Upgraden kan meestal altijd, als je er verstand van hebt kan je het zelf erin monteren, alleen er zijn laptops die niet open kunnen.. en je moet altijd opletten of het geheugen past.. (SO-DIMM word gebruikt in laptops, maar je hebt nog wel drr en drr2)
Ik hoef zelf geen spellen, ik haat ze zelfs, maar als m'n broertje runescape of een spel uit 2004/5 speelt, doet ie het wel redelijk? (anders krijg ik gezeik met mn broertje :P)
En games jah, een laptop is er niet voor bedoelt, dan zou ik eerder gana kijken naar een mooi standaart pc die dat wel draait.. (mijn pc draait call of duty 2, counter strike source, unreal tournament 2004 en prey tegelijk met op de achtergrond msn, windows media player, adobe photoshop, adobe premiere en dreamweaver.. dus dan kan je zien wie het meeste aankan ;))
En laptop is er idd niet voor bedoeld, maar om je eigen systeem nu helemaal de hemel in te prijzen vind ik ook wat overdreven.
Want wie gaat er nu webdesign software draaien, als ie aan het gamen is, en wie gaat er nu mediaplayer draaien, terwijl de game ook genoeg geluid heeft...
Ik heb zelf nu al 4 jaar een notebook met 1500 Mhz, 512 Mb geheugen, en "slechts" (relatief begrip :P) een 20 gyg hdd.
Ik kan zonder problemen, dreamweaver, aceftp pro, winamp, firefox, msn en fireworks naast elkaar draaien (niet supersnel, maar snel genoeg)
Komt toch goed uit als je laptop geen Games kan draaien, kan je broertje de laptop niet inpikken :-p
Maar het zou wel moeten kunnen, als je maar niet de allernieuwste spellen wilt gaan spelen, erg snel en soepel zal het niet lopen, maar met die 64MB video geheugen en 1024 mb gewoon geheugen kom je al een heel eind.
Ik zie hierboven al dat een laptop er niet voor gemaakt is (mits je de Dell XPS neemt, of andere hele hele (lees: hele) zware laptop neemt)
Het gaat allemaal wel lukken, en photoshop ook, dreamweaver ook, maar zodra je veel gaat draaien zul je merken dat hij trager wordt....
@PHP Newbie, ik prijs me pc niet de hemel in, maar als we het over processen tegelijk draaien gaan hebben dan wint een high-end pc.. daar zijn ze immers ook voor bedoelt, een laptop is er niet voor gemaakt om alles tegelijk aan te kunnen.
mijn pc draait call of duty 2, counter strike source, unreal tournament 2004 en prey tegelijk met op de achtergrond msn, windows media player, adobe photoshop, adobe premiere en dreamweaver..
en dan vooral:
dus dan kan je zien wie het meeste aankan
Wat je dus wilt zeggen is: mijn apparatuur is veel beter dan wat jij nu wilt gaan kopen, *gna gna gna* (ik ben rijker, of mijn ouders zijn rijker/vrijgeviger)
Ik hoef zelf geen spellen, ik haat ze zelfs, maar als m'n broertje runescape of een spel uit 2004/5 speelt, doet ie het wel redelijk? (anders krijg ik gezeik met mn broertje :P)
Op mijn laptop:
Intel Pentium M 1.6Ghz
512MB
Nvidia Radeon 9600 / 9700 series.
draaide UT 2004. Ik kan me de settings echter niet meer herinneren. Far Cry doet 't net met alles op low. Age of Empires 3 deed 't ook.
Een laptop is natuurlijk wel niet gemaakt om op te gamen. En Photoshop doet 't hier ook. Dreamweaver etc zijn imo betere alternatieven voor. DW vreet voor mij te veel resources. Ik heb nu notepad++ en die vreet maar een MB of 6 / 7. Echt uber snel.
Oh en als je je laptop overal mee heen wil nemen let dat alsjeblieft ook op 't gewicht. Je wilt geen ding van 5/6 kilo dagelijks meeslepen. Die van mij weegt er 3 en dan komen daar nog wat kabels en adapter bij.
Let verder ook op 't aantal poorten. Met 2 USB poorten zit je bijv al snel krap. 1 voor je muis de ander voor een printer oid en dan heb je al geen poorten meer vrij. Ook de plaats waar ze zitten is van belang imo. Als je poorten allemaal rechts zitten en jij bent zelf ook rechts dan zitten al die kabels je in de weg met muizen.