<div> probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »
Bassos

Bassos

19/01/2007 14:05:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik ben bezig met een layout te maken voor een website. Alleen nu kom ik een probleem tegen met een aantal <div> 's. Aan de rechterkant van mijn layout staan twee zwarte vakken, die horen onder elkaar te staan alleen nu staan ze half over elkaar heen. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik zal even een link neerzetten dan zie je precies wat ik bedoel. De broncode is volledig met syle, dus dan kun je misschien het probleem al snel vinden.

http://www.sambavstango.nl/test/test.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bassos

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 10:44:24

Luke Banning

Luke Banning

19/01/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Wat wil je dan precies?
Dat ze in elkaar overlopen zeg maar?

Bassos

Bassos

19/01/2007 14:36:00
Quote Anchor link
Nee dat die twee zwarte vakken onder elkaar staan.

Arwin  vdv

Arwin vdv

19/01/2007 15:03:00
Quote Anchor link
is het al opgelost? want bij mij doet hij het gewoon.

Jacco Engel

Jacco Engel

19/01/2007 15:11:00
Quote Anchor link
Zo bedoel je ?

#nav2 {
width:190px;
margin:0px;
padding:0px;
padding-top : 75px ;
color:#FFFFFF;
}

Vervang je eigen nav2 door deze en dan zou het moeten werken.

als de afstand te groot/klein is moet je even met padding top spelen

Bassos

Bassos

19/01/2007 15:40:00
Quote Anchor link
Bij mij is het ook heel vreemd, want hij doet het wel als ik in de designfunctie van Dreamweaver kijk. Alleen in Firefox en IE 7 doet ie het bij allebei niet goed. Maar ik zal eens met de padding spelen. Het lijkt me vreemd dat dat de oplossing is, maar ik zal vanavond eens kijken.

Jacco Engel

Jacco Engel

19/01/2007 15:42:00
Quote Anchor link
ik heb het ook alleen even snel in firefox gefixed hoor moet ik toegeven

Bassos

Bassos

20/01/2007 20:59:00
Quote Anchor link
*bump* ik heb het probleem nog steeds niet opgelost, iemand?

Richard de Boer

Richard de Boer

20/01/2007 21:06:00
Quote Anchor link
In IE6 is alles goed hoor met de 2 zwarte vakken.

Rieksie

Bassos

Bassos

20/01/2007 21:10:00
Quote Anchor link
Ik zie het inderdaad ja. In IE6 wel goed en in IE7 en Firefox niet goed. Iemand nog tips?

Bassos

Bassos

20/01/2007 21:12:00
Quote Anchor link
Het de pagina is in ieder geval wel valid in XHTML...

Bassos

Bassos

20/01/2007 22:15:00
Quote Anchor link
@jacco: En als ik padding-top gebruik dan ziet het er wel goed uit in IE7 en Firefox, maar weer niet in IE6....

Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 22:17:00
Quote Anchor link
'Bassos:
@jacco: En als ik padding-top gebruik dan ziet het er wel goed uit in IE7 en Firefox, maar weer niet in IE6....
Tja, dat zul je altijd houden, IE6 houdt zich nou eenmaal niet aan de standaards. IE 7 doet dit al beter.

De oplossing is om voor IE6 een andere stylesheet te gebruiken dan dat je voor IE7 en FF gebruikt. Dus afhankelijk van welke browser een bezoeker gebruikt wordt er een bepaalde stylesheet geladen.

ps. *bumpen* mag pas na 24 uur!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Bassos

Bassos

20/01/2007 22:30:00
Quote Anchor link
Dat was ook pas na 24 uur.

Het is gewoon een heel irritant probleem dat er eigenlijk niet hoort te zijn. Want de twee div's staan gewoon onder elkaar (zo staan ze ook gewoon in de designview van Dreamweaver), maar om een of andere reden wordt het verkeerd weergegeven in de browser. Daar staat de onderste div half over de bovenste div heen.

Nu heb ik het dan opgelost door de onderste div een padding-top van 65px te geven, maar dit kan nooit de bedoeling zijn, toch?

Ze horen gewoon onder elkaar te staan.

Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 22:39:00
Quote Anchor link
'Bassos:
Dat was ook pas na 24 uur.

Re: <div> probleem op 20.01.2007 21:10
Re: <div> probleem op 20.01.2007 21:12
Re: <div> probleem op 20.01.2007 22:15

En dit is geen bumpen? Lijkt me wel! Gebruik gewoon de edit knop als je iets aan je bericht wilt toevoegen.

Wat betreft je probleem: tja dat is nou eenmaal IE6. Die browser houd zich niet altijd aan de webstandaards en dus krijg je soms dit soort vreemde problemen.

Bassos

Bassos

20/01/2007 22:41:00
Quote Anchor link
Maar het probleem zit nu juist in de weergave in IE7 en Firefox en niet in IE6. IE7 en Firefox geven het niet goed weer, daarom denk ik dat er iets fout staat in mijn style.

In dat bumpen heb je gelijk, ik zie het nu pas staan...

Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 22:44:00
Quote Anchor link
Ik zou juist andersom werken: zorgen dat het goed weergegeven wordt in FF. Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk ook goed weergegeven in IE7.

Vervolgens een aparte stylesheet gebruiken voor de weergave in IE6. Dit is immers de browser die afwijkt van de anderen.

Bassos

Bassos

20/01/2007 23:06:00
Quote Anchor link
Zo ben ik inderdaad ook te werk gegaan ik heb de pagina XHTML valid opgebouwd en ging er van uit dat dan de pagina correct zou worden weergegeven in IE7 en Firefox, maar dit is niet het geval.

Nu heb ik het probleem opgelost door een soort "hack" (padding-top:65px;) te gebruiken. En nu wordt de pagina wel goed weergegeven in IE7 en Firefox. Maar kan nooit de bedoeling zijn, toch?

Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 23:23:00
Quote Anchor link
Tja, dat een pagina XHTML valid is, wil nog niet direct zeggen dat de layout ook precies is zoals jij dat wilt. Dat hangt natuurlijk helemaal af van hoe jij de verschillende divs hebt geplaatst en wat de onderlinge relatie is tussen die divs. Dit leg je allemaal vast in je html en css code.

Deze dingen bepalen uiteindelijk het layout van je website en daar heeft het valide zijn van je HTML code in principe weinig mee te maken...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.