt veel met OO gedachte te maken.

Andy, we zijn het voor 3/4 met elkaar eens. Alleen jij bent van mening dat je moet beginnen met scripten als je begint met OO. Ik ben van mening dat je met je eerste experimenten geen script mag aanraken, eerst maar eens leren denken! :)
 
Mr Beronne

Mr Beronne

22/10/2012 14:42:38
Quote Anchor link
@ Frank Nietbelangrijk

1:Als de class niet geinstantieerd wordt kun je geen gebruik van $this-> omdat $this-> naar de huidige object (class) verwijst. Met Self:: kun je de variabelen en functies binnenuit de class benaderen zonder dat de class is geinstantieerd.

2:Als het goed is, is een abstract functie een functie die je dwingt om die functie te gebruiken.

3:Ik weet niet zo goed of je met overloaden overriding methods bedoelt, ga ik wel van uit. dus als je 2 classes hebt met daarin de zelfde functies maar de ene functie moet wat anders doen dan de andere kan je er een if statement voor maken. Maar wil je hem niet overriding kun je in de else gebruike maken van parent class gevolgd met :: functienaam plus eventuele variablen dus vb: person::set_name($new_name);, maar je kan ook gelijk de functie van de parent gebruiken vb: parent::set_name($new_name);

Toevoeging op 22/10/2012 15:02:40:

Ik zal proberen de classe rekenen te herschrijven met een extend worteltrekken. Hierna zou ik dan wel een iets moeilijker voorbeeld willen te maken wat dan misschien iets meer met de OO gedachte heeft te maken. Maar weet niet of een gebruikers systeem direct gaat lukken.
 
Rick van Riel

Rick van Riel

22/10/2012 15:17:07
Quote Anchor link
Mr Bham,

Ik denk ook dat een gebruikers systeem te moeilijk is om mee te beginnen.
Ik ben zelf begonnen met een image class waarin ik images kan resizen en hier een aantal opties aan mee kan geven. Dit is vrij makkelijk te maken en je kunt hiervan redelijk veel leren over hoe je OOP kunt toepassen in je PHP script.

En als je ervoor kiest om in de plaats van meteen te gaan scripten eerst een aantal tutorials door te lezen kan ik je deze aanraden: http://net.tutsplus.com/tutorials/php/object-oriented-php-for-beginners/
Hier valt veel nuttige informatie uit te halen die je later kunt toepassen in eigen scripts.

Uit eigen ervaring raad ik je aan om eerst een aantal tutorials door te lezen om het basis principe te begrijpen en dan pas echt te beginnen met scripten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Wouter J

Wouter J

23/10/2012 00:03:16
Quote Anchor link
En ook meneer Bham heeft op een ander forum zijn heil gevonden: http://www.sitemasters.be/forum/16/40632/Object_geori%C3%ABnteerd/OOP_oefen_opdrachten Het lijkt me niet meer nodig hier verder na te denken, aangezien daar een geweldig goed idee is gegeven.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/10/2012 01:14:08
Quote Anchor link
Wouter,

Je kan best even nadenken over OO maar net als met autorijden: ooit zul je ook wel achter het stuur moeten gaan zitten, de snelweg op en invoegen. Als je dat zonder instructeur doet de eerste keer kan het goed fout aflopen.
Persoonlijk denk ik dat als je iemand zo snel mogelijk OO wil laten denken en doen dat een gedegen cursus het enigste is dat gaat helpen. En anders is het toch door schade en schande wijs worden.
 
Mr Beronne

Mr Beronne

23/10/2012 12:06:48
Quote Anchor link
Ik heb de class_rekenen veranderd heb er een class worteltrekken bij gemaakt
met extends rekenen. (ik heb nog niet een if statment gebouwd in index.php om undefined errors te voorkomen) Maar ik denk dat ik iets fout doe.

In index.php post ik de values behalve die van wortel naar de class rekenen en dit doe
ik weer appart voor de class worteltrekken. IK dacht als ik een extend aanmaakt dat hij ook de
Methods en Properties erft van zijn parent. Maar nu heb ik in de class worteltrekken weer een getWortelValue en een showWortel functie.

Ik had ook eerst alle post gestuurd via de class rekenen, maar kon de waarde van wortel niet in de class worteltrekken krijgen en daarom heb ik het ook weer appart gedaan voor de class worteltrekken MAAR DENK DAT DIT NIET DE JUISTE AANPAK IS.

In de class worteltrekken kunt u onderaan een voorbeeld zien hoe ik dacht dat het moest. En in de functie setValues moet dan nog de waarde binnen komen van de post["wortel"]. IK had dit ook gedaan maar kreeg geen waarde uit de functie worteltrekken maar weet zo goed niet wat ik fout doe.

Index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
    <meta charset="utf-8">
    <title>OOP oefenopdracht</title>
    <?php include_once("classes/class_rekenen.php"); ?>
</head>

<body>
<?php
$rekenmachine
= new Rekenen;
$bereken = $rekenmachine->setValues($_POST["waarde1"], $_POST["waarde2"], $_POST["operators"]);
$uitkomst = $rekenmachine->bereken();

$worteltrekken = new Worteltrekken;
$wortelvalue = $worteltrekken->getWortelValue($_POST["wortel"]);
$antWortel = $worteltrekken->showWortel();
?>

    <h1>Class Rekenmachine</h1>
    <p><?= (isset($uitkomst)? "Antwoord: ".$uitkomst : "") ?></p>
    <p><?= (isset($antWortel)? "Uitkomst wortel: ".$antWortel : "") ?></p>
    <p></p>
    <hr />
    <form method="post" action="">
        <table border="0" cellspacing="0">
            <tr>
                <td>Inputfield</td>
                <td><input type="text" name="waarde1" /></td>
                <td><input type="text" name="waarde2" /></td>
            </tr>
            <tr>
                <td>Operators</td>
                <td><input type="radio" name="operators" value="+" />+</td>
                <td><input type="radio" name="operators" value=":" />:</td>
            </tr>
            <tr>
                <td></td>
                <td><input type="radio" name="operators" value="-" />-</td>
                <td><input type="radio" name="operators" value="x" />x</td>
            </tr>
            <tr>
                <td>Worteltrekken &radic;</td>
                <td><input type="text" name="wortel" /></td>
            </tr>            
            <tr>
                <td></td>
                <td><input type="submit" name="bereken" value="Bereken" /></td>
                <td><input type="reset" name="wis" value="Wis" /></td>
            </tr>                                                                          
        </table>
    </form>
</body>
</html>


Class
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?php
class Rekenen {
            
    public $waarde1;
    public $waarde2;
    public $operator;
    public $wortel;
    
    /*
    * $waarde 1: input waarde field 1
    * $waarde 2: input waarde field 2
    * $operator: +,-, x, :
    * $wortel: input waarde wortel
    */

    
    public function setValues($waarde1, $waarde2, $operator){
        $this->waarde1 = $waarde1;
        $this->waarde2 = $waarde2;
        $this->operator = $operator;    
    }

    
    public function bereken(){
        if($this->operator == "+"){
            $totaal = $this->waarde1 + $this->waarde2;
        }
elseif($this->operator == "-"){
            $totaal = $this->waarde1 - $this->waarde2;
        }
elseif($this->operator == ":"){
            $totaal = $this->waarde1 / $this->waarde2;
        }
elseif($this->operator == "x"){
            $totaal = $this->waarde1 * $this->waarde2;
        }

        return $totaal;
    }
}


class Worteltrekken extends Rekenen {
    
    public function getWortelValue($valueWortel){
         $this->wortel = $valueWortel;
    }

    
    public function showWortel(){
        return sqrt($this->wortel);    
    }
    
}


// VOORBeeld hoe ik dacht de class worteltrekken te gebruiken
class Worteltrekken extends Rekenen {
    
    public function getWortel(){
         return sqrt($this->wortel);
    }
}

?>
Gewijzigd op 23/10/2012 12:10:21 door Mr Beronne
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.