[oop] waarom geen warning/notice?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2014 18:36:37
Quote Anchor link
Zie dit codevoorbeeld: http://3v4l.org/XcH5I

Waarom komt er geen melding als ik een statische functie op een niet-statische manier aanroep?

Als ik een array-key opvraag die niet bestaat, volgt er een notice dus error reporting staat aan.

Ik zou verwachten dat je een statische functie altijd statisch moet aanroepen??
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 01:31:18
 
Wouter J

Wouter J

03/07/2014 20:14:48
Quote Anchor link
Omdat PHP nou eenmaal zou werkt...

Iets uitgebreider, statische functies kun je in PHP als instance functies aanroepen, maar instance functies niet als statische functies.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2014 22:33:29
Quote Anchor link
Aha, oké... dat wist ik niet.

Dus om te voorkomen dat ik (per ongeluk) een statische class ga initialiseren, is dus de enige oplossing om een private constructor te maken?
 
Wouter J

Wouter J

03/07/2014 23:00:56
Quote Anchor link
Waarom zou je dat niet willen? Ga niet je hele applicatie dicht bouwen...

"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools." -Douglas Adams
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2014 23:29:22
Quote Anchor link
Ik snap wat je bedoelt. Maar ik maak dus bewust een statische class, met als bedoeling dat die altijd statisch wordt aangeroepen. En dan blijkt dat je 'm gewoon kunt instantiëren en vanuit de instance de statische functies kunt aanroepen. Dat vind ik maar vaag :(
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 00:55:52
Quote Anchor link
Statische klassen bestaan niet in PHP.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 01:00:30
Quote Anchor link
Hoe bedoel je Wouter? Een class met alleen statische methods is toch een statische class (eventueel met private constructor)?
 
Thom nvt

Thom nvt

04/07/2014 10:30:35
Quote Anchor link
Wat Wouter bedoelt is dat PHP geen statische classes heeft op een manier zoals bijvoorbeeld in C#. Je kan in PHP een class niet markeren als 'static' maar members en methods wel. (zie: http://php.net/manual/en/language.oop5.static.php)
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 10:38:13
Quote Anchor link
>> Hoe bedoel je Wouter? Een class met alleen statische methods is toch een statische class (eventueel met private constructor)?

Nee, dan heb je alsnog een normale class, maar dan met statische methods. Als PHP wel statische klassen had, dan had ie wel betere gesupport gehad voor bijv. het initializen van de statische klasse.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 12:17:09
Quote Anchor link
Ah oké... ik heb een autoloader die "statische" classes kan initialiseren :)
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 12:36:09
Quote Anchor link
Dan doet jouw autoloader veel meer dan loaden...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 12:37:51
Quote Anchor link
Yup... 't is een magische autoloader :D

(alleen mijn default autoloader doet dit overigens, de PSR varianten doen dit niet)
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 13:30:13
Quote Anchor link
Dan doe je echt iets goed verkeerd. In PHP heeft elke klasse maar 1 functie, je autoloader laad nu klassen in en initialiseerd klassen. Daarnaast bepaald hij dus ook nog het type klasse. Dat is veel te veel voor een autoloader.

Een autoloader hoort alleen te laden, meer niet. De rest is de verantwoordelijkheid van andere klassen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 13:37:43
Quote Anchor link
Is een keuze Wouter. Het is een handigheidje waardoor ik statische classes automatisch kan initialiseren, net zoals niet-statische classes automatisch worden geconstruct. Op het moment dat een class in gebruik wordt genomen, moet ie gebruiksklaar worden gemaakt. Anders kun je de class niet op een geldige manier gebruiken. Je zou het initialiseren dus kunnen zien als onderdeel van het laden.
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 14:12:31
Quote Anchor link
Wacht even, een statische klasse die gebruiksklaar gemaakt moet worden? Dat kan niet. Static betekend dat ze niet afhankelijk zijn van een instance of wat dan ook. In andere woorden: static klassen zijn altijd klaar voor uitvoeren. Static klassen zijn niet meer dan losse functies groeperen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 14:17:55
Quote Anchor link
En toch (hoewel het niet vaak zal voorkomen) kan er zich een situatie voordoen waarin je een statische class wilt initialiseren. Ik heb een statische class waarbij ik iets met de class constants moet doen, voordat je de class kunt gebruiken. Nu kan ik telkens als ik een method in die class aanroep controleren of die handeling al is uitgevoerd, of ik initialiseer de class eenmalig bij het inladen.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/07/2014 14:58:18
Quote Anchor link
Ozzie, dan is er nog een mogelijkheid: je kunt de configuratie van een klasse eenmalig inladen zonder de klasse zelf te laden. Dat is eigenlijk ook wat er gebeurt met configuratie-instellingen in php.ini.

Als je die "static" klasse abstract maakt, werken de static methoden overigens ook nog steeds. Dat lijkt me dan de elegantste work-around.
Gewijzigd op 04/07/2014 14:58:40 door Ward van der Put
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 15:05:44
Quote Anchor link
Ward, ik denk niet dat dat lukt.

Stel ik heb deze class:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

class color {

  const blue = 1;
  const red  = 2;

  static private $reversed;

}

?>

De gedachtengang is dat ik in de statische $reversed property de constanten omgedraaid wil opslaan, dus zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
[reversed]
   1 => blue
   2 => red

Hiervoor gebruik ik de initialisatie method (in een abstracte parent class).

>> je kunt de configuratie van een klasse eenmalig inladen zonder de klasse zelf te laden.

Dat lijkt me niet mogelijk.
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 15:43:16
Quote Anchor link
Ozzie, dan doe je zoiets de eerste keer dat je een method aanroept. Zoiets hoor je niet in een autoloader te regelen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 17:57:18
Quote Anchor link
Wouter, dat zou kunnen, maar dan moet ik telkens als ik een method aanroep een controle gaan uitvoeren. Da's ook niet echt chique toch? :-(
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

04/07/2014 18:12:21
Quote Anchor link
Het zorgt er wel voor dat overal waar je die statische classe gebruikt je afhankelijk bent van die specifieke autoloader....
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.