Query nodig

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 14:46:01
Quote Anchor link
Ik ben al enige tijd bezig met het maken van een query maar het lukt niet helemaal

Wat wil ik terug zien van mijn tabel:
Ik wil de laatste 100 ingevulde datumvelden verzamelen (voteDate) en optellen hoevaal er waarop is gestemd (GOOD, OK OR BAD).

Ik dacht zelf in de richting van:
SELECT
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS 'GOOD',
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS 'OK',
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS 'BAD',
COUNT(case when `rating` IS NOT NULL then 1 else null end) AS 'TOTAL'
FROM `feedback` WHERE `voteDate` IS NOT NULL
LIMIT 100

Dit geeft natuurlijk maar 1 rij terug waardoor die limit 100 niet zal werken.

Dus van de laatste 100 reacties (via voteDate) wil ik optellen hoeveel reacties van welk soort er terug zijn gekomen.

Kunnen jullie wat suggestisch gooien?
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 10:17:47
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 15:03:33
Quote Anchor link
zoiets, even uit het hoofd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SELECT
    COUNT(rating) AS amount, rating
FROM
    feedback
WHERE
    voteDate IS NOT NULL
GROUP BY
    rating
ORDER BY
    voteDate DESC
LIMIT
    100


Toevoeging op 25/08/2014 15:11:38:

COUNT() is een arregate functie. In combinatie met de GROUP BY rating zorg je dat de ratings gegroepeerd worden en iedere voorkomende rating een rij oplevert.

Toevoeging op 25/08/2014 15:14:49:

nee ik realiseer me zojuist dat een subquery noodzakelijk is die eerst de 100 nieuwste votes pakt.

zal straks nog even verder kijken
Gewijzigd op 25/08/2014 15:07:36 door Frank Nietbelangrijk
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:07:42
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 25/08/2014 15:03:33:


nee ik realiseer me zojuist dat een subquery noodzakelijk is die eerst de 100 nieuwste votes pakt.

zal straks nog even verder kijken


Ik heb inderdaad ook nagedacht maar mijn kennis gaat hier heel veel verder dan hier boven. Dus kwam daar hier helemaal uit
Gewijzigd op 25/08/2014 16:08:27 door flar jaja
 
Victor G

Victor G

25/08/2014 16:15:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
SELECT `rating`
COUNT(*) AS `TOTAL`,
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS `GOOD`,
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS `OK`,
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS `BAD`
GROUP BY `rating`
?>


Probeer dit eens even, geen idee of dit werkt maar volgens mij moet het hier ergens op lijken.

Toevoeging: The COUNT(column_name) function returns the number of values (NULL values will not be counted) of the specified column

De where clause is dus niet eens nodig.
Gewijzigd op 25/08/2014 16:26:08 door Victor G
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:29:08
Quote Anchor link
Dit doet het inderdaad. Maar ik wil dus dit terug krijgen van alleen de laatste 100 ratings (ik heb er 7000)...
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 16:38:31
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT
    COUNT(r.rating) AS amount, r.rating
FROM
    (SELECT
         voteDate,rating
     FROM
         feedback
     WHERE
         voteDate IS NOT NULL
     ORDER BY
         voteDate DESC
     LIMIT 100) AS r
GROUP BY
    r.rating


getest en wel
Gewijzigd op 25/08/2014 16:54:11 door Frank Nietbelangrijk
 
Victor G

Victor G

25/08/2014 16:51:51
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
SELECT `rating`
COUNT(*) AS `TOTAL`,
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS `GOOD`,
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS `OK`,
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS `BAD`
FROM (SELECT `rating` FROM `tabel` LIMIT 100)
GROUP BY `rating`
?>
Gewijzigd op 25/08/2014 16:53:07 door Victor G
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:59:57
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 25/08/2014 16:38:31:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT
    COUNT(r.rating) AS amount, r.rating
FROM
    (SELECT
         voteDate,rating
     FROM
         feedback
     WHERE
         voteDate IS NOT NULL
     ORDER BY
         voteDate DESC
     LIMIT 100) AS r
GROUP BY
    r.rating


getest en wel


YES! dankje! +100 voor Mr. NietBelangrijk!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 17:00:16
Quote Anchor link
te omslachtig en langzamer lijkt me. werkt het wel?


haha oke super
Gewijzigd op 25/08/2014 17:00:57 door Frank Nietbelangrijk
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 17:13:51
Quote Anchor link
Wat voor manier adviseer je om dit sneller te doen? ik ben daar wel benieuwt naar!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 20:16:14
Quote Anchor link
snelheid win je door indexen te plaatsen op de juiste kolommen, voteDate bijvoorbeeld omdat je daar op sorteert. Ben zelf geen expert dus misschien hebben andere nog tips
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

25/08/2014 20:36:43
Quote Anchor link
De extra select (subquery) is de 'dooddoener', maar valt niet te vermijden als je over de 100 laatste informatie wilt.
Je zou bijvoorbeeld wel alleen vanaf een bepaalde datum kunnen selecteren, dan heb je de subquery niet meer nodig.

Ik begrijp overigens niet waarom dit nodig is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WHERE `voteDate` IS NOT NULL
 
Flar jaja

flar jaja

26/08/2014 08:29:12
Quote Anchor link
dank jullie voor de reacties! ik ga kijken wat ik kan vinden!

@Ger:
Dit omdat voteDate niet altijd ingevuld is.

Toevoeging op 26/08/2014 08:59:50:

Ralph van Delft op 26/08/2014 08:29:12:
dank jullie voor de reacties! ik ga kijken wat ik kan vinden!

@Ger:
Dit omdat voteDate niet altijd ingevuld is.
hah je hebt gelijk!
 
Flar jaja

flar jaja

16/09/2014 14:01:24
Quote Anchor link
---
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.