Output tussen komma

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »
David Douma

David Douma

31/01/2011 01:58:18
Quote Anchor link
Ik heb momenteel een script wat netjes de output weer geeft van een tabel. Echter wil ik deze output hebben tussen 2 komma's. Bijvoorbeeld: 'AA,BB,CC,DD'. Ik bedoel de ' en ' op het begin en einde.

De komma tussen de outputs heb ik al. Mijn script:

-----------
$connection = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
$db = mysql_select_db($db_db, $connection);
$query = "SELECT gsm from users where gsm IS NOT NULL";

$result = mysql_query($query);
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$gsm = $row['gsm'] . ',';
echo ($gsm);
}

------------
Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 15:52:57
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 09:04:10
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
echo '\'';
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
  echo $row['gsm'] . ',';
}

echo '\'';
?>
 
Mar cel

Mar cel

31/01/2011 14:14:31
Quote Anchor link
- laat maar -
Gewijzigd op 31/01/2011 14:14:59 door Mar cel
 
David Douma

David Douma

31/01/2011 14:52:29
Quote Anchor link
thnx! dat werkt, echter niet helemaal 100% zoals ik wil.
Ik wil die code meesturen naar een script, om precies te zijn gebruik ik het i.c.m. het mollie sms script.

Deze code wordt erin verwerkt $sms->addRecipients($gsm);
Vandaar dat ik dus dit had gedaan: $gsm = $row['gsm'] . ',';

Hoe kan ik alsnog zorgen dat als ik addRecipients($gsm); doe dat dat hij dan ook de ' ervoor en de ' erachter zet?

Toevoeging op 31/01/2011 14:54:42:

Of nog beter ik denk dat dit het probleem is, als ik deze code gebruik:

------
$connection = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
$db = mysql_select_db($db_db, $connection);
$query = "SELECT gsm from users where gsm IS NOT NULL";
$result = mysql_query($query);

while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$gsm = $row['gsm'];
}
echo ($gsm);
------

Dat krijg ik maar 1 output, terwijl er 2 nummers in de tabel staan, how come?
 
Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

31/01/2011 15:02:12
Quote Anchor link
Hi David

Over je eerste vraag: Jij moet de text in een string plaatsen en dan kan via mollie smsen. Dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?
  $gsmString
= "'";
  $result = mysql_query($query);
  while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
  {

    $gsmString .= $row['gsm'];
    if ( !is laatste regel ) // ik kan even niet vinden maar ik ga wel voor je uitzoeken
    {
       $gsmString .= ",";
    }
  }

  $gsmString .= "'";

  // en nu kan je $gsmString naar mollie sturen
?>


Over je tweede vraag:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$gsm .= $row['gsm'];
}

echo ($gsm);
?>
Gewijzigd op 31/01/2011 15:04:21 door Dashti webdeveloper
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 15:02:44
Quote Anchor link
Ik denk dat je die aanhalingstekens aan het begin en eind helemaal niet nodig hebt.

"Dat krijg ik maar 1 output, terwijl er 2 nummers in de tabel staan, how come?"
Wat bedoel je? Je haalt maar 1 veld op in de database.
 
David Douma

David Douma

31/01/2011 15:14:17
Quote Anchor link
@Dashti Salar super thnx!, hoe kan ik nu van die eerste script van je de output laten zien in php zodat ik even kan zien wat hij gaat versturen naar Mollie voordat ik hem meteen laat smsen en het gaat fout :P

Toevoeging op 31/01/2011 15:25:04:

@Dashti, het werkt ik heb '$sms->addRecipients($gsm);' gewoon zo gelaten.

Enige kleine ding waar ik nu nog mee zit is het volgende:

Stel ik heb een tabel met de columns: id, text, gsm, met daarin bv:

ID TEXT GSM
1 test1 31612345678
2 test2 31612345679

Hoe laat ik het script nu naar ID 1 de tekst 'test1' sturen naar het bijbehorende gsm nummer en bij ID 2 de tekst test2 naar bijbehorend nummer?

Ik zat zelf te denken een loop ofzo in php te zetten dat hij in een extra veld een 1 zet en pas stopt met lopen als alles op 1 staat en niet 0.

Dit is mijn huidige mollie script wat trouwens nu wel werkt met het verzenden naar 1 nummer.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
include("include/config.php");
include("include/connect.php");

$connection = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
$db = mysql_select_db($db_db, $connection);
$query = "SELECT id,text,gsm from users where gsm IS NOT NULL";
$result = mysql_query($query);
                

while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$gsm .= $row['gsm'];
}

?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?

require('classes/class.mollie.php');

$sms = new mollie();
$sms->setGateway(1);
$sms->setLogin('xxxx', 'xxxx');
$sms->setOriginator('xxxx');
$sms->addRecipients($gsm);

$sms->sendSMS('test');

if ($sms->getSuccess()) {
    echo '<b>OK!</b>';
  }

else {
    echo '<b>Sending the message has failed!</b><br>
        Errorcode: '
. $sms->getResultCode() . '<br>
        Errormessage: '
. $sms->getResultMessage();
  }

?>
 
Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

31/01/2011 15:38:12
Quote Anchor link
@David

ik heb twee vragen (ik ben niet bekend met mollie sms):

$sms->addRecipients($gsm); <<--- hier komt gsm nummer?

$sms->sendSMS('test'); <<--- en hier de text ?
 
David Douma

David Douma

31/01/2011 15:44:45
Quote Anchor link
Klopt :) 'test' heb ik er zelf ff ingezet maar er kan dus ook staan: $sms->sendSMS($message); .

Als het werkt stuur ik je gratis een lekkere fles wijn op haha.
 
Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

31/01/2011 15:48:35
Quote Anchor link
HAHA een fles wijn, daar kan ik geen nee tegen zeggen haha

nou ik heb even aangepast, kijk of dit werkt.

edit:

ik vraag me af hoe gaat dit werken:
$sms->addRecipients( $row['gsm'] );

wordt constant gsm nummer toegevoegd aan het object sms, of vervangt hij de oude. Mocht het niet juist werken dan stuur even class mollie dan ga ik even uitzoeken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php

/**
 * @author phpDesignerTest
 * @copyright 2011
 */


$connection = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
$db         = mysql_select_db($db_db, $connection);
$query      = "SELECT id,text,gsm from users where gsm IS NOT NULL";
$result     = mysql_query($query);
$num_rows   = mysql_num_rows($result);

if ( $num_rows > 0 )
{

    require('classes/class.mollie.php');
    $sms = new mollie();
    $sms->setGateway(1);
    $sms->setLogin('xxxx', 'xxxx');
    $sms->setOriginator('xxxx');
      
    while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
    {

        $sms->addRecipients( $row['gsm'] );
        $sms->sendSMS( $row['text'] );
    
        if ($sms->getSuccess())
        {

            echo '<b>OK!</b>';
        }
else {
            echo '<b>Sending the message has failed!</b><br>';
            echo 'Errorcode: ' . $sms->getResultCode() . '<br>';
            echo 'Errormessage: ' . $sms->getResultMessage();
        }
    }
}
else {
    // als je query leeg is, dan moet je andere actie nemen
}
?>
Gewijzigd op 31/01/2011 15:51:43 door Dashti webdeveloper
 
David Douma

David Douma

31/01/2011 15:50:07
Quote Anchor link
Ga ik zo even teste, eerst ff op weg naar de winkel thnx alvast!

Toevoeging op 01/02/2011 07:27:07:

@Dashti Salar

Super werkt als een klokje!
Had in de avond wat internet problemen, dus vandaar dat ik nu pas kon testen & reageren.

Nu heb ik nog 1 script cq probleem waar ik zelf niet uit kom. Enige interesse om me hier ook bij te helpen?
 
David Douma

David Douma

02/02/2011 10:34:04
Quote Anchor link
Het is mezelf al gelukt, moest een SELECT en INSER query in 1 hebben :)
 
Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

02/02/2011 14:06:33
Quote Anchor link
Goed om te horen :)
Mocht je nog iets nodig hebben dan hoor ik het wel.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 14:56:05
Quote Anchor link
David Douma op 31/01/2011 15:44:45:
Als het werkt stuur ik je gratis een lekkere fles wijn op haha.

@David: en ik neem aan dat er binnenkort een fles wijn bij Dashti wordt bezorgd he! Beloofd is beloofd.
 
David Douma

David Douma

02/02/2011 19:40:22
Quote Anchor link
Ozzie, zeker zeker! als Dashti me zijn postadres stuurd gaat hij er zeker komen, belofte maakt schuld en die hou ik graag!
 
Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

05/02/2011 19:40:20
Quote Anchor link
@ozzie .. haha goeie man :D
@David, ik ga je zo mailen :D, ik ben helemaal benieuwd ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.