Dit gaat waarschijnlijk zeer binnenkort verwijderd worden, maar toch;
PHPHulp heeft in mijn ogen niet het recht om zich een community te noemen. In ieder geval geen goede. Er word gezeurd over het feit dat er slechte scripts toegevoegd worden, maar het is het php-hulpteam zelf wat er ook geen oplossing voor verzint of maakt. En over oplossingen gesproken. De nieuwe versie, die al een jaar over de deadline is. Mooie oplossing om het daar ook direct bij te zetten, mocht de nieuwe versie ooit komen. Want onze leuke admin heeft wel tijd voor zijn freelance site, maar phphulp de update die allang over de deadline is geven, ho maar. En ondertussen worden de Senior leden van PHPHulp steeds bitcherig. Nieuwe scripts worden afgekraakt, goede scripts kunnen altijd beter. En de 2 dingen die ik in de zin hiervoor noemde worden niet op een nette manier gedaan. Er worden meerdere dubbelposts gemaakt, mensen vallen elkaar aan en als dan de scriptposter zijn script verwijderd lacht iedereen zich nog kapot ook.
Deze site heeft het recht niet zich PHPHulp te noemen.
(Heb even geen zin om me in de discussie te mengen, maar ik kan zeggen dat ik het heeeeel erg eens ben met Jelmer).
@Jonathan, Dat ontmoedigt denk ik teveel, als ik iets snel wil weten ga ik niet naar een filmpje van 3 minuten kijken.
Robert Deimann is tot nu toe altijd degene geweest die voor Bas in het vuur is gesprongen. Ook bij voorgaande discussies kwamen de eerste reacties van Robert. Deze nam dan contact op met Bas om vervolgens weer een antwoord van Robert te lezen in het topic. Vreemde situatie ook, Bas was druk met zijn internet bankieren denk ik.
Dat zit iets anders in elkaar. Ook ik ken bas Niet persoonlijk, maar ik zie die topics (omdat ik toch regelmatig f5 gebruik) wel voorbij komen waarin dat soort vragen naar voren komen. Omdat ik wel weet van Bas dat hij druk is met afstuderen, stuur ik hem die vraag door. Zo krijgen jullie toch wat van hem te horen, zonder dat hij er zelf is.
Daarnaast heb ik wel gemerkt dat hij niet altijd even tactisch is in hoe hij dingen aanpakt, dus de reacties zijn ook niet 1 op 1 overgenomen, maar iets netter (en vaak ook duidelijker, omdat 't niet 1 mail heen en 1 terug is) verwoord.
Over je latere reactie: Ik lees nergens dat ze NIETS verweten mag worden, maar het is wel heel gemakkelijk om deze (relatief) kleine groep aan te wijzen en verwijten te maken. Ik zei ook niet dat iedereen dat doet, maar dat er wel eens op gelet mag worden. Met je vinger wijzen is de gemakkelijkste manier om een oplossing te vinden (of een oorzaak) zonder dat je er zelf enige hinder van hebt.
@Jonathan
Ik vind dat je het mooi zegt, iemand kan ook prima zeggen dat de reactie geen feedback (opbouwende kritiek is) en niets toevoegt. Of dat een mod is, of admin of een gewoon lid maakt niet uit. Met elkaar kunnen we het wel aan, als iedereen alleen Bas of de mods/ admins aankijkt, komen we nergens. Die zijn er niet altijd (valt me op), ik ben er wel regelmatig overdag, maar zit dan wel op mijn werk en heb dan meestal niet alle tijd om alles te lezen.
Je zult mij (voor zover ik mij bewust ben) ook niet betrappen op dat ik iemand die ipv een mod aangeeft aan iemand dat de reactie van een gebruiker niet goed is, of anders zou kunnen (ik noemde het al, maar herhaal het nog maar eens) maar wel op een beetje vriendelijke manier, een waarschuwing zou geven.
@SanThe
Ik vind jou eigenlijk 1 van de betere mods, vooral ook omdat je ook wel eens iets wilt laten voor wat het is. Er super strak op zitten werkt ook alleen maar averechts. Ik denk dat je moet blijven, maar dat we wel meer van de community mogen verwachten. De kunst is om niet naar een ander te wijzen, maar bij jezelf beginnen met veranderen (dwz. anderen wijzen op hun gedrag en jezelf van je gedrag bewust zijn) dat komt de positiviteit qua reacties ook al ten goede.
Maar je doet het zeker niet slecht (vind ik) als moderator.
@iedereen
Die situatie waar jullie op doelen was een heel vreemde situatie. Iedere partij is op zijn gedrag aangesproken, alleen de 1 voelde zich nogal persoonlijk aangevallen. Ik probeerde daarbij ook alleen te zorgen dat er geen "persoonlijke vetes" op het forum werden gepost, (en ook niet via PM) Dat de 1 mij daarin meer informatie geeft dan een ander, en ook meer reden van klagen, daar kan ik niets aan doen.
Al met al is dat denk ik (met enige hulp van andere moderators) wel prima opgelost. Het was geen prettige situatie, ook voor mij niet, maar feit is wel dat er iets moest gebeuren.
Daarnaast is het misschien ook wel het "schoolvoorbeeld" van dingen op het forum waar jullie als gehele community (incl. mijzelf) aan kunnen bijdragen. Ik reageerde nu op een aantal dingen, maar dat kunnen/ mogen/ moeten jullie ook gewoon doen. Hou elkaar scherp, wijs elkaar op dingen die niet kunnen en kom je er niet uit, schakel dan (op wat voor manier ook) een moderator/ administrator in. Ze zijn niet altijd online, dus kunnen / zullen ook niet alles zien en meekrijgen. Jullie kunnen daar zeker wel aan bijdragen.
Weet je wat ik net onder de douche bedacht? (ja dat ik daar aan denk onder de douche '-.-) We vinden allemaal dat het terug moet bij het oude, daar word over gediscussieerd (volgens mij op een best normale manier) en daarmee is denk ik de spirit al een beetje terug gekomen, omdat iedereen iets wil.
Zolang we het allemaal zelf willen, en er zelf iets aan willen veranderen kunnen we dat, maar dan moeten we wel op één lijn zitten. Daarmee doel ik ook op de moderatie, geen eenheid binnen zo'n team kan verschrikkelijke situaties opleveren. Bijvoorbeeld als een overtreder de toegang tot de website ontzegd moet worden: de één kan een zwaardere straf geven dan de ander als daarin geen duidelijke afspraken zijn. Dat mag eigenlijk niet voorkomen.
We moeten de komende tijd onszelf maar eens zien te verbeteren, en zelf wat doen aan de sfeer. Én (!) die verandering moet uit jezelf komen, niet omdat nu iedereen loopt te roepen dat je moet veranderen, je moet zelf inzien dat je zo niet goed bezig bent en jezelf verbeteren. Dat zal een veel betere sfeer terugbrengen dan als men zich gedwongen gaat voelen zich zo te moeten gedragen.
?
Onbekende gebruiker
04-01-2009 10:54
Ik heb het topic (lang) niet helemaal door gelezen, maar ik ben het wel eens met de kern. Toen ik hier voor het eerst een script plaatste (het was een database connectie klasse) kreeg ik gelijk al een reactie in de trand van "Dit script is volledig OOP: Oud, Overbodig, PDO is beter". Toegegeven, mijn script was niet perfect maar zelfs als ik het nu nog eens bekijk is hij nog best wel aardig. Met kritiek kun je meestal wel iets doen, maar niet met gezeik.
Toen ik mij net geregistreerd had op PHPHulp vond ik ook al dat het zo'n enorme zeik community was.
Wel vindt ik ook, dat de newbies met hun "eerste scripts" moeten inzien dat de community van PH helemaal niet zit te wachten op het zoveelste brakke gastenboek-script. Ook in de forums kom ik soms van die vragen tegen waarvan ik dan bij mezelf denk - "Jezus, als je zelf even gegoogled had, was de oplossing al lang voorhanden". Maar dan slaat het natuurlijk ook nergens op om zo'n letmegoogleitforyou reactie te geven.
Dat deze discussie los is gebarsten is alleen maar goed, het geeft aan dat er toch wel enigzins een community bestaat hier (zoals Tommy al zegt).
Dat de nieuwe versie nog steeds niet online is, dat is jammer maar okee, je kan niet van Bas verwachten dat ie al zijn vrije tijd besteed aan PH, hoewel een jaar toch wel wat gortig wordt.
//EDIT:
Ik vindt ook niet dat we alle schuld zomaar op de mods kunnen afschuiven. We moeten zelf zorgen dat het beter wordt, de mods zijn geen politieagenten maar klaarovers.