Ik erger me steeds meer aan newbies die een systeem hebben gedownload en nu ff wat willen aanpassen zonder kennis. Zijn er vast wel meer die zo denken. Is hier niet iets tegen te doen?
Iedereen is zo begonnen dus je moet niet zeuren. Gewoon door verwijzen naar de juiste plek en ze helpen. (Ik ben zelf erg tegen het voor kauwen van complete scripts)
De betere php'ers zijn "mentor" voor de mindere hier, probeer mensen te helpen en als je het even niet meer trekt omdat de vragen te dom of te onleesbaar zijn negeer het dan, er zijn wel meer mensen hier die kunnen helpen. De echte profiteurs vallen er vanzelf toch wel uit.
Ja.. ok.. een script gedownload hebben of vragen.. wie wil dit voor me doen.. word wel irritand... maar ja... dan zien ze vaak wel de reacties.. en dan zulle ze niet snel nog een keer posten...
het is juist goed als de "newbies" zich in php gaan verdiepen...
Ik heb alleen een hekel aan de mensen die te lui zijn om php te leren en wel php willen gebruiken! En het dan door iemand anders willen laten maken...
Eigenlijk ben ik ook nog een harstikke newbie... Heb veel berichtjes gepost maar kan nog steedst niet phpen :) Ben nu bezig met het eerste script uit mijn phpboek.
Trouwens. Over newbies gesproken. Ik zeg dan wel dat ik een newbie ben (ben ik ook) maar dan wel in php... Ik moest vanochtend een jongen uit mijn klas uit gaan leggen hoe je een plaatje op je site moet zetten. En dan zegt hij dat hij goed html kan =)
Ik moet zeggen in ben het het met de Die Hard phphulpers eens.
Als je mee wilt helpen, doe het dan.
Wil je het niet, doe het dan niet.
Wil je het soms, doe het dan soms.
enz..
Zo zie je maar de mogelijkheden zijn eindeloos en geheel vrijblijvend. Maar ga alsjeblieft niet lopen zeuren dat het niveau te laag is.
Wil je een hoger niveau zoek dan een ander forum.
ik ben ook zo begonnen :p (heb nog steeds af en toe domme vragen) :p
Maar zo is iedereen vaak begonnen ;) Ik ben toen geholpen, dus ik probeer nu mensen terug te helpen af en toe :o