Ik heb een lay-out gemaakt (nu nog alleen in PSD-bestand) voor mijn nieuwe 'bedrijfje'.
De naam zal waarschijnlijk Your-Creation gaan heten en is bedoeld om mensen te helpen i.v.m. scripten.
Mensen zullen zich kunnen registreren en aanmelden. Zo kunnen ze dan hun eigen scripts uploaden, andere downloaden en handige tutorials volgen.
Ook komt er een overzichtelijk forum waar ik me later mee bezig zal houden.
Nu is mijn vraag wat jullie er al van vinden. Slechte reacties geven niet, maar ik wil ook niet dat je gaat zeggen dat het op niets 'trekt'.
Ik ben hier toch 4u aan bezig geweest en heb mij volledig laten gaan.
Ik ben zelf heel blij met het resultaat omdat ik niet verwacht had dat het zo goed ging worden.
De lay-out is gebasseerd op 2 andere lay-outs, nouja, eigenlijk niet echt te zien. Alleen van de ene lay-out die 4 vakken heb ik het idee van gehaald en van de 2de layout heb ik wat kleuren overgenomen.
En wat het logo betreft. Ik ging eerst 2 vierkantjes op elkaar zetten. Maar dit leek wat op een schildpad. Daarom heb ik er dat van gemaakt. Best wel grappig vindt ik.
Hmm... ik zal maar niet verder gaan over het feit dat je ideeen op deed van het template van templatemonster. Ik heb ook wel eens dat ik ook een site kom en denk "Jemig, waarom kan ik nou nooit zo'n template maken."
Maar door het weer legaal te maken vind ik de layout nogal lelijk geworden.
Ik vind de footer er echt niet bijhoren. Ook dat kleine achtergorndje achter de kopjes vind ik niet echt mooi. Naar mijn mening kan je gewoon veel beter een regeltje "design by templatemonster.com" or whatever toevoegen.
Nouja, ik vondt de nieuwe blokken juist mooier, maar inderdaad past het niet supper bij de lay-out. Misschien moet ik even herbeginnen? Wat denken jullie?
En dan gewoon helemaal zonder iets na te doen proberen.
Maar of dat lukt, ik denk het niet. Maar ik kan proberen.
En die groene footer is inderdaad niet mooi. Die zal ik weg halen, maar als ik toch een nieuwe lay-out ga maken laat ik hem gewoon staat.
Deze gaat dan toch de vuilbak in.
Wel zou ik even wat tips krijgen van hoe ik de indeling zal doen.
En misschien ook weer zo'n vaken ofzo?
En dan een beetje de kleuren ook. Hoe is dat het mooist?
OMG, Hoe nep en 100% een inbreuk op het auteursrecht (geloof mij maar ik ben momenteel 4e jaars rechtenstudent aan de Radboud Universiteit in Nijmegen afstudeer richting Burgerlijk Recht).
Als je nog eens iets jat, vraag dan aan de originele maker of hij het ff wilt reviewen, dan lopen wij onze tijd in ieder geval niet te verdoen.
Succes met je 'bedrijfje'! Laat me raden: zeker ook gejat?
@Bart: Ik vind niet dat je nu zo hard moet reageren. Die jongen is al de grond in geduwd door Matthias, wat regels en wetten betreft. Ik denk dat hij het inmiddels wel begrepen heeft.
Het blijft wel zo dat je wil je een designwebsite maken (denk dat dit dat is?) moet je ook originele ideeën hebben. Het staat dan niet snugger als je een lay-out gelegaliseerd hebt, of als je een lay-out gebruikt die je niet zelf hebt gemaakt. Wil je dit op gang krijgen, moet je echt zelf met originele ideeën komen, zelf inspiratie hebben. Je zult dan wel moeten kijken naar andere websites, maar toch, dat beetje zelf-inspiratie moet er al zijn. Als jij de lay-out voor je eigen website al van andere websites moet gaan halen, weet ik niet of het wel zo slim is echt verder te gaan met deze website. Misschien moet je je bij het programmeren houden en gewoon een portfolio opzetten?
Bedankt Jezpur dat je het even voor mij koos.
Ik heb nu inderdaad al goed begrepen dat 'stelen' van niet goed is.
Nouja, ik was ook echt van plan de lay-out dan helemaal aan te passen.
Wat dus niet verkeer ging zijn, want je zou er normaal gezien niets meer van merken.
Maar door de slechte 'reclame' zeg maar ben ik nu van plan zelf een mooie, simpele lay-out te maken. Dus wel simpel houden.
De website dient onderandere voor php scripts zoals je ook op deze site hebt.
Dus niet voor design. Dus de inspiratie is alleen nodig bij de lay-out van de site.
Ik zou de lay-out graag vrij simpel houden, maar het moet wel volk trekken natuurlijk. Ik wil ook niet gewoon een paar vlakken en klaar.
Tips dus nog altijd welkom. Ik ben nu al bezig aan iets, ik laat iets weten (zien) als ik wat heb.
Het slimste is om wel op andere website te gaan kijken naar indelingen. Die kun je wel zo overnemen, als je de verder vormgeving/opmaak maar uit je eigen vingers laat komen. Sommige websites hebben een leuke makkelijke opbouw, die jij met wat kleurtjes (klik) zo simpel als jij wilt kunt maken.
Als je het dan wel zo simpel wilt houden als het is, zou ik niet met 'dure' gradients gaan werken. Die zien er juist niet-simpel uit, en sturen jouw doel dus al meteen weg. Wat je dan wel kunt doen is een gradient tussen twee kleuren die niet ver van elkaar liggen, dat je nog wel een beetje een overloop ziet, maar het er vrij simpel uitziet.
Uiteindelijk zul je denk ik toch wel bij een simpele indeling uitkomen als
Of het menu en content net andersom, natuurlijk. Maar je kunt altijd iets tegen het lijf lopen wat je simpel kunt houden, mooi kunt aankleden, en het toch simplicity blijft uitstralen.
Heel erg bedankt Jezpur!
En Paradox, ik zij in mijn laatste post dat ik die lay-out ga stoppen en een andere beginnen, wat dus niet nodig is die footer te veranderen omdat ik toch een nieuwe lay-out ga maken.
Ik had trouwens al iets, maar nu met die site, kuler, waar ik dus een mooi kleurenschema kan aanmaken zal ik het weer opnieuw moeten doen. Want ik heb wat andere kleurtjes in gedachten.
Alvast bedankt.
EDIT: Even ter info, wat vinden jullie hier al van?
EDIT2: Ik heb zojuist de lay-out 2x herbegonnen. Omdat ik hem niet goed genoeg vondt, maar nu heb ik toch wat in elkaar geknutselt, helemaal alleen. Dus zonder andere sites en het ziet er toch wel een beetje professioneel uit vindt ik zelf. Ik hoop dat jullie er ook al wat van vinden.