N.a.v. een (uit de hand gelopen) discussie over pesten werden zaken als geloofsovertuigingen aangesloten.. hier een topic om verder over dat onderwerp te klessebessen.
Kan het topic 'pesten' weer over dat gaan waar het over moest gaan (:
@Arjan Schuurman: Als we allemaal zulke posts als jou neerzetten wel hoor ;)
Legolas heeft gelijk, abortus moet gewoon mogelijk blijven, fuck de paus...
Maar toch komen ongewenste kinderen niet alleen na verkrachting, ook gewoon als een meisje stomdronken is, of als het condoom gewoon scheurt =P
Morning-after pil is een onding... zoiets is gewoon dom, je weet nog niet eens of je vriendin zwanger is en dan gaan we al aan de uber hormonen (wordt je vriendin ziek van, heb je niks aan haar =P)...
@PHPErik: Waarom loop je nou respectloos van je af te schreeuwen? Sorry hoor, maar je reageert niet eens normaal, laat staan dat je iemand anders respecteert. Heb je wat tegen christenen ofzo?
@Legolas
De morning after pil is feitelijk gezien een mogelijke hele vroege abortus
@YPM is weet niet waar je mij hebt horen zeggen dat er verschil zit tussen 48 uur en 26 weken.
YPM schreef op 17.03.2007
Morning-after pil is een onding... zoiets is gewoon dom, je weet nog niet eens of je vriendin zwanger is en dan gaan we al aan de uber hormonen (wordt je vriendin ziek van, heb je niks aan haar =P)...
Nee even wachten tot je het zeker weet en dan naar de kliniek, bovendien klink je nogal respectloos en egoistisch. Je vriendin wordt ziek en jij hebt dan niks aan haar. Klinkt imo een beetje als een gebruiksobject.
En sowieso vind ik jou posts een beetje vreemd, je geeft aan christelijk te zijn, hebt geen moeite met abortus, seks voor het huwelijk en je spreekt jezelf herhaaldelijk tegen.
Ik zou zeggen vorm eerst zelf eens een mening. En lees inderdaad eens wat in de bijbel staat
Moet je voorstellen dat een jong meisje verkracht wordt en er komt een kind uit, maar er mag geen abortus komen, wat moet ze dan? De hele studie kan ze vergeten, want zo'n kind vergt veel tijd, de kosten worden hoger omdat ze ook dat kind zal moeten kunnen verzorgen, maar de tijd om te werken is er niet. En door de verpeste opleiding zal het werk ook niet zoveel geld opleveren. Denk eens na, voordat je meteen die foute punten overneemt.
Ooit van adoptie gehoord? Ik ben ook tegen abortus, het is moord. En waar de grens van moord ligt? Is toch vrij duidelijk? Met voorbedachte rade iemand om het leven brengen. Hoe duidelijk wil je het hebben..
@Klaasjan Boven
geloven betekend niet dat je tegen abortus bent hoor! En geloven betekend ook niet dat je voor je huwelijk geen seks mag hebben hoor!
@WillemJan Zijderveld
En waar de grens van moord ligt? Is toch vrij duidelijk? Met voorbedachte rade iemand om het leven brengen. Hoe duidelijk wil je het hebben..
Wanneer is iemand een iemand? 26 weken? 10 weken? 1 week? 1 dag? Een levende zaad cel?
Zo blijf je aan de gang, de grens moet ergens liggen, en hij ligt nu hier. En ik vind dat als je tegen abortus bent, dan doe dat toch lekker niet!
En laat iemand anders die er anders veel problemen mee krijgt, zoals: verkrachtingen/jonge meiden/gehandicapten of weet ik veel wie gewoon abortus plegen als ze dat nodig hebben! Het is hun eigen keuze! (binnen de grens van die zoveel weken dat je abortus mag plegen)