Ik heb een goedkope laptop gevonden met de volgende eigenschappen:

Uitvoering 370
Kloksnelheid 1500 MHz
Intern geheugen 512 MB
Intern geheugen (max.) 1024 MB

Is dat een beetje goed?

Verder:

Wifi is dat gewoon voor alle draadloze internet of is dat wat anders dan WLAN ofzo?

Bvd

ArendJan
Een laptop loopt niet vast waneer het geheugen vol loopt, of waneer een programma 'te zwaar' is voor de hardware. Je laptop (computer) wordt hoogstens langzamer, omdat hij de harde schijf als ram-geheugen wil gaan gebruiken.

Daarbij, al heb je 2gb werkgeheugen, als je ook een lekkere Norton Internet Security hebt draaien voelt je bak al weer aan als je vorige. Mijn advies: houd je pc/laptop leeg en gebruik een hardware-matige firewall.

En Photoshop draait prima. Ik had Photoshop CS (niet 2) op mijn Pentium 3 933 MHz draaien, zonder problemen, en hij kon ook best overweg met grote bestanden. Uiteraard zijn plaatjes van 9000x9000 wel zwaar werk, maar hoe vaak open je als thuisgebruiker nu zo'n bestand.
Leo,

Ik draai hier ook zonder problemen WLM, Dreamweaver, Photoshop, Realplayer en FF naast elkaar,

het gaat niet altijd even snel, maar heb de laptop nu een mand of 4 en nog geen vstloper gehad
Dus de conclusie is dat ik dat ding best kan aanschaffen mits ik 'm niet helemaal volpleur? Want dan doe ik het :P
Je zal er op kunnen gamen, maar ga er wel vanuit dat je alle spelletjes van tegenwoordig op lage kwaliteit zal moeten zetten. Ik ben ook bang dat je laptop wel snel de nieuwere spellen van bijv. volgend jaar niet zal kunnen draaien.
Dat moet je zelf maar uitvinden, ik heb geen zin om dalijk de schuld te krijgen, maar als ik mijn bestanden op een laptop zou openen zou die meteen vastlopen (lees photoshop bestand met 500+ layers en de file is 1000x3000)

En games jah, een laptop is er niet voor bedoelt, dan zou ik eerder gana kijken naar een mooi standaart pc die dat wel draait.. (mijn pc draait call of duty 2, counter strike source, unreal tournament 2004 en prey tegelijk met op de achtergrond msn, windows media player, adobe photoshop, adobe premiere en dreamweaver.. dus dan kan je zien wie het meeste aankan ;))
@Jelmer, maar zoiets als runescape, (wat mijn broertje speelt) gaat gewoon goed? (dat zal wel)

Mijn broertje is toch niet iemand die snel spliksplinter nieuwe spellen koopt, maar de meeste spellen die hij speelt doen het ook op onze oude computer, (Pentium III)....
Jelmer schreef op 11.07.2006 16:58
Je zal er op kunnen gamen, maar ga er wel vanuit dat je alle spelletjes van tegenwoordig op lage kwaliteit zal moeten zetten. Ik ben ook bang dat je laptop wel snel de nieuwere spellen van bijv. volgend jaar niet zal kunnen draaien.

Ik denk niet dat je games zoals half life 2, prey, unreal tournament 2007 (Q2 2007) ooit op low kan draaien.. dus de standaart voetbal games op low zal wel gaan.. alleen voor de echte grove games heb je toch een high-end systeem nodig..
@Leo : ik hoef al die rommel niet, als MSN, een browser, en een spel tegelijk open kunnen staan, vindt ik het allang best...:P
En kun je eventueel die 512 MB ram nog upgraden en hoeveel zou dat dan kosten? (gemiddeld)
Ik sluit altijd browsers & msn af als ik ga gamen, is alleen maar vervelend als er iemand gaat praten terwijl je aan het gamen bent.. maar ik heb het al gezegt, je moet gewoon even kijken naar wat voor game het is.. de meeste laptop videokaarten zijn onboard en stellen weinig voor.. dus je moet niet denken dat het prachtige beelden opleverd tijdens het gamen..

Reageren