Door
Kees de braak
op 01-03-2006 22:29
gewijzigd op 01-03-2006 22:42
50 views
Ik merk dat ik er veel nieuwelingen zijn op deze site waaronder ikzelf. Ik weet niet of er al een topic over is, maar stel je anders hier even voor als je nieuw bent en wat je ervaringen zijn. Geen websites opgeven want dit is spam heb ik me laten vertellen.
Hmmmm lotte ik wil niet lullig doen, maar ik zit nu ook een beetje uit te kijken naar linux, alleen nog niet in verdiept om het te instaleren. Dan is dit wel handig.
Hmmmm lotte ik wil niet lullig doen, maar ik zit nu ook een beetje uit te kijken naar linux, alleen nog niet in verdiept om het te instaleren. Dan is dit wel handig.
Maakt nie uit hoor. Kom op, ik heb nu al een tekenpaletje in mijn zak zitten. ;p
Edit:
@Marthijn (en anderen): ik moet wel benadrukken dat het hier voornamelijk gaat om de webserver, en in veel mindere mate om Linux zelf. Er zit geen grafische schil omheen, dus het is zeker voor een beginner lastig om het systeem dan in de vingers te krijgen.
Wil je echt Linux proberen, dan kun je beter ófwel Knoppix gebruiken (soms zit hij gratis bij ICT-magazines) of een VmWare distro met een volledige Linux-versie (dus inclusief grafische schil) downloaden/branden/kopen.
Overigens zijn de Linux-distro's zelf ook meestal gratis, dus niets houdt je tegen om wat iso's te downloaden en te branden op cd of dvd, zodat je gratis je eigen besturingssysteem kunt installeren (met imho meer mogelijkheden dan Windows). Ok, een telefoonlijn houdt je misschien tegen dan, maar ze zijn ook wel te koop tegen kostprijs hier en daar.
Jep jep, ik denk dat ik écht maar een gasmaskertje ga vragen aan mijn vader. (hij is apotheker, zal hij vast wel hebben. ;p) En dan zal die rook wel mee te vallen zijn.
Ik heb trouwens tervergeefs weer een poginkje gedaan. Ik kreeg hoofdpijn en direct astma.
Ik weet het nu zeker: ik zal nooit gaan roken. Want dan zegt mijn hoofd: STOP. En dan kan ik neit meer ademen. Dat is nou niet echt handig... Dan kun je er toch niet van genieten. Niet dat ik dat ooit van plan was... Roken.....
Ik weet het nu zeker: ik zal nooit gaan roken. Want dan zegt mijn hoofd: STOP. En dan kan ik neit meer ademen. Dat is nou niet echt handig... Dan kun je er toch niet van genieten. Niet dat ik dat ooit van plan was... Roken.....
Van roken geniet je volgens mij nooit. Je dénkt dat je ervan geniet (na 't eten, tijdens stress, als je opstaat), maar dat is gewoon de nicotine. Nadat ik was gestopt met roken genoot ik pas :) Van de frisse kleertjes, de welriekende mond en bovenal...het geld wat je overhoudt! :|
En nog steeds ben ik erg blij als ik iemand zie roken, wetende dat ik dat probleem niet meer heb! :$
Maar is het echt aan te raden om te werken met linix? Ik wil me niet teveel dingen tegelijk aan leren:P Eerst wil ik php onder de knie hebben. Maar ik had al wel ergens gelezen dat je met linux wel allemaal andere programma's moet instaleren enz.
Ja dat klopt. Met Linux is het anders werken dan met Windows. Het is niet een exe downloaden, installeren en gaan (alhoewel dat tegenwoordig wel makkelijker is met RPM's).
Maar qua functionaliteit kan Linux veel meer dan Windows en je krijgt ook meer voor minder. Zo zit er bij de meeste distro's wel een C++-ontwikkelomgeving, The Gimp (alternatief voor photoshop), OpenOffice (the Linux variant van Microsoft Office) wat spelletjes etc. Je kan ook gewoon *.doc's openen en converteren naar pdf's etc.
Maar met name de grafische schil is steeds makkelijker en gebruiksvriendelijker. Het is nog wel wennen als je windows gewend bent (met name de directory structuur), maar je leert het snel.
Als je het overweegt te installeren, raad ik je wel aan om een dualboot te maken door óf een partitie toe te voegen aan je harde schijf (en je windows partitie te verkleinen), of een nieuwe harde schijf te installeren.