vergelijk afbeeldingen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »
Peter  paul

peter paul

01/05/2011 20:17:18
Quote Anchor link
Ik zou graag iets maken dat afbeeldingen vergelijkt. Als ik een bepaalde afbeelding heb, zou ik graag mijn DB willen door zoeken om te kijken of deze afbeelding al bestaat im mijn DB.

Ik zou natuurlijk gewoon alle pixels kunnen vergelijken per afbeelding. Maar dit gaat natuurlijk zeer lang duren als je een paar duizend afbeeldingen hebt. Heeft iemand een idee hoe ik dit beter kan aan pakken.

Bvd PP
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 15:53:54
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/05/2011 20:35:07
Quote Anchor link
a) "Als ik een bepaalde afbeelding heb, zou ik graag mijn DB willen door zoeken om te kijken of deze afbeelding al bestaat im mijn DB."

waarim wil je dit?

b) hebben de afbeeldingen dezelfde naam?
 
Peter  paul

peter paul

02/05/2011 10:27:53
Quote Anchor link
Ik wil een soort van search functie maken. Bezoekers geven een URL op, of uploaden een afbeelding die daarna vergeleken wordt met de andere afbeeldingen in mijn DB. het is een soort van tineye.com alleen dan op kleinere schaal natuurlijk.

De afbeeldingen hebben niet de zelfde bestandsnaam. Ik zou graag willen weten hoe ik zoiets aanpak.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

02/05/2011 10:43:29
Quote Anchor link
je zou de kleur waarden van de foto's kunnen gaan vergelijken en dan kijken welke het er dicht bij zitten
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2011 12:32:19
Quote Anchor link
Probeer dit eens...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if (md5(file_get_contents($foto1)) == md5(file_get_contents($foto2))) {
  echo "Foto 1 en foto 2 zijn gelijk.";
}
else {
  echo "Foto 1 en foto 2 zijn niet gelijk.";
}

?>
 
Daniel O

Daniel O

02/05/2011 12:56:33
Quote Anchor link
Om het snel te houden zou ik de md5 hash van de image opslaan in een aparte kolom, dan kun je gewoon een db query doen op de hash.
 
Wim E

Wim E

02/05/2011 13:34:21
Quote Anchor link
Wel een index zetten op de hash anders krijg je een onzettend trage server!
 
Peter  paul

peter paul

02/05/2011 18:52:37
Quote Anchor link
De md5 hash methode werkt perfect. Wanneer de afbeelding precies hetzelfde is. Maar wanneer de kwaliteit of iets anders is veranderd dan zal deze methode niet werken.

Nou ben ik dus verder gaan zoeken en heb een script die de meest voor komende kleuren telt. Mijn probleem is nu hoe kan ik deze kleuren die ik in een array heb gestopt vergelijken.

Als alles precies het zelfde is, is dit geen probleem.

Maar wanneer de kleuren net iets afwijken van het origineel dan is het een heel ander verhaal. Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

De afbeeldingen zijn na genoeg gelijk alleen is het donkere vlak iets lichter. Hoe kan ik er voor zorgen dat die ziet dat de kleuren na genoeg gelijk zijn. En dat de gelijkenis bijvoorbeeld 90% is of iets dergelijks.

Bijvoorbeeld:

Origineel:
Afbeelding
Kopie:
Afbeelding
Gewijzigd op 02/05/2011 18:53:25 door peter paul
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2011 19:42:15
Quote Anchor link
Ik denk dat wat jij wilt dat je dat niet moet willen. Of het is exact gelijk... of het is niet gelijk. Iets er tussenin is niet te doen of zal een eeuwigheid duren om te controleren.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

02/05/2011 20:49:21
Quote Anchor link
Kun je niet van beide afbeeldingen kleuren in een array pleuren zo hoe je net deed? En dan kijken hoeveel values het zelfde zijn en daar het percentage gelijkenis berekenen?
 
Daniel O

Daniel O

02/05/2011 21:48:22
Quote Anchor link
Dit begint op machine learning te lijken, en dat is een vakgebied ... gaat net iets verder dan hobby'en.
Anyway, de percentages over de kleuren berekenen is niet haalbaar, er zijn teveel variaties mogelijk.

Wat je zou kunnen proberen is je plaatje converteren naar een zwartwit plaatje, en daar de md5 van nemen, en die met elkaar vergelijken.
 
Kees Schepers

kees Schepers

03/05/2011 10:03:21
Quote Anchor link
Toch lijkt het me wel gaaf om zoiets te maken, als ik er voor betaalt kreeg dan haha. Ik denk dat je met GD-lib toch best ver zou kunnen komen. Het zal inderdaad niet snel zijn.

Het moet theoretisch wel kunnen en er zijn al programma's die het kunnen. Je zult beide afbeeldingen moeten scannen op kleuren die gebruikt worden en deze bijv opslaan in een array map. Van de primary afbeelding loop je door de array heen en ga je per kleur bekijken welke kleur in de andere afbeelding het dichste bij komt. Het verschil sla je op per kleur die je vergelijkt. Vervolgens kun je dan aan de hand van een score te berekenen hoe goed de kleuren overheen komen met de andere afbeelding.

Om het nog beter te maken zou je ook naar de positie van de kleur moeten kijken en daar de afwijking in registreren maar dat is wel erg heftig ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.