Er schijnt toch meer belangstelling voor te zijn dan dat ik in eerste instantie verwachtte.

Dus bij deze: de onofficiële PHPhulp UBBBar!

Details over installatie en update zijn hier te vinden.

Support kan via dit topic.

Let op! Veel van de features zijn ongetest. Ik gebruik hem pas enkele dagen en alleen in Safari. Nu heb ik gehoord dat hij ook redelijk werkt op Windows, maar ik kan jullie niets garanderen. Mocht hij vreemde effecten hebben, je kan hem gemakkelijk uitzetten door hem via de apenkop in je onderbalk (waneer je Greasemonkey geïnstalleerd hebt) af te vinken.
t was mn eigen domme stomme fout ... :(
[edit]ze doen t nog nie helemaal, maar ik laat weten wanneer se beschikbaar zijn.[/edit]
Firebug geeft een melding waneer je een javascript-error maakt, maar je kan er ook DOM-objecten mee analyseren (alle eigenschappen, alle events die eraan hangen, alle afmetingen) en je kan met console.log() naar die console berichten sturen. Dat is niet alleen handig voor debuggen, maar als je bijv. een object meegeeft als parameter, dan kan je dat object ook nog eens meteen grondig analyseren.

Kortom: het maakt het verwerken van foutjes een heel stuk aangenamer!

edit: ik snap dat je het over Jonathan's scriptje had. Zo te zien verandert het de font-size zodat de nummertjes weer synchroon lopen met de regels (wat in Firefox niet het geval was. Hier in Safari is het allemaal al prima in orde)
ik zit nu eindeloos te proberen, maat het lukt voor geen meter. iemand een idee?
[li]Codebug (heeft nooit gewerkt)[/li]
[li]Reclame (werkte net voor een beetje, alleen de bovenste liggende recalme ging weg, amar werkt nu niet meer)[/li]
[li]Width (werkte net een beetje, de header werdt lelijk uit elkaar getrokken, maar het is de bedoeling dat juist alleen de main uitgerekst wordt)[/li]
Nog een leuk trucje. In het script van Jelmer staat bijna aan het eind dit:

var UBBtextareas = document.getElementsByTagName('textarea');
for(var i = 0; i < UBBtextareas.length; i++) {
   var ubbbar  = new UBBBar(UBBtextareas.item(i));
}

Vervang dat door dat door onderstaande en alle textarea's kleiner dan 35 regels worden 35 regels:

var UBBtextareas = document.getElementsByTagName('textarea');
for(var i = 0; i < UBBtextareas.length; i++) {
   var ubbbar  = new UBBBar(UBBtextareas.item(i));
   if(UBBtextareas[i].rows < 35) {
      UBBtextareas[i].rows = 35;
   }
}

Die if is omdat anders alle area's die al groot zijn niet weer klein worden.
Ik weet niet of het iedereen is opgevallen en of het update-notificatie dingetje goed werkt, maar sinds zondag is er een nieuwe versie, update 6.

Hier is een changelog te vinden met de nieuwe features en veranderingen.
Ja dat update knopje is echt nice!

Goede gedaan!
Misschien is het leuk om een knopje te maken dat de volgende "dingen" toevoegt:

[ignore]

En begin je scripts voortaan met de volgende regels:

<?php

ini_set('display_errors',1);
error_reporting(E_ALL);

//rest van je script...

?>

[/ignore]
Misschien is het leuk om een knopje te maken dat de volgende "dingen" toevoegt:

Wat moest er op de lege regels staan?

[ignore]En begin je scripts voortaan met de volgende regels:
<?php

ini_set('display_errors',1);
error_reporting(E_ALL);

//rest van je script...

?>
[/ignore]

Dat vind ik een beetje overkill, aangezien je het grootste deel van je tijd maar 2 of 3 regeltjes tussen code wil zetten.
Nee, ik bedoel dat als iemand een raar script post waaraan je ziet dat er gewoon notices zouden komen als Undefined Variable ofzoiets. Dan kun je dus erbij zetten, dat je de eerste regels van je script altijd moet beginnen met ini_set('display etc.etc..

Reageren