Er schijnt toch meer belangstelling voor te zijn dan dat ik in eerste instantie verwachtte.

Dus bij deze: de onofficiële PHPhulp UBBBar!

Details over installatie en update zijn hier te vinden.

Support kan via dit topic.

Let op! Veel van de features zijn ongetest. Ik gebruik hem pas enkele dagen en alleen in Safari. Nu heb ik gehoord dat hij ook redelijk werkt op Windows, maar ik kan jullie niets garanderen. Mocht hij vreemde effecten hebben, je kan hem gemakkelijk uitzetten door hem via de apenkop in je onderbalk (waneer je Greasemonkey geïnstalleerd hebt) af te vinken.
dat lijkt me niet in een ubbbar te horen
Ow, een soort standaard-antwoord, net als die FAQ-links?
Zoiets ja, lijkt mij een prima idee
Net als die FAQ-links ja. Wat vind je ervan?
Ik heb hem ook geinstalleerd hij werkt perfect :) Ik krijg alleen wel steeds meer icoontjes rechtsonderaan :@
Ik heb weer een update gemaakt. Bestandsgrootte is verdubbeld, maar vanaf nu kan je ook genieten van mijn balkje waneer mijn host er weer uit ligt. De plaatjes zijn nu in het Javascript-bestand opgenomen.

Verder zijn de sneltoetsen en de daarbij horende tooltips verbeterd volgens mij.

En als laatste is het nu mogelijk om met [shift] + [enter] dit formulier te verzenden. En dat ga ik wel nu testen :)

PS: hier is hij uiteraard te downloaden
http://phphulp.ikhoefgeen.nl/ubb/#download

Edit: helaas, hij werkt niet. Ik laat Javascript vanuit dit textarea-element omhoog, iedere parent nalopen, kijkend of het een element met nodeName 'form' is, en hij komt er geen tegen! Mag ik het een bijna-wonder noemen dat dit formulier eigenlijk uberhaupt werkt?!
Test voor shift + enter:
[edit]Test okee, maar het lijkt net of hij het de tweede keer pas doet.[/edit]
In Safari werkt het in ieder geval niet. Ik kijk morgen (of ergens verderop deze week, mij kennende) wel eens wat uitgebreider, maar deze methode werkte tot nu toe altijd op alle pagina's die ik zelf had gemaakt.
Ik kreeg gene update melding ;-( moest dus die link van je gebruiken.
Als ik even de broncode bekijk, dan zie ik:

<form method="post" action="replytopic.php">
	<input type="hidden" name="cat" value="*****">
	<input type="hidden" name="id" value="*****">
	<input type="hidden" name="quote" value="*****">
	<input type="hidden" name="replies" value="*****">
	<tr>
		<td colspan="2" valign="top"><b>Bericht</b></td>
	</tr>
	<tr>
		<td valign="top" colspan="2"><textarea name="msg" rows="12" cols="" style="width: 470px"></textarea></td>
	</tr>
	<tr>
		<td colspan="2" valign="top"><input type="submit" name="submit" value=" Plaats bericht "></td>
	</tr>
</form>

Ik heb een paar mod-velden weggehaald, maar wat wel gek is, is dat de <table> tag blijkbaar buiten doe form tag geopend wordt. Ik zou verwachten dat de gehele table zich binnen de form zou bevinden.

Reageren