Versio

PHPhulp forumregeltjes

Overzicht Reageren

Mitch

Mitch

13/08/2004 20:01:00
Quote Anchor link
Het lijkt me een goed idee om wat forumregeltjes op te stellen. Bijvoorbeeld over wat niet mag, en wat juist erg op prijs gesteld wordt. Jullie snappen vast wel wat ik bedoel ;)
Gewijzigd op 07/01/2006 20:30:00 door Mitch

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 11:02:26
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

Bram Z

Bram Z

13/08/2004 21:12:00
Quote Anchor link
* Geen links naar warez (voor als je het nog niet wist :p)

Mitch

Mitch

13/08/2004 21:12:00
Quote Anchor link
Haha nu nog de zinnige regeltjes :P

Eris

Eris

13/08/2004 21:24:00
Quote Anchor link
Geen complete scripts plakken. (Tenzijn de script niet groters dan xx) Plak alleen de regels waar het fout zit / functies die eventueel nodig zijn.

Gebruik een goede comment wij kennen jouw script immers niet.

Plaats geen links naar je script. Post hem dan gewoon online waar je fouten zijn.

Mitch

Mitch

13/08/2004 21:24:00
Quote Anchor link
Dit heb ik net ff bedacht :
PHPhulp forum beleid

1. Ik heb een probleem waar ik niet uitkom, wat moet ik doen?
1. Je kijkt bij tutorials/scripts of zo'n script al present is
2. Je gebruikt de zoekmachine om te kijken wat er al een topic over jou probleem is.
3. Mochten de vorige twee niet van toepassing op je/jouw probleem zijn lees dan verder ;)

2. Ik heb het voorgaande gelezen maar ben er nog steeds niet uit, dus ik wil een nieuw topic openen.
Het openen van een topic gaat volgens deze regels, zo niet -> slotje.
1. Je zoekt het goede subforum op dat bij jou probleem past.
2. Je verzint een goede omschrijvende titel, dus niet "Help!", "Script nodig" of "Het werkt niet...".
3. Je formuleert in duidelijk leesbaar Nederlands (dus mét interpunctie en dergelijke) je vraag of opmerking.

Note: Het kicken van je topic, waaronder verstaan wordt: het binnen een half uur onzinnige replies posten zoals "niemand" of "wat zijn we weer vlug", zal ook leiden tot een slotje ...

Issut wat? :P
Anders gaak niet eens verder ;)
Gewijzigd op 13/08/2004 21:44:00 door Mitch

Bram Z

Bram Z

13/08/2004 21:47:00
Quote Anchor link
@mitch goed idee mitch mss moet bas daar een aparte pagina voor maken of mss iets voor de nieuwe site.

Mitch

Mitch

13/08/2004 22:03:00
Quote Anchor link
Kzal nog wa uitbreiden, dalijk ofsow :)
Gewijzigd op 13/08/2004 22:03:00 door Mitch

Arend a

Arend a

13/08/2004 23:09:00
Quote Anchor link
Regel 1: Geen regels als ze niet nodig zijn.
Regel 2: Meer regels dan nodig zijn leverd regels om de regels op, en gezeur over regels
Regel 3: Geen regels is relax.

Mitch

Mitch

14/08/2004 17:14:00
Quote Anchor link
Haha, dat kun je er ook van maken jah :)

Bram Z

Bram Z

14/08/2004 17:40:00
Quote Anchor link
Als je een goed draaiend forum wilt moet je strenge regels hebben voor het professioneel te houden.

Mitch

Mitch

14/08/2004 17:57:00
Quote Anchor link
Dat was ook de reden dat ik dit topic opende ...

Arend a

Arend a

14/08/2004 18:35:00
Quote Anchor link
Wil je goede reacties geven moet je eerst goed leren spellen.

Mijn punt is dat het niet nodig is voor het maken van regels voor problemen die niet veel voorkomen. De vergissing dat grote forums strenge regels hebben werkt andersom: ze hebben al veel bezoekers - dus meer problemen - dus meer regels om ze te reguleren.

Meer regels betekend niet perse een beter forum. Misschien een beleid met meer begeleiding naar goede vragen, maar echte regels zijn er tot nog toe niet geweest.. en ik vind dat de admins het tot nogtoe best afkunnen zonder om de thread naar een bordje met regels te hoeven wijzen.

Mijn insteek is: de minder regels de beter. De minder regels, de minder er geroepen wordt: regels zijn regels, en hoe meer ruimte voor de admins om ZELF na te denken over of iets wel of niet kan per situatie, of thuishoord zonder dat dit vooraf door is vastgelegd voor elk toekomstig geval.

Grtz,

Adje

Bram Z

Bram Z

14/08/2004 18:37:00
Quote Anchor link
Je kan het ook zo doen want je hebt gelijk echt problemen zijn er niet .

Eric Cartman

Eric Cartman

07/01/2006 20:19:00
Quote Anchor link
Als je regels hanteert, wordt de sfeer op het forum veel grimmiger... En van die bReEzEr-fans houden zich er toch niet aan, en gaan lopen schelden tegen moderators die hen wijzen dat ze niet volgens de regels handelen.
Zoals Arend al zei, is het veel beter zonder regels, zodat administrators en moderators zelf na kunnen denken.

Wel een goed idee is het om een goede, complete FAQ te maken, waar echt alle standaard-dingetjes in staan. Veel leden hier (en dan vooral de beginners die 'onzinnige' vragen stellen) weten niet eens dat er hier een FAQ bestaat... Die moet dus meer onder de aandacht komen...

Overzicht Reageren