Query nodig

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 14:46:01
Quote Anchor link
Ik ben al enige tijd bezig met het maken van een query maar het lukt niet helemaal

Wat wil ik terug zien van mijn tabel:
Ik wil de laatste 100 ingevulde datumvelden verzamelen (voteDate) en optellen hoevaal er waarop is gestemd (GOOD, OK OR BAD).

Ik dacht zelf in de richting van:
SELECT
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS 'GOOD',
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS 'OK',
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS 'BAD',
COUNT(case when `rating` IS NOT NULL then 1 else null end) AS 'TOTAL'
FROM `feedback` WHERE `voteDate` IS NOT NULL
LIMIT 100

Dit geeft natuurlijk maar 1 rij terug waardoor die limit 100 niet zal werken.

Dus van de laatste 100 reacties (via voteDate) wil ik optellen hoeveel reacties van welk soort er terug zijn gekomen.

Kunnen jullie wat suggestisch gooien?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 02:29:09
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 15:03:33
Quote Anchor link
zoiets, even uit het hoofd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SELECT
    COUNT(rating) AS amount, rating
FROM
    feedback
WHERE
    voteDate IS NOT NULL
GROUP BY
    rating
ORDER BY
    voteDate DESC
LIMIT
    100


Toevoeging op 25/08/2014 15:11:38:

COUNT() is een arregate functie. In combinatie met de GROUP BY rating zorg je dat de ratings gegroepeerd worden en iedere voorkomende rating een rij oplevert.

Toevoeging op 25/08/2014 15:14:49:

nee ik realiseer me zojuist dat een subquery noodzakelijk is die eerst de 100 nieuwste votes pakt.

zal straks nog even verder kijken
Gewijzigd op 25/08/2014 15:07:36 door Frank Nietbelangrijk
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:07:42
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 25/08/2014 15:03:33:


nee ik realiseer me zojuist dat een subquery noodzakelijk is die eerst de 100 nieuwste votes pakt.

zal straks nog even verder kijken


Ik heb inderdaad ook nagedacht maar mijn kennis gaat hier heel veel verder dan hier boven. Dus kwam daar hier helemaal uit
Gewijzigd op 25/08/2014 16:08:27 door flar jaja
 
Victor G

Victor G

25/08/2014 16:15:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
SELECT `rating`
COUNT(*) AS `TOTAL`,
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS `GOOD`,
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS `OK`,
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS `BAD`
GROUP BY `rating`
?>


Probeer dit eens even, geen idee of dit werkt maar volgens mij moet het hier ergens op lijken.

Toevoeging: The COUNT(column_name) function returns the number of values (NULL values will not be counted) of the specified column

De where clause is dus niet eens nodig.
Gewijzigd op 25/08/2014 16:26:08 door Victor G
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:29:08
Quote Anchor link
Dit doet het inderdaad. Maar ik wil dus dit terug krijgen van alleen de laatste 100 ratings (ik heb er 7000)...
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 16:38:31
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT
    COUNT(r.rating) AS amount, r.rating
FROM
    (SELECT
         voteDate,rating
     FROM
         feedback
     WHERE
         voteDate IS NOT NULL
     ORDER BY
         voteDate DESC
     LIMIT 100) AS r
GROUP BY
    r.rating


getest en wel
Gewijzigd op 25/08/2014 16:54:11 door Frank Nietbelangrijk
 
Victor G

Victor G

25/08/2014 16:51:51
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
SELECT `rating`
COUNT(*) AS `TOTAL`,
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS `GOOD`,
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS `OK`,
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS `BAD`
FROM (SELECT `rating` FROM `tabel` LIMIT 100)
GROUP BY `rating`
?>
Gewijzigd op 25/08/2014 16:53:07 door Victor G
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:59:57
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 25/08/2014 16:38:31:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT
    COUNT(r.rating) AS amount, r.rating
FROM
    (SELECT
         voteDate,rating
     FROM
         feedback
     WHERE
         voteDate IS NOT NULL
     ORDER BY
         voteDate DESC
     LIMIT 100) AS r
GROUP BY
    r.rating


getest en wel


YES! dankje! +100 voor Mr. NietBelangrijk!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 17:00:16
Quote Anchor link
te omslachtig en langzamer lijkt me. werkt het wel?


haha oke super
Gewijzigd op 25/08/2014 17:00:57 door Frank Nietbelangrijk
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 17:13:51
Quote Anchor link
Wat voor manier adviseer je om dit sneller te doen? ik ben daar wel benieuwt naar!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 20:16:14
Quote Anchor link
snelheid win je door indexen te plaatsen op de juiste kolommen, voteDate bijvoorbeeld omdat je daar op sorteert. Ben zelf geen expert dus misschien hebben andere nog tips
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

25/08/2014 20:36:43
Quote Anchor link
De extra select (subquery) is de 'dooddoener', maar valt niet te vermijden als je over de 100 laatste informatie wilt.
Je zou bijvoorbeeld wel alleen vanaf een bepaalde datum kunnen selecteren, dan heb je de subquery niet meer nodig.

Ik begrijp overigens niet waarom dit nodig is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WHERE `voteDate` IS NOT NULL
 
Flar jaja

flar jaja

26/08/2014 08:29:12
Quote Anchor link
dank jullie voor de reacties! ik ga kijken wat ik kan vinden!

@Ger:
Dit omdat voteDate niet altijd ingevuld is.

Toevoeging op 26/08/2014 08:59:50:

Ralph van Delft op 26/08/2014 08:29:12:
dank jullie voor de reacties! ik ga kijken wat ik kan vinden!

@Ger:
Dit omdat voteDate niet altijd ingevuld is.
hah je hebt gelijk!
 
Flar jaja

flar jaja

16/09/2014 14:01:24
Quote Anchor link
---
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.