Query nodig

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 14:46:01
Quote Anchor link
Ik ben al enige tijd bezig met het maken van een query maar het lukt niet helemaal

Wat wil ik terug zien van mijn tabel:
Ik wil de laatste 100 ingevulde datumvelden verzamelen (voteDate) en optellen hoevaal er waarop is gestemd (GOOD, OK OR BAD).

Ik dacht zelf in de richting van:
SELECT
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS 'GOOD',
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS 'OK',
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS 'BAD',
COUNT(case when `rating` IS NOT NULL then 1 else null end) AS 'TOTAL'
FROM `feedback` WHERE `voteDate` IS NOT NULL
LIMIT 100

Dit geeft natuurlijk maar 1 rij terug waardoor die limit 100 niet zal werken.

Dus van de laatste 100 reacties (via voteDate) wil ik optellen hoeveel reacties van welk soort er terug zijn gekomen.

Kunnen jullie wat suggestisch gooien?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 23:14:06
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 15:03:33
Quote Anchor link
zoiets, even uit het hoofd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SELECT
    COUNT(rating) AS amount, rating
FROM
    feedback
WHERE
    voteDate IS NOT NULL
GROUP BY
    rating
ORDER BY
    voteDate DESC
LIMIT
    100


Toevoeging op 25/08/2014 15:11:38:

COUNT() is een arregate functie. In combinatie met de GROUP BY rating zorg je dat de ratings gegroepeerd worden en iedere voorkomende rating een rij oplevert.

Toevoeging op 25/08/2014 15:14:49:

nee ik realiseer me zojuist dat een subquery noodzakelijk is die eerst de 100 nieuwste votes pakt.

zal straks nog even verder kijken
Gewijzigd op 25/08/2014 15:07:36 door Frank Nietbelangrijk
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:07:42
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 25/08/2014 15:03:33:


nee ik realiseer me zojuist dat een subquery noodzakelijk is die eerst de 100 nieuwste votes pakt.

zal straks nog even verder kijken


Ik heb inderdaad ook nagedacht maar mijn kennis gaat hier heel veel verder dan hier boven. Dus kwam daar hier helemaal uit
Gewijzigd op 25/08/2014 16:08:27 door flar jaja
 
Victor G

Victor G

25/08/2014 16:15:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
SELECT `rating`
COUNT(*) AS `TOTAL`,
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS `GOOD`,
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS `OK`,
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS `BAD`
GROUP BY `rating`
?>


Probeer dit eens even, geen idee of dit werkt maar volgens mij moet het hier ergens op lijken.

Toevoeging: The COUNT(column_name) function returns the number of values (NULL values will not be counted) of the specified column

De where clause is dus niet eens nodig.
Gewijzigd op 25/08/2014 16:26:08 door Victor G
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:29:08
Quote Anchor link
Dit doet het inderdaad. Maar ik wil dus dit terug krijgen van alleen de laatste 100 ratings (ik heb er 7000)...
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 16:38:31
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT
    COUNT(r.rating) AS amount, r.rating
FROM
    (SELECT
         voteDate,rating
     FROM
         feedback
     WHERE
         voteDate IS NOT NULL
     ORDER BY
         voteDate DESC
     LIMIT 100) AS r
GROUP BY
    r.rating


getest en wel
Gewijzigd op 25/08/2014 16:54:11 door Frank Nietbelangrijk
 
Victor G

Victor G

25/08/2014 16:51:51
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
SELECT `rating`
COUNT(*) AS `TOTAL`,
COUNT(case when `rating` = 'GOOD' then 1 else null end) AS `GOOD`,
COUNT(case when `rating` = 'OK' then 1 else null end) AS `OK`,
COUNT(case when `rating` = 'BAD' then 1 else null end) AS `BAD`
FROM (SELECT `rating` FROM `tabel` LIMIT 100)
GROUP BY `rating`
?>
Gewijzigd op 25/08/2014 16:53:07 door Victor G
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 16:59:57
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 25/08/2014 16:38:31:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT
    COUNT(r.rating) AS amount, r.rating
FROM
    (SELECT
         voteDate,rating
     FROM
         feedback
     WHERE
         voteDate IS NOT NULL
     ORDER BY
         voteDate DESC
     LIMIT 100) AS r
GROUP BY
    r.rating


getest en wel


YES! dankje! +100 voor Mr. NietBelangrijk!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 17:00:16
Quote Anchor link
te omslachtig en langzamer lijkt me. werkt het wel?


haha oke super
Gewijzigd op 25/08/2014 17:00:57 door Frank Nietbelangrijk
 
Flar jaja

flar jaja

25/08/2014 17:13:51
Quote Anchor link
Wat voor manier adviseer je om dit sneller te doen? ik ben daar wel benieuwt naar!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2014 20:16:14
Quote Anchor link
snelheid win je door indexen te plaatsen op de juiste kolommen, voteDate bijvoorbeeld omdat je daar op sorteert. Ben zelf geen expert dus misschien hebben andere nog tips
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

25/08/2014 20:36:43
Quote Anchor link
De extra select (subquery) is de 'dooddoener', maar valt niet te vermijden als je over de 100 laatste informatie wilt.
Je zou bijvoorbeeld wel alleen vanaf een bepaalde datum kunnen selecteren, dan heb je de subquery niet meer nodig.

Ik begrijp overigens niet waarom dit nodig is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WHERE `voteDate` IS NOT NULL
 
Flar jaja

flar jaja

26/08/2014 08:29:12
Quote Anchor link
dank jullie voor de reacties! ik ga kijken wat ik kan vinden!

@Ger:
Dit omdat voteDate niet altijd ingevuld is.

Toevoeging op 26/08/2014 08:59:50:

Ralph van Delft op 26/08/2014 08:29:12:
dank jullie voor de reacties! ik ga kijken wat ik kan vinden!

@Ger:
Dit omdat voteDate niet altijd ingevuld is.
hah je hebt gelijk!
 
Flar jaja

flar jaja

16/09/2014 14:01:24
Quote Anchor link
---
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.