Ik erger me steeds meer aan newbies die een systeem hebben gedownload en nu ff wat willen aanpassen zonder kennis. Zijn er vast wel meer die zo denken. Is hier niet iets tegen te doen?
ik ben ook zo begonnen :p (heb nog steeds af en toe domme vragen) :p
Maar zo is iedereen vaak begonnen ;) Ik ben toen geholpen, dus ik probeer nu mensen terug te helpen af en toe :o
Domme vragen bestaan niet (wanneer je zelf het antwoord nog niet kent) zeggen we bij mij thuis altijd, het is altijd goed om te vragen als je iets niet weet, je kan er alleen maar van leren. Hetzij (kijkend met een schuin oog naar PHP-Hulp) dat je leert waar je iets kan vinden, of dat je leert hoe je iets aan moet pakken. En!!!! Er zijn gezegden die hierover gaan:
- Door vragen wordt men wijs
- Vragen staat vrij (evt.: maar het weigeren erbij)
Oftewel, als ze het niet vragen zullen ze waarschijnlijk niet op een goede manier verder komen, en ze hebben natuurlijk het recht om te vragen, en je hoeft niet te antwoorden als je er geen zin in hebt.
ik ben ook zo begonnen :p (heb nog steeds af en toe domme vragen) :p
Maar zo is iedereen vaak begonnen ;) Ik ben toen geholpen, dus ik probeer nu mensen terug te helpen af en toe :o
Domme vragen bestaan niet (wanneer je zelf het antwoord nog niet kent) zeggen we bij mij thuis altijd, het is altijd goed om te vragen als je iets niet weet, je kan er alleen maar van leren. Hetzij (kijkend met een schuin oog naar PHP-Hulp) dat je leert waar je iets kan vinden, of dat je leert hoe je iets aan moet pakken. En!!!! Er zijn gezegden die hierover gaan:
- Door vragen wordt men wijs
- Vragen staat vrij (evt.: maar het weigeren erbij)
Oftewel, als ze het niet vragen zullen ze waarschijnlijk niet op een goede manier verder komen, en ze hebben natuurlijk het recht om te vragen, en je hoeft niet te antwoorden als je er geen zin in hebt.
Daarom ben ik ook zo enorm tevreden over DIT forum! phphulp.nl!! omdat hier die gezegden ook echt gelden!! ik had laatst een dome vraag over een MySQL query, Maar die is gewoon normaal beantwoord! echt top!
[quote=SanThe schreef op 03.06.2006 22:21]'Meten is weten'
Ook een hele mooie, maar die slaat hier even nergens op. LoL.
Lol..
Maar een nieuwe topic maken met spreekwoorden ofzo?? :LOL:
[edit]
Jan Koehoorn schreef op 03.06.2006 22:30
Dit is een vriendelijk forum en dat is voor mij de reden om hier rond te hangen :-)
Helemaal mee eens, ik ben hier goed terecht gekomen, toen ik met PHP begon.. nu pas 1,5 jaar ofzo.. En ik ben blijven hangen..
[/edit][/quote]
Beetje bijbels maar ik weet even geen ander,
Zij die niet gezondigd hebben gooien de eerste steen.
Of zet jouw eigen problemen van dit hogere niveau eens op dit forum! Iedereen loopt tegen problemen aan, ook doorgewinterde programmeurs. Het niveau wordt dan vanzelf hoger, anderen zullen dit voorbeeld gaan volgen.
<steek_hand_in_eigen_boezem_mode>
ik moet alleen bekennen dat ik daar zelf te eigenwijs voor ben... Mijn probleem is mijn probleem en die zal ik oplossen ook!
</steek_hand_in_eigen_boezem_mode>
@Robert: Ik weet het ook niet precies hoe die exact is. Maar de werkwoordsfout heb ik verbeterd.Ik had eerst 'gij' staan, vandaar het enkelvoud. Ach...