Wachtwoord onthouden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Jordy nvt

Jordy nvt

16/02/2011 22:00:52
Quote Anchor link
Kan iemand mij helpen met een "Wachtwoord onthouden" script? Dit wachtwoord moet dan worden opgeslagen in een cookie. Ik heb het volgende script gevonden: http://www.bitrepository.com/php-autologin.html. Is dit een goed script? Het wachtwoord is alleen met een md5() encoding opgeslagen. Maar je kunt toch niet met een random salt werken aangezien je geen connectie met de database hebt? Moet ik dan een standaard salt gebruiken of iets dergelijks? Kan iemand me verder op weg helpen?

Gr Jordy
Gewijzigd op 16/02/2011 22:01:17 door Jordy nvt

PHP hulp

PHP hulp

13/05/2025 19:16:03

16/02/2011 22:04:54
Quote Anchor link
Je slaat NOOIT een wachtwoord op in een cookie.
Over die salt, heb je een vorige topic van jezelf wel doorgelezen?

Jordy nvt

Jordy nvt

16/02/2011 22:49:58
Quote Anchor link
Ja hoor, die ben ik niet vergeten:-) Het probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik dit bij een cookie moet doen.

Ik kan geen salt in een database opslaan. Want als ik bv een salt met microsekonden maak moet ik deze microsekonden toch ook in de database opslaan? Want anders weet het script niet welke salt het moet gebruiken...?

En je zegt dat je geen wachtwoord in een cookie op moet slaan? Hoe wil je anders een "onthoud mij" optie maken? Phphulp heeft dat toch ook?

Gr Jordy

- Mark -

- Mark -

16/02/2011 22:52:39
Quote Anchor link
De onthoud mij optie zorgt toch alleen dat de gebruikersnaam/E-mail adres wordt ingevuld of niet?

Jordy nvt

Jordy nvt

16/02/2011 22:59:45
Quote Anchor link
Nee, ik ben namelijk bezig met een site waarmee iemand met gebruikersnaam en wachtwoord kan inloggen op vijf verschillende sitegedeeltes (Afdeling I t/m Afdeling V). Zodra je juist bent ingelogd komen er op de plek van het inlogformulier links naar de beschermde onderdelen. Maar als iemand de "onthoud mij" optie heeft ingeschakeld hoeft hij dus niet in te loggen en ziet hij meteen de links naar de afdelingen.

Jordi Kroon

Jordi Kroon

16/02/2011 23:13:12
Quote Anchor link
Waarom zou dit niet met sessies kunnen?

16/02/2011 23:19:16
Quote Anchor link
Jordi kroon op 16/02/2011 23:13:12:
Waarom zou dit niet met sessies kunnen?

Precies. Of gewoon een unieke waarde.

Pim -

Pim -

17/02/2011 00:07:01
Quote Anchor link
Het veiligst lijkt me gewoon een random string (of UUID) die je in de cookie en in de database opslaat.

Jordy nvt

Jordy nvt

17/02/2011 07:32:32
Quote Anchor link
Maar waarom doen eigenlijk alle sites het dan via cookies? Als je een wachtwoord met een standaard salt encode is het tock ook goed?

Milo S

Milo S

17/02/2011 07:47:02
Quote Anchor link
A: Wie zegt dat alle sites dat doen?
B: NOOIT een wachtwoord in een cookie, hoe makkelijk wil jij het hackers maken?

Kris Peeters

Kris Peeters

17/02/2011 09:03:13
Quote Anchor link
Trouwens, je webbrowser onthoudt je paswoord.
Jij moet dat niet doen.

Pim -

Pim -

17/02/2011 09:03:31
Quote Anchor link
Je kan toch, zoals ik zei, cookies gebruiken (echt de enige mogelijkheid) zonder het wachtwoord er in te stoppen?

Kris Peeters

Kris Peeters

17/02/2011 11:06:33
Quote Anchor link
Ja.
Indien de gebruiker de checkbox aanklikt met "ingelogd blijven"
Op de server houd je bij: UUID, IP, tijd, user_id
Bij de client sla je dat UUID op in een cookie

Eventtueel houd je bij: tijd_laatst_actief en tijd_laatst_manueel_ingelogd
Kwestie dat de gebruiker bv. om de maand toch eens moet opduiken en om de drie maanden toch eens manueel inloggen

De cookie stuurt dat UUID op en je (de server) vergelijkt of het IP overeen komt.
Indien dat het geval is, ken je de user en kan je die als ingelogd beschouwen
Gewijzigd op 17/02/2011 11:16:21 door Kris Peeters

Jordy nvt

Jordy nvt

17/02/2011 11:46:55
Quote Anchor link
Maar op sommige hele bekende websites staat er een cookie met password in versleutelde tekens (40 tekens lang, dus sha-1).

Kent iemand een script waarbij de "onthoud mij" optie wel veilig is? Ik kan ze namelijk alleen met cookies vinden.
Gewijzigd op 17/02/2011 11:47:12 door Jordy nvt

17/02/2011 11:51:04
Quote Anchor link
Jordy nvt op 17/02/2011 11:46:55:
Maar op sommige hele bekende websites staat er een cookie met password in versleutelde tekens (40 tekens lang, dus sha-1).
(...)

Wie heeft gezegd dat dat het password is? Als het hele bekende websites zijn (geen idee wat jij hele bekende websites noemt) dan zullen ze hoogst waarschijnlijk geen password in een cookie stoppen (iig niet websites die ik heel bekend noem).
Zoals al eerder vermeld, gebruik een unieke string. Een sha1 string van een aantal zaken kan ook een unieke string opleveren.

Kris Peeters

Kris Peeters

17/02/2011 12:09:27
Quote Anchor link
Ja, geef eens 1 voorbeeld van een grote site waar paswoorden in de cookies staan

Pim -

Pim -

17/02/2011 12:22:04
Quote Anchor link
Maar ik snap niet waarom mensen cookies als 'onveilig' en daarom 'onbruikbaar' beschouwen...

17/02/2011 12:40:14
Quote Anchor link
Pim - op 17/02/2011 12:22:04:
Maar ik snap niet waarom mensen cookies als 'onveilig' en daarom 'onbruikbaar' beschouwen...

Wie zijn bij jou mensen? Dus naar wie verwijs jij?
Ik heb het ook over cookies, maar mijn punt is dat je er geen wachtwoord in moet opslaan.

Jordy nvt

Jordy nvt

17/02/2011 13:27:23
Quote Anchor link
Bijvoorbeeld: Tribalwars.nl, Diesiedleronline.de en voor de rest moet ik eerst eens even andere websitecookies gaan bekijken.

Maar is mijn volgende plan van aanpak dan goed:
Gebruiker logt in en vinkt "Onthoud mij" aan.
Een cookie name wordt aangemaakt met als waarde de naam [gebruikersnaam], dus bijvoorbeeld Jordy.
Ook wordt er een cookie aangemaakt met daarin een md5() van het ipadres.
In de database wordt vervolgens een entry aangemaakt met daarin de loginnaam, id en ip adres van de gebruiker.

Als een speler dus naar de website gaat en de cookies komen overeen met de database velden, dan is de speler ingelogd en is de wachtwoord controle overbodig: De speler gaat direct door naar de beveiligde pagina.

Ik heb twee stukken schuingedrukt, want daar ben ik het niet zeker over.
- Ten eerste vraag ik me af of een md5() van het ipadres wel veilig is, want iemand kan het toch zo nabootsen? Dan moet ik een salt gebruiken, maar dan kan ik net zo goed het wachtwoord opslaan?
- Is een controle inderdaad overbodig, want kan een speler niet op een andere (niet toegestane) manier toegang tot het beveiligde gedeelte krijgen?

Hopelijk kan iemand helpen.
Gr Jordy

Jelle -

Jelle -

17/02/2011 13:43:47
Quote Anchor link
Je maakt gewoon twee cookies 1 genaamd userid met de usersid
En 1 genaamt hash or what so ever en je maakt een fancy hash van een combinatie van dingen zoals zijn userid/email en niet te vergeten een eigen toevoeging zoals jouw salt of gewoon unique id. Je maakt er wat leuks van en rost dat in de database.

Dan als meneer weer op de site komt en userid en hash cookies bestaan kan je kijken of die kloppen met wat er in je database staat en of zijn ip ook klopt met wat jij hebt staan bij het aanmaken van die cookie en dan zal het hem wel zijn en kan meneer zo doorlopen

Jordy nvt

Jordy nvt

17/02/2011 13:51:59
Quote Anchor link
En het ip? Moet ik die opslaan in de hash? Of in een aparte cookie?

En is een extra controle om in te loggen dan overbodig, of is de controle die je in bovenstaande post meldt genoeg om te controleren voor toegang tot het beveiligde gedeelte?

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.