Het leek me leuk om een topic te openen over gemotoriseerde voertuigen.

Ben benieuwd wie er hier brommer, scooter, motor, auto of whatever rijdt. Vertel er eens wat leuks over, of post een paar plaatjes ofzo.

Ik heb zelf het volgende in de garage staan;

- Honda MTX80
- Puch Maxi City 25
- VW Kever '60
Een eigen fiets en een Seat Ibiza uit 98
Ik fiets vrij veel en als ik een keer niet met de fiets ga dan ga ik met onze 1999 V70.
een oud tomos at-50je :P
heb er nog ergens een foto van, alsk em vind zal ik em wel even posten ^^
Ik heb het niet op stationwagens; als ik dan Passat Variant zie staan moet ik echt half huilen. Zo'n mooie wagen, nee, limousine op die manier verne*ken is gewoon vandalisme. ;)

Hetzelfde met een Golf zo ver uitrekken dat het een Variant is, dat ziet er toch niet uit?

Niets te kort over Volkswagen hoor... no way. :) Ik rij Volkswagen, me pa rijdt Volkswagen (nu een Bora uit 2002, daarvoor een Passat uit 2000, een Audi 80 uit 1992 (om en nabij) en een Passat C uit 1982), me broer rijdt Volkswagen, maar dan in een Seat (ook een Ibiza uit '98) en heeft een Golf gehad. Dus Volkswagen oké, Variant nee... ;)

Ikzelf rij in een rode VW Polo 1.6 van 05-96 die er bij de aankoop een jaar geleden (21 mrt) precies zo uit zag:

Elwin
k heb lekker een puch gevonden in oostenrijk
iig dat staat er op..
kijk maar eens op die fietsen van het merk puch en bij sommige staat erop found in austria =D
en k heb mijn pronkstukje =D
een VolksWagen bus T2a met een topsnelheid van 110 km/h :P
maar hij valt gelukkig niet uit elkaar en is 9 persoons
:) heb nu sinds 5 maanden mijn rijbewijs en het is super :) ik betaalde 38,50 per les dus 60 eu is dan overdreven.. je hebt zelfs rijscholen waar je voor 24,50 terecht kan (Yello, Delft)
Ik rij nu in mijn moeders 'tuut' : Volkswagen Polo uit 2004
Mijn fiets een Renault Beat/T5 die rijdt ook goed (naar de kroeg)
Als je 'in de stad' gaat lessen heb je inderdaad de mats dat je voor zo'n 30 euro per uur kan lessen. Bij een rijschool hier begint het vanaf 39 per uur, maar dan kan je +/- 20 minuten in de stad rijden, want je moet er nog heen. Wil je een les van 1,5 uur, wat dus eigenlijk noodzakelijk is, dan kost dat 60 euro.

Dat is dus echt niet uit de lucht gegrepen.

Elwin
Brr ik moet woensdag afrijden, hier in rotterdam! En het erge is dat ik al een auto heb! Dus moet het eigenlijk wel even halen :|
Ik heb ook in Rotterdam afgereden... Op IJsselmonde. Ik had daar best mazzel... :) Ik heb namelijk zo'n verkorte cursus gedaan waarbij ik op de tweede maandag al mijn tussentijdsetoets had en de woensdag erop mijn examen. Omdat die zo kort op elkaar lagen had ik twee verschillende examinators.

Kom ik daar op maandag is de examinator ziek en krijg ik een vervanger. Geen probleem, alles gaat goed en ik krijg aan het einde wat commentaar enzo waar ik nog aan moest werken. Kom ik twee dagen later terug is mijn tweede examinator óók ziek! Rara, wie was de vervanger? Juist; die vervanger van de maandag.

En dat kwam goed uit want toen ik tijdens mijn examen vanaf de Dwarsdijk richt de Sportlaan ging deed ik alle handelingen (behalve richting aangeven!!) voor het afslaan naar de Sportsingel, terwijl ik daar niet heen moest... haha.. OEPS! Die examinator duwt me stuur terug en ik denk: "GEZAKT!".

Ik gelijk er een mooi verhaal van maken: "Ja... ik ben dat gewend, want als ik naar De Kuip ga, dan loop ik hier altijd naar rechts toe." Dus die vent er een beetje over doorlullen en ik zie in me spiegel me instructrice helemaal verschikt zitten. :) Dus we rijden door en op een gegeven moment komen we langs De Kuip. Zegt de examinator: "Zo ga ik altijd..." Van daarna kan ik me echt niets meer herinneren... Raar. :)

Maar goed, komen we weer bij het CBR. Geslaagd. :) Alleen omdat die me maandag had gezien. Kan je nagaan; als die twee niet ziek waren geweest.. haha.

Heb ik je nu zenuwachtiger gemaakt? Succes woensdag!

Elwin
Afrijden is prima te doen hoor, als je maar rustig blijft.. Een foutje mag best, maar je moet wel een beetje geluk hebben met je examinator. Ze kunnen namelijk best wel irritant zijn.
Maar als het met lessen goed gaat, waarom zou afrijden dan niet goed gaan? Je kan het gewoon, anders laten ze je echt niet afrijden hoor.. Heb zelfvertrouwen (niet TE veel :P) en maak je niet al te druk. Dan haal je hem wel. :)

Ik heb nu 3 jaar mijn rijbewijs, en dat bevalt prima :) Verschil tussen stappen met auto of fiets/bus, is weinig verschil vind ik. Ben altijd goed te pas en ik vermaak me altijd prima (soms gewoon zo gek als een deur :P) Lessen hier kosten toen nog 35 p/u. Maar omdat er veel minder concurrentie is in plaatsen, dan in steden is het gewoon duurder hierro. Ben wel in 1 keer geslaagd voor praktijk. Voor theorie was ik te lui en heb ik in 3 keer moeten doen.. (anders had ik m'n rijbewijs wel wat langer gehad)

Reageren