Ok, ik verveelde mij een beetje en besloot mijn PC eens op te ruimen. Ik gebruikte de zoekfunctie (winXP) en merkte dat de hond die je ziet aan het bladeren is door een boekje, en dit wel van achter naar voor :) .
Toen dacht ik hé... dat is wel een dwaze 'fout'.. zouden er zo nog zijn?
Leek mij wel tof om daar een topic over te openen :P !
Post hier de 'foutjes' die je ontdekt in windows :D ;P
Bwa, persoonlijk vind ik windows eigenlijk nog een goed besturingssysteem. HET grote nadeel eraan is het register (mijn mening dan). Na een tijd (jaar of 2, 3) gaat je PC zo traag lopen... Het grote voordeel eraan is dat bijna alle software er compatible mee is. Het enige wat je NOOIT moet doen/proberen is een beta van microsoft installeren. En als je kan liefst nog 2 maanden wachten na de officiële release. Perfect voorbeeld: Windows Live Messenger > Grootste problemen in het begin van de officiële release, en de oude bolt nog perfect ;) . Het beste wat M$ ooit heeft gemaakt is Acces. Subliem gewoon dat programma :) !
Het was eigenlijk niet de bedoeling om zo een windows-afkraak-topic te maken, maar vooral zo de kleine foutjes (die elke software heeft) eens eventjes te verzamelen :) .
Ik draai WLM sinds de release en nooit problemen mee gehad, ook de Windows Defender Beta etc draai(de) ik zonder enige problemen.
Een negatief punt van windows vind ik vooral dat het met de tijd en software trager wordt. Verder vind ik dat het veel te duur is echt erg is dat, dat komt door het monopoly, het zelfde geld ook voor office.
Verder heb ik eigenlijk weinig tegen Windows/Microsoft, gebruik het al jaren en heb eigelijk weinig problemen gehad.
"Het beste wat M$ ooit heeft gemaakt is Acces. Subliem gewoon dat programma :) !"
Ik hoop dat dat sarcasme is :-/ .
En ik heb vandaag even Windows Live Messenger geinstalleerd gehad. Jezus wat een *** programma. Metteen wordt er een shared folder in je root gemaakt + al die irritante pingeltjes en piepjes en buzzers en >_< . Arrrg. 't is dat het audio gesprek 't niet deed onder trillian maar ik heb MSN er gelijk daarna weer afgeflikkert. Ik kon ook nergens een opties scherm vinden zo snel om die zooi af te zetten...
Ik heb toch niks van Live Messenger gezegd, en je moet het Microsoft nageven... Access is foutloos en werkt perfect en bovenal het is enorm handig !
Live Messenger zuigt idd !
?
Onbekende gebruiker
15-08-2006 21:49
[offtopic]Mijn linux systeem draait. Het lag niet aan mijn drivers maar Ubuntu installeren vanuit de Ubuntu live omgeving zoog net even iets te veel RAM geheugen op. Via de alternatiev cd (textmode) lukt het wel gewoon.[/offtopic]
Grootste probleem van Microsoft is dat ze altijd naar iemand anders (b.v. leverancier van uw pc) verwijzen.
@ Zim: systeemherstel wil ook nog wel eens helpen.
Overige punten:
Access is een database waar ik veel mee gewerkt heb. Met VBA kun je behoorlijk veel doen. Tot voor kort vond ik hem slecht performen in een multi-user omgeving. De laatste twee jaar lijkt dat beter te gaan.
Windows Live Messenger draai ik sinds een week. Ik zie een paar pluspunten, maar verder ziet het er uit als een geforceerde update in een nieuw jasje.