N.a.v. een (uit de hand gelopen) discussie over pesten werden zaken als geloofsovertuigingen aangesloten.. hier een topic om verder over dat onderwerp te klessebessen.
Kan het topic 'pesten' weer over dat gaan waar het over moest gaan (:
@Bart: Haha idd, maar hier zitten mensen van 2 kanten: christenen en niet-christenen, is toch wel een verschil
Ik vind alleen de christenen raar die de bijbel zo vaag opvatten... Ik lees het zoals het daar staat... En ik zie ook niet in waarom abortus moord zou zijn; de enige reden om dat kind te laten komen is omdat een abortus niet echt het leukste op de wereld is voor je vriendin...
.. Zij vinden dat ze er zelf niet verantwoordelijk voor zijn..
Als je kijkt naar 'moslim terroristen'.. Ze voelen zich (lijkt mij) juist wel verantwoordelijk, ze zijn er zelfs trots op dat ze doen wat ze doen. Ze stoppen met het langs de kant staan terwijl hun land en geloofsgenoten 'misbruikt' worden door 'het westen'.
Al eeuwen lang probeert 'het westen' alles en iedereen uit te buiten voor het eigen gewin.. logisch, maar ook logisch dat de slachtoffers van 'onze manier van handelen' op een gegeven moment zat zijn. Maar wij negeren dat, en gaan gewoon vrolijk verder..
Het tegen elkaar laten uitspelen van 'volken', en aan beide partijen wapens leveren.. typisch de handelsgeest van 'het westen'. En als een van de partijen dreigt te winnen; er een legertje heen sturen om de boel weer wat gelijk te trekken.. want wat voor baat hebben wij bij een 'winnaar' uit zo'n oorlog, als daarmee onze handelspositie in gevaar komt.
In de vorm van aanslagen hopen de terroristen een signaal af te geven dat het zo niet kan (niet dat ik hun gedrag goed praat ofzo, maar het 'onze' ook zeker niet). Hun doel is niet puur het doden van mensen, want ze blazen zichzelf expliciet ook mee op. Je kan vanaf veilige afstand overal wel een bom op gooien, maar je eigen leven opgeven om een 'statement' te maken.. daar zijn wij hier het westen dan weer nét te laf voor (gelukkig :)
Maar door hun daad geloven moslims dat Allah hun zal belonen voor hun daden. 77 maagden was het niet? Langleve de bemoeizucht en handels
Maar waarom anderen laten lijden om jou lijden..
Ik denk dat we er nooit uit zullen komen met z'n allen :)
Daan, leuk voorbeeld, maar je lult onzin. Ik weet niet of je gelovig bent, ik hoop het niet, want als je het wel bent dan ben je superhypocriet: "neem je verantwoordelijkheid". Sinds wanneer nemen we verantwoordelijkheid? Normaal schuiven we die af op joden, moslims of God. Get real ffs.
Ja ik ben gelovig, en niet hypocriet. Zoals al eerder gezegd is, kan je niet alle christenen onder een kopje schuiven. Ikzelf ben geen Katholieke, en met de Paus heb ik niks. Als je goed had gelezen, dan had je ook gemerkt dat ik juist voor anticonceptie ben, omdat je dan geen abortus hoeft te plegen.
Volgens van Dale: Leven (het ~): 1. complex van eigenschappen en functies van een organisme, zoals voortplanting, stofwisseling, groei en reageren op de omgeving, dat er voor zorgt dat dat organisme blijft voortbestaan => aanzijn; <=> dood
Dit is precies wat er gebeurt nadat ei- en zaadcel bij elkaar zijn gekomen: celkernen komen bij elkaar, begint te groeien en zorgt voor het voortbestaan.
Tegenovergestelde is dood, en iemand doden vind ik moort.
Er is ook al eerder gezegd door marien dan christenen (iig ik, je kan namelijk niet over alle christenen praten ^^) juist wel hun verantwoording nemen.
Seks heb ik pas nadat ik getrouwd ben, dat kan best al voor je 30e zijn..
Waarom ik anderen wil verbieden om abortus te plegen:
We leven in een democratie, en als jij wilt dat vogeltjes bij dominosteentjes niet worden doodgeschoten, stem je op Partij voor de Dieren. Dan verbiedt je dat voor iedereen.
Ik ben tegen abortus, dus stem ik ChristenUnie (als ik 18+ ben)
Ik denk niet dat er een werkelijke grens is. Maar als hele jonge baby heb je toch niet echt een bewustzijn. Ik weet althans niet meer wat er op mijn 1e is gebeurd?
Als zo'n kind anders bij een 13 jarige 'slet' zet, die vergeten was een condoom uit de condoomautomaat te trekken, dan word het een ramp.
Goed voorbeeld op mijn school.
Meisje was 13, gen**kd door een jongen van 14... Meisje verzorgt het kind alleen als haar vrienden er zijn om 'stoer' te doen. Zijn er geen vriendinnen, dan word het kind verwaarloosd, compleet verwaarloosd. En dát gun ik een kind ook niet!
Tegenovergestelde is dood, en iemand doden vind ik moort.
Dat schrijf je altijd nog als moord
Daan schreef op 16.03.2007 18:43
Seks heb ik pas nadat ik getrouwd ben, dat kan best al voor je 30e zijn..
En als je nou eens een keer een dronken bui hebt?
Daan schreef op 16.03.2007 18:43
Waarom ik anderen wil verbieden om abortus te plegen:
We leven in een democratie, en als jij wilt dat vogeltjes bij dominosteentjes niet worden doodgeschoten, stem je op Partij voor de Dieren. Dan verbiedt je dat voor iedereen.
Ik ben tegen abortus, dus stem ik ChristenUnie (als ik 18+ ben)
En als jij 18 bent is de ChristenUnie wellicht nog tegen abortus maar misschien wel voor een aanval in Rusland met kernwapens o.i.d.
Dat is dus een beetje voorbarig...
Moet je voorstellen dat een jong meisje verkracht wordt en er komt een kind uit, maar er mag geen abortus komen, wat moet ze dan? De hele studie kan ze vergeten, want zo'n kind vergt veel tijd, de kosten worden hoger omdat ze ook dat kind zal moeten kunnen verzorgen, maar de tijd om te werken is er niet. En door de verpeste opleiding zal het werk ook niet zoveel geld opleveren. Denk eens na, voordat je meteen die foute punten overneemt.