Veilige cookies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Mitch X

Mitch X

04/01/2006 17:25:00
Quote Anchor link
(1) Iedereen vind het makkelijk als hij/zij niet hoeft in te loggen als je een site bezoekt waarvan je lid bent.
(2) Maar niemand vind het leuk als iemand anders op zijn/haar account gaat lopen prutsen.

Je wilt je bezoekers dus graag helpen met 1, maar 2 is minstens net zo belangrijk.
Vertel ons eens wat JIJ zou doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/05/2024 01:30:26
 
Bert Sinnema

Bert Sinnema

04/01/2006 17:29:00
Quote Anchor link
ik zou uitloggen zodra ik wist dat er een ander op de desbetreffende pc zou gaan surfen.

of een functie bouwen waarmee je de website kan locken :d.. maargoed uitloggen is net zo makkelijk
 
PHP erik

PHP erik

04/01/2006 17:32:00
Quote Anchor link
Cookies met user-id, encrypted password en timestamp (die ook in de DB staat) is toch een goede oplossing?
 

04/01/2006 17:34:00
Quote Anchor link
Ik zou gewoon voor 1 kiezen. Ik gebruik een BB parser die geen vreemde JavaScript codes toelaat.
Mm. Met cookies heb ik wel een vreemd geval op me site, uitloggen kan ik wel, maar de volgende pagina ben ik weer ingelogt, maar als ik opnieuw op me site komt dan ben ik wel uitgelogt :D
 
Eris -

Eris -

04/01/2006 17:36:00
Quote Anchor link
IP gebruiker
IP in de cookie opslaan gecodeer
Unieke code opslaan in database + cookie (elke login actie nieuw genereren
IP opslaan in database

En als er maar in ding niet klopt

--> kill_login();
 
Mitch X

Mitch X

04/01/2006 17:38:00
Quote Anchor link
Ik heb dmv een userid, encrypted pass en level hier accounts kunnen "misbruiken".
Er zal dus een controle moeten zijn om te zien of het echt het cookie is dat JIJ gemaakt hebt.


Edit: @Eris, als je toch het ip gebruikt ( DYNAMISCH bij sommige providers?! ) kun je net zo goed je sessies in je database regelen.
Dan KAN er niet mee geknoeid worden :)

Sebastiaan:
Ik zou gewoon voor 1 kiezen. Ik gebruik een BB parser die geen vreemde JavaScript codes toelaat.

Dat wil niet zeggen dat je geen ander lek hebt.
Dus is het wel degelijk een issue.
Gewijzigd op 04/01/2006 17:41:00 door Mitch X
 

04/01/2006 17:46:00
Quote Anchor link
Vraag hoe ze het bij phpfreakz gedaan hebben :p
 
Jelmer -

Jelmer -

04/01/2006 17:47:00
Quote Anchor link
Ik heb al eens gedacht aan zoiets, zie hier mijn ontwerp :)

@Sebastiaan: laten we PHPFreakz eens even gaan terroriseren >:)
Gewijzigd op 04/01/2006 17:47:00 door Jelmer -
 
Frank -

Frank -

04/01/2006 17:51:00
Quote Anchor link
Een random code in een cookie en in de database opslaan. In de database tevens het ip-adres opslaan.

Alleen met deze random code en vanaf dit ip-adres kan men inloggen. De unieke code wordt bij iedere login ververst.

Vanaf 1 (bekend!!!) ip-adres binnen 5 minuten meer dan 3 foutieve inlogpogingen? Dan een lock van x minuten. Brute-force hacking gaat dan een eeuwigheid duren, maar blijft altijd mogelijk. Daar doe je niets aan, dat hoort bij de functionaliteit van automatisch inloggen.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

04/01/2006 17:51:00
Quote Anchor link
Geef mensen de mogelijkheid bij het inloggen om hun 'inlog' te koppelen aan een ipadres. Geeft sommige gebruikers een net iets hoger gevoel van veiligheid.
 

04/01/2006 17:51:00
Quote Anchor link
@jelmer: Goed ideeeeeee :p Ik haat die site echt ze zijn daar zo streng weet je. (hoewel het hier ook ietsje strenger mag ivm de vele dubbelposts)
Gewijzigd op 04/01/2006 17:51:00 door
 
Mitch X

Mitch X

04/01/2006 17:53:00
Quote Anchor link
Een streng beleid is niet zozeer slecht, maar jaagt ook een deel van de doelgroep weg :(
Dat zou jammer zijn niet?
 
Steff   an

Steff an

04/01/2006 17:54:00
Quote Anchor link
Jelmer:
Ik heb al eens gedacht aan zoiets, zie hier mijn ontwerp :)

@Sebastiaan: laten we PHPFreakz eens even gaan terroriseren >:)


En jij denkt dat dan nog kan?
 

04/01/2006 18:05:00
Quote Anchor link
Mitch:
Een streng beleid is niet zozeer slecht, maar jaagt ook een deel van de doelgroep weg :(
Dat zou jammer zijn niet?
Hun idee is goed: Spampoints
Hun beleid niet: Je krijgt veel te snel spampoints
Hoe ze ermee omgaan ook niet: Bij iedere spampoint vertraagt de site x seconden. (dat hoeft hier niet :-D)

Toch wordt het wel tijd dat die spampoints ook hier ingevoerd gaan worden vind ik...
Gewijzigd op 04/01/2006 18:06:00 door
 
- SanThe -

- SanThe -

04/01/2006 18:09:00
Quote Anchor link
Goh, ben ik toch nog op een criminals-site beland.
PHPhulp tegen PHPFreakz.......
 
Steff   an

Steff an

04/01/2006 18:11:00
Quote Anchor link
Hun idee is goed: Spampoints
Hun beleid niet: Je krijgt veel te snel spampoints
Hoe ze ermee omgaan ook niet: Bij iedere spampoint vertraagt de site x seconden. (dat hoeft hier niet :-D)

Toch wordt het wel tijd dat die spampoints ook hier ingevoerd gaan worden vind ik...[/quote]

Dan krijg jij je eerste 50? En wat schiet je er dan mee op 'spam points'.
 
- SanThe -

- SanThe -

04/01/2006 18:17:00
Quote Anchor link
Steffan:
En wat schiet je er dan mee op 'spam points'.


Als je er 500 hebt mag je gratis een kwartiertje spammen zoveel je wilt.
 
Steff   an

Steff an

04/01/2006 18:19:00
Quote Anchor link
Mag dat echt? Dan geef ik de admin's hier heel veel werk.
 

04/01/2006 18:33:00
Quote Anchor link
Quote:
Dan krijg jij je eerste 50?
Hoe dat zo? Ik ben hier niet degene met de meeste dubbelposts.

Quote:
En wat schiet je er dan mee op 'spam points'?
Bestraffing voor dubbelposts en spammen (van script, tuts, etc)
 
Legolas

Legolas

04/01/2006 18:52:00
Quote Anchor link
ff denken over het probleem...

of je nou een code in de cookie zet en de daadwerkelijke info in de db, het geeft nog alle toegang, want dan heb je enkel de code nodig. Welk is dat een eerste stap want dan kun je de lifetime niet veranderen :).

Je wilt niet dat het zo is dat als de gebruiker z'n browser sluit en weer opent dat hij dan weer is uitgelogd, dan valt het idee weg...

Je kan wel aan een IP vast binden, maar dan zijn de dynamische gebruikers het slachtoffer :/.

Ik zou zeggen zorg dat de code in het cookie vaak genoeg vervangen wordt, zodat er geen tijd is voor misbruik? =S
 
Frank -

Frank -

04/01/2006 19:00:00
Quote Anchor link
Legolas:
ff denken over het probleem...

of je nou een code in de cookie zet en de daadwerkelijke info in de db, het geeft nog alle toegang, want dan heb je enkel de code nodig. Welk is dat een eerste stap want dan kun je de lifetime niet veranderen :).

Je wilt niet dat het zo is dat als de gebruiker z'n browser sluit en weer opent dat hij dan weer is uitgelogd, dan valt het idee weg...

Je kan wel aan een IP vast binden, maar dan zijn de dynamische gebruikers het slachtoffer :/.

Ik zou zeggen zorg dat de code in het cookie vaak genoeg vervangen wordt, zodat er geen tijd is voor misbruik? =S

Het grote probleem met cookies is dat ze onderschept kunnen worden en op een slecht beveiligde pc via internet uitgelezen kunnen worden. Wanneer een ander over het cookie beschikt, kan hij dus inloggen. Welliswaar een beperkte tijd, maar het kan. De koppeling met het ip-adres is, volgens mij, de enige manier om met enige zekerheid te kunnen stellen dat de gebruiker ook de eigenaar van het cookie is. Alle andere manieren zijn per definitie onveilig omdat alle benodige gegevens in het cookie staan. Iedereen die over dit cookie beschikt, kan zo inloggen.

Al blijft de vraag welke veiligheidsrisico's je loopt en wat de financieele schade is. Overigens is ook reputatieschade in geld uit te drukken.
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.