Wachtwoord onthouden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Jordy nvt

Jordy nvt

16/02/2011 22:00:52
Quote Anchor link
Kan iemand mij helpen met een "Wachtwoord onthouden" script? Dit wachtwoord moet dan worden opgeslagen in een cookie. Ik heb het volgende script gevonden: http://www.bitrepository.com/php-autologin.html. Is dit een goed script? Het wachtwoord is alleen met een md5() encoding opgeslagen. Maar je kunt toch niet met een random salt werken aangezien je geen connectie met de database hebt? Moet ik dan een standaard salt gebruiken of iets dergelijks? Kan iemand me verder op weg helpen?

Gr Jordy
Gewijzigd op 16/02/2011 22:01:17 door Jordy nvt
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 06:20:31
 

16/02/2011 22:04:54
Quote Anchor link
Je slaat NOOIT een wachtwoord op in een cookie.
Over die salt, heb je een vorige topic van jezelf wel doorgelezen?
 
Jordy nvt

Jordy nvt

16/02/2011 22:49:58
Quote Anchor link
Ja hoor, die ben ik niet vergeten:-) Het probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik dit bij een cookie moet doen.

Ik kan geen salt in een database opslaan. Want als ik bv een salt met microsekonden maak moet ik deze microsekonden toch ook in de database opslaan? Want anders weet het script niet welke salt het moet gebruiken...?

En je zegt dat je geen wachtwoord in een cookie op moet slaan? Hoe wil je anders een "onthoud mij" optie maken? Phphulp heeft dat toch ook?

Gr Jordy
 
- Mark -

- Mark -

16/02/2011 22:52:39
Quote Anchor link
De onthoud mij optie zorgt toch alleen dat de gebruikersnaam/E-mail adres wordt ingevuld of niet?
 
Jordy nvt

Jordy nvt

16/02/2011 22:59:45
Quote Anchor link
Nee, ik ben namelijk bezig met een site waarmee iemand met gebruikersnaam en wachtwoord kan inloggen op vijf verschillende sitegedeeltes (Afdeling I t/m Afdeling V). Zodra je juist bent ingelogd komen er op de plek van het inlogformulier links naar de beschermde onderdelen. Maar als iemand de "onthoud mij" optie heeft ingeschakeld hoeft hij dus niet in te loggen en ziet hij meteen de links naar de afdelingen.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

16/02/2011 23:13:12
Quote Anchor link
Waarom zou dit niet met sessies kunnen?
 

16/02/2011 23:19:16
Quote Anchor link
Jordi kroon op 16/02/2011 23:13:12:
Waarom zou dit niet met sessies kunnen?


Precies. Of gewoon een unieke waarde.
 
Pim -

Pim -

17/02/2011 00:07:01
Quote Anchor link
Het veiligst lijkt me gewoon een random string (of UUID) die je in de cookie en in de database opslaat.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

17/02/2011 07:32:32
Quote Anchor link
Maar waarom doen eigenlijk alle sites het dan via cookies? Als je een wachtwoord met een standaard salt encode is het tock ook goed?
 
Milo S

Milo S

17/02/2011 07:47:02
Quote Anchor link
A: Wie zegt dat alle sites dat doen?
B: NOOIT een wachtwoord in een cookie, hoe makkelijk wil jij het hackers maken?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

17/02/2011 09:03:13
Quote Anchor link
Trouwens, je webbrowser onthoudt je paswoord.
Jij moet dat niet doen.
 
Pim -

Pim -

17/02/2011 09:03:31
Quote Anchor link
Je kan toch, zoals ik zei, cookies gebruiken (echt de enige mogelijkheid) zonder het wachtwoord er in te stoppen?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

17/02/2011 11:06:33
Quote Anchor link
Ja.
Indien de gebruiker de checkbox aanklikt met "ingelogd blijven"
Op de server houd je bij: UUID, IP, tijd, user_id
Bij de client sla je dat UUID op in een cookie

Eventtueel houd je bij: tijd_laatst_actief en tijd_laatst_manueel_ingelogd
Kwestie dat de gebruiker bv. om de maand toch eens moet opduiken en om de drie maanden toch eens manueel inloggen

De cookie stuurt dat UUID op en je (de server) vergelijkt of het IP overeen komt.
Indien dat het geval is, ken je de user en kan je die als ingelogd beschouwen
Gewijzigd op 17/02/2011 11:16:21 door Kris Peeters
 
Jordy nvt

Jordy nvt

17/02/2011 11:46:55
Quote Anchor link
Maar op sommige hele bekende websites staat er een cookie met password in versleutelde tekens (40 tekens lang, dus sha-1).

Kent iemand een script waarbij de "onthoud mij" optie wel veilig is? Ik kan ze namelijk alleen met cookies vinden.
Gewijzigd op 17/02/2011 11:47:12 door Jordy nvt
 

17/02/2011 11:51:04
Quote Anchor link
Jordy nvt op 17/02/2011 11:46:55:
Maar op sommige hele bekende websites staat er een cookie met password in versleutelde tekens (40 tekens lang, dus sha-1).
(...)

Wie heeft gezegd dat dat het password is? Als het hele bekende websites zijn (geen idee wat jij hele bekende websites noemt) dan zullen ze hoogst waarschijnlijk geen password in een cookie stoppen (iig niet websites die ik heel bekend noem).
Zoals al eerder vermeld, gebruik een unieke string. Een sha1 string van een aantal zaken kan ook een unieke string opleveren.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

17/02/2011 12:09:27
Quote Anchor link
Ja, geef eens 1 voorbeeld van een grote site waar paswoorden in de cookies staan
 
Pim -

Pim -

17/02/2011 12:22:04
Quote Anchor link
Maar ik snap niet waarom mensen cookies als 'onveilig' en daarom 'onbruikbaar' beschouwen...
 

17/02/2011 12:40:14
Quote Anchor link
Pim - op 17/02/2011 12:22:04:
Maar ik snap niet waarom mensen cookies als 'onveilig' en daarom 'onbruikbaar' beschouwen...


Wie zijn bij jou mensen? Dus naar wie verwijs jij?
Ik heb het ook over cookies, maar mijn punt is dat je er geen wachtwoord in moet opslaan.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

17/02/2011 13:27:23
Quote Anchor link
Bijvoorbeeld: Tribalwars.nl, Diesiedleronline.de en voor de rest moet ik eerst eens even andere websitecookies gaan bekijken.

Maar is mijn volgende plan van aanpak dan goed:
Gebruiker logt in en vinkt "Onthoud mij" aan.
Een cookie name wordt aangemaakt met als waarde de naam [gebruikersnaam], dus bijvoorbeeld Jordy.
Ook wordt er een cookie aangemaakt met daarin een md5() van het ipadres.
In de database wordt vervolgens een entry aangemaakt met daarin de loginnaam, id en ip adres van de gebruiker.

Als een speler dus naar de website gaat en de cookies komen overeen met de database velden, dan is de speler ingelogd en is de wachtwoord controle overbodig: De speler gaat direct door naar de beveiligde pagina.

Ik heb twee stukken schuingedrukt, want daar ben ik het niet zeker over.
- Ten eerste vraag ik me af of een md5() van het ipadres wel veilig is, want iemand kan het toch zo nabootsen? Dan moet ik een salt gebruiken, maar dan kan ik net zo goed het wachtwoord opslaan?
- Is een controle inderdaad overbodig, want kan een speler niet op een andere (niet toegestane) manier toegang tot het beveiligde gedeelte krijgen?

Hopelijk kan iemand helpen.
Gr Jordy
 
Jelle -

Jelle -

17/02/2011 13:43:47
Quote Anchor link
Je maakt gewoon twee cookies 1 genaamd userid met de usersid
En 1 genaamt hash or what so ever en je maakt een fancy hash van een combinatie van dingen zoals zijn userid/email en niet te vergeten een eigen toevoeging zoals jouw salt of gewoon unique id. Je maakt er wat leuks van en rost dat in de database.

Dan als meneer weer op de site komt en userid en hash cookies bestaan kan je kijken of die kloppen met wat er in je database staat en of zijn ip ook klopt met wat jij hebt staan bij het aanmaken van die cookie en dan zal het hem wel zijn en kan meneer zo doorlopen
 
Jordy nvt

Jordy nvt

17/02/2011 13:51:59
Quote Anchor link
En het ip? Moet ik die opslaan in de hash? Of in een aparte cookie?

En is een extra controle om in te loggen dan overbodig, of is de controle die je in bovenstaande post meldt genoeg om te controleren voor toegang tot het beveiligde gedeelte?
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.