N.a.v. een (uit de hand gelopen) discussie over pesten werden zaken als geloofsovertuigingen aangesloten.. hier een topic om verder over dat onderwerp te klessebessen.

Kan het topic 'pesten' weer over dat gaan waar het over moest gaan (:
Ik zeg niet dat ik jou iets heb horen zeggen, ik zeg dat jij iets duidelijk maakte, voor de mensen die me nog niet hebben begrepen:

Abortus
Bij een abortus wordt het kindje uit de baarmoeder verwijdert, dit kan tot de foetus 30 (op deze leeftijd worden er soms baby's geboren, zie de foto's van Klaasjan) weken oud is, daarna zou het moord zijn.
Het idee van abortus is niet echt gezellig:

Bij de 'dilatatie- en evacuatietechniek' (D&E)die doorgaans bij een zwangerschapstermijn van > 28-30 weken wordt toegepast, wordt de vrouw verdoofd en de baarmoederhals verwijd. De arts kan dan met medische instrumenten (onder andere met de forceps) de foetus met zijn voeten eerst uit de baarmoeder trekken. Vervolgens wordt de schedel van de foetus doorboord en met de zuigcurretage leeggezogen waardoor de dood intreedt. De schedel zal daardoor makkelijker verwijderd kunnen worden.

Morning-after pil
Bij de morning-after pil krijg de vrouw een zeer hoge dosis vrouwelijk geslachtshormoon binnen, waardoor de eisprong wordt uitgesteld, deze pil is een versterkte versie van de anti-conceptie pil, de vrouw kan van het slikken van deze pil misselijk worden of pijn in de buik krijgen (de bijwerkingen lijken op ongesteld zijn?), deze pil kan gebruikt worden tot 72 uur na de daad.

De laatste methode is dus geen zin's moord, het is gewoon hetzelfde als normaal de pil slikken in feite.

Ik vind wel dat abortus mogelijk moet blijven maar ik hoop niet dat ik het ooit nodig zal hebben, gewoon veilig vrijen dus.
@YPM: Als er een zaadcel een eicel moest bevruchten dan wordt het innestelen van je 'embryo' verstoord/ongedaan gemaakt. Met andere woorden: je zorgt ervoor dat een leven(svorm) zich niet kan ontwikkelen.
Ponzi: Een zaadcel en een eicel zijn al levens!
Dat doe je ook met een condoom, of welke andere anti-conceptie methode...
PS. dat doe je ook als je sex hebt zonder anti-conceptie als ze ongesteld is...
@ Koen: nee.
Het zijn levens, ze zijn tenslotte niet levenloos, ze kunnen dood, hoe wou het geen leven zijn...
vind ik ook, Koen
Als je wil gaan zeveren of een zaad- en eicel levens zijn, dan kan ik je zeggen: het zijn halve levens, want ze hebben maar de helft van het aantal benodigde DNA aan boord.

Laten we aub geen discussie starten of zaad-en eicellen levens zijn, want het is nu eenmaal niet zo. Punt uit.
Ze hebben helft de chronosomen ok, maar als een mens een verneukt chronosomen stelsel heeft, is deze dan ook geen levend wezen?
[omg syndroom van down]
Het is zeker wel een levens! Als het geen leven zou zijn zou kunnen ze dan zwemmen?
En zou een geestelijk gehandicapte dan meer dan leven? Die hebben een chromosoom meer! Dus dat ze de helft aan DNA hebben slaat nergens op.

Reageren