[EXTRA] Statistieken | Score's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »
 - Diov  -

- Diov -

16/02/2013 18:33:32
Quote Anchor link
Hallo Forumleden,

Ik zou graag de personen die deze week de meeste topic's gestart hebben, in een lijst willen plaatsen.
Zoals dit:
1 ............... Diov ------ 22
2 ............... Anne ------ 15
3 ............... Koen ------ 6

...

Er zouden maar 3 (misschien 5) gebruikers getoond moeten worden.
Ik vraag met af hoe ik dit best doe.

Met een cronjob, elk uur misschien?
-- Waarbij ik elk uur alle topic's tel per gebruiker & dit dan toevoeg bij mijn user tabel ?

Zonder cronjob?
-- Weet dan wel niet zo goed, hoe ik dit doe.

Als jullie ideeën hebben voor mij, laat maar horen
Ik zal ook nog even googlen op Leaderbord

Alvast bedankt
Mvg,
Diov

Edit:
Niet klein probleem, de datum:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/statistieken-scores/89265/1/#641008
Gewijzigd op 17/02/2013 12:34:15 door - Diov -
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 23:47:09
 
Tim S

Tim S

16/02/2013 18:36:22
Quote Anchor link
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar volgens mij is dit gewoon het zelfde als bijvoorbeeld de laatste topics laten zien maar dan met een andere query....?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/02/2013 18:38:17
Quote Anchor link
Hallo Diov,

Dit kan toch gewoon als de pagina geladen wordt? de query zal wel iets ingewikkelder worden.

kun je je tabelnamen en kolomnamen eens posten?
 
Tim S

Tim S

16/02/2013 18:41:33
Quote Anchor link
En als de gebrbuiker een topic plaatst is deze ingelogd en kan je meteen iets in de user tabel zetten.
 
Eddy E

Eddy E

16/02/2013 18:49:16
Quote Anchor link
Om wat voor forum gaat het?
Want dit is makkelijk met 1 query op te lossen.

in phpBB kan je prima topics tellen. Gewoon tellen hoeveel berichten er eerste post zijn in een tijd-gebied.
 
 - Diov  -

- Diov -

16/02/2013 18:53:11
Quote Anchor link
Het is eigenlijk meer een meldingenvenster, waarbij mensen ook kunnen op reageren.

Tabel: Topics
-- id -- starter_id -- topic_name -- ...

Enzoverder.

Starterd_id is het id van de gebruiker die het topic starte.

Nu zou ik graag alle topics tellen voor elke gebruiker.
En dat is mijn vraag.
 
Eddy E

Eddy E

16/02/2013 19:05:15
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT COUNT(topic_id) AS aantal, t.starter_id, t.topic_name, t.topic_id, u.user_name
FROM topics AS T
LEFT JOIN users AS u
ON (t.starter_id = u.user_id)
WHERE t.topic_date BETWEEN DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 1 MONTH) AND NOW()
GROUP BY topic_id


Zoiets. Weet niet of het gelijk werkt (waarschijnlijk niet...)
 
 - Diov  -

- Diov -

16/02/2013 19:30:10
Quote Anchor link
@Eddy, bedankt.
Hiermee ben ik al heel veel vooruitgeschoven.

Je was alleen een Limit vergeten. En heb dit nu zonder cronjob gedaan.
De code heb ik wel niet in zijn geheel uitgevoerd
Gewijzigd op 16/02/2013 19:54:44 door - Diov -
 
Eddy E

Eddy E

17/02/2013 08:46:17
Quote Anchor link
Ja, en een ORDER BY en nog wel een aantal dingen. Welke query heb je nu?
Cronjobs zijn hier echt niet voor nodig.

Toevoeging op 17/02/2013 08:46:23:

Ja, en een ORDER BY en nog wel een aantal dingen. Welke query heb je nu?
Cronjobs zijn hier echt niet voor nodig.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 09:58:58
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
SELECT
    u.user_id, u.user_name, COUNT(t.starter_id) AS aantal
FROM
    users u
LEFT JOIN
    topics t
    ON u.user_id = t.starter_id
GROUP BY
    u.user_id, u.user_name
ORDER BY
    aantal DESC

Dit geeft je een overzicht van alle gebruikers met het aantal topics, ook de gebruikers met 0 topics
 
 - Diov  -

- Diov -

17/02/2013 12:20:24
Quote Anchor link
Hallo Ger, mijn query lijkt heel sterk op die van jouw.
Nu heb ik 1 (klein) probleem.

Ik selecteer de records van 1 week geleden tot en met vandaag.
Maar ik zou ze eigenlijk per week willen hebben.

Dus eigenlijk:
van maandag Tot Zondag.

Dus als we dinsdag voorbeeld zijn.
Dan moet hij alle records nemen van die week.

Hoe doe ik dit het best?
Ik sla de datum op als datetime.

Mvg,
Diov
Gewijzigd op 17/02/2013 12:20:54 door - Diov -
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 12:34:16
Quote Anchor link
Voeg deze WHERE clause toe aan de query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WHERE DATE(t.topic_date) >= CURDATE() - INTERVAL WEEKDAY(CURDATE()) DAY
 
 - Diov  -

- Diov -

17/02/2013 13:22:21
Quote Anchor link
Hoi Ger,

Er is nog altijd een fout als ik je WHERE toevoeg.
Is dit misschien omdat ik het op de verkeerde plaats zet?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$sql_get_statiestieken_per_gebruiker
= "SELECT u.username, p.promogever_id, p.datum COUNT(p.promonemer) As aantal
                FROM leden AS u
                LEFT JOIN promo AS p
                WHERE DATE(p.datum) >= CURDATE() - INTERVAL WEEKDAY(CURDATE()) DAY
                ON u.id = p.promogever_id
                GROUP BY promogever_id
                                                        
                ORDER BY COUNT(promonemer) DESC
                LIMIT 5 "
;
?>
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 14:16:12
Quote Anchor link
Inderdaad de verkeerde plaats, regel 6 en 7 omwisselen
 
 - Diov  -

- Diov -

17/02/2013 17:54:03
Quote Anchor link
@Ger, het werkt.

Alleen snap ik je formule niet helemaal.
Toch bedankt!
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 18:14:33
Quote Anchor link
Dan zal ik hem proberen uit te leggen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WEEKDAY(CURDATE())

Dit geeft de dag van de week -beginnend op maandag (0) en eindigend op zondag(6)- van de huidige datum.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
CURDATE() - INTERVAL x DAY

Dit trekt x dagen af van de huidige datum, waar in dit geval x wordt ingevuld door het resultaat van de eerste functie. Vandaag is dat dus 6 en is het resultaat van het geheel dus 2013-02-11
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.