Dit gaat waarschijnlijk zeer binnenkort verwijderd worden, maar toch;

PHPHulp heeft in mijn ogen niet het recht om zich een community te noemen. In ieder geval geen goede. Er word gezeurd over het feit dat er slechte scripts toegevoegd worden, maar het is het php-hulpteam zelf wat er ook geen oplossing voor verzint of maakt. En over oplossingen gesproken. De nieuwe versie, die al een jaar over de deadline is. Mooie oplossing om het daar ook direct bij te zetten, mocht de nieuwe versie ooit komen. Want onze leuke admin heeft wel tijd voor zijn freelance site, maar phphulp de update die allang over de deadline is geven, ho maar. En ondertussen worden de Senior leden van PHPHulp steeds bitcherig. Nieuwe scripts worden afgekraakt, goede scripts kunnen altijd beter. En de 2 dingen die ik in de zin hiervoor noemde worden niet op een nette manier gedaan. Er worden meerdere dubbelposts gemaakt, mensen vallen elkaar aan en als dan de scriptposter zijn script verwijderd lacht iedereen zich nog kapot ook.

Deze site heeft het recht niet zich PHPHulp te noemen.
@Quattro Tommy,

Dat VNC van jou is echt vet ;-)

*grin*
Ik kan me herinneren dat onze oude jolige vriend daar al eens iets over heeft geschreven.

Ligt dit nou aan je browser Tommy of heb je erg veel haast icm een trage internet verbinding? :P
Mijn FF heeft nog steeds last van dat ie het geheugen vol pompt. Daarom spamt ie zo veel. Ik gebruik daarom meestal Safari voor PHP Hulp (ja dit is toch wel een bug die gefixed mag worden ookal komt er geen nieuwe versie want dit is te makkelijk voor spammers). Af en toe vergeet ik het en zit ik in FF.

Ik ben wat begonnen met errors lezen, ik zal het vanavond ofzo wel posten.

Sfeerverhogendmiddel
Zou het niet wat zijn dat er een soort 'helpwizard' komt, waarin al een deel van de problemen opgelost wordt? Er wordt aan de hand van vragen informatie opgedaan over hetgeen dat fout gaat bij diegene, en afhankelijk daarvan kan een tip worden gegeven. Hiermee zouden we bijvoorbeeld al die topics over een simpele error kunnen besparen.
Dit is ook maar puur een ideetje... Ik denk dat dit vooral voor beginners erg fijn zal zijn. Daarnaast een hoekje met toptutorials, die je dus eigenlijk moet kennen/lezen voordat je post. Denk aan de PHP- en PDO- handleidingen van Blanche (of vergis ik me? Ik bedoel Joren de WIt, maar dat is niet zijn nickname hier...).

Daarnaast moeten mensen die hier al langer rondhangen en die vooral helpen dus ook bij iedere post even wat dingen nagaan, zoals Robert (???) dacht ik al een paar pagina's eerder zei. Ikzelf ben zo'n iemand die nog wel eens linkjes naar Google/Just Fucking Google It/Let Me Google That For You geeft, en als ik daar nu achteraf over nadenk is dat misschien niet een goede oplossing voor iemands probleem.

Toen ik vanmorgen aan het douchen was dacht ik ook nog wat na (goede tip Tommy!), en zou het niet leuk zijn om weer even gezellig te doen in een topicje om de sfeer erin te houden/krijgen? Ik opende ooit een topic met een vraag over wiskunde (het antwoord bleek de titel van dat hoofdstuk (stelling van Pythagoras) te zijn), maar dat topic eindigde met 36 pagina's aan leuke wiskunderaadseltjes die iedereen ging proberen op te lossen. Is er hier een moderator of administrator die mij toestemming wil geven om zo'n topic opnieuw te openen, maar dan niet in de koffiehoek? Dat ziet geen hond namelijk...
Een wizart is idd mss wel een idee, een heel goed idee zelfs.
Jonathan schreef op 04.01.2009 14:40
Zou het niet wat zijn dat er een soort 'helpwizard' komt, waarin al een deel van de problemen opgelost wordt?

Maar ook dat moet weer gemaakt worden, en als ze niet een ser tijd in willen steken om een paar bugs te repareren gaat dit van zijn leven lang niet gebeuren.

Verder wil ik nog even kwijt dat als de community te groot woord en de bugs niet worden opgelost maar blijven komen, dat er een keer een hacker/cracker komt (desnoods uit de PHPhulp community zelf) die het hele zootje plat legt en dan hebben we met z'n allen helemaal niets meer!!
Iets van: plak de foutmelding in onderstaand venster.

En dan met een slimme regex de boel duidelijk uitleggen. Wanneer er geen foutmelding wordt weergegeven kan je de vraag nog eens op 't forum stellen :)
@Jonathan

Toestemming van mij heb je, ik vond het ook wel een leuk topic. Ik weet niet hoe andere moderators en admins hierover denken, maar het moet kunnen. Wel wil ik de vereiste stellen dat het slechts 1 topic zal zijn. (misschien dat het op gegeven moment over gaat in een ander topic, omdat het te groot/ lang wordt, maar dat komt tzt wel)

Het moet namelijk niet zo zijn dat dit soort topics de 10 laatste reacties lijst volzetten. Dus hou je het bij 1 topic, heb je mijn zegen.
Crispijn schreef op 04.01.2009 15:12
Iets van: plak de foutmelding in onderstaand venster.

En dan met een slimme regex de boel duidelijk uitleggen. Wanneer er geen foutmelding wordt weergegeven kan je de vraag nog eens op 't forum stellen :)

Is dit een reactie op mijn reactie of is het überhaupt wel van toepassing op deze topic?
Ja, het is een idee voor die wizard... Ik vind je zo negatief Yorick... Heb je last van een winterdipje? :D

Reageren