2e directory "nieuws" aanpassen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Alain

alain

20/11/2005 15:03:00
Quote Anchor link
Hoikes,

Ik heb een directory "nieuws" ik wil die copieren en hernoemen naar "nieuws_kapoenen", ik wil dus een 2e nieuwssysteem aanmaken .
In de mysql database heb ik dus "nieuws" en maak ik "nieuws_kapoenen" bij aan.

Maar nu mijn vraag:

Op welke pagina's van de directory "nieuws_kapoenen" moet ik dan veranderingen aanbrengen?, want alle aanwijzingen naar "nieuws" moeten verandert worden naar "nieuws_kapoenen", anders gaat die uiteraard mijn gegevens laten zien van "nieuws" en niet van "neuws_kapoenen"

wie weet raad ?

Hartstikke bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 12:28:37
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 15:28:00
Quote Anchor link
Eehm, is dit een reactie op een script ofzo?
 
Jelmer -

Jelmer -

20/11/2005 15:41:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk allen config.php o.i.d. (als het een beetje goed nieuwssysteem is)
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 15:45:00
Quote Anchor link
Jelmer, ligt eraan.. Als alain een nieuwe database aangemaakt heeft wel. Maar als hij een tabel gekopierd en gerenamed heeft binnen dezelfde database zou hij wel aanpassingen moeten maken in de meeste gevallen.
 
Alain

alain

20/11/2005 15:52:00
Quote Anchor link
Hoikes,

Ik heb een nieuwe tabel aangemaakt met name "nieuws_kapoenen, ik heb nu dus 2 verschillende tabellen nieuws en nieuws_kapoenen.

Moet ik dus enkel maar in config.php de gegevens aanpassen?
en is dat ergens bovenaan in het script of moet ik config.php hier eerst eens posten?

Hartstikke bedankt mannen
 
Jelmer -

Jelmer -

20/11/2005 15:53:00
Quote Anchor link
Ik denk dat arjan gelijk heeft, en je in al je bestanden moet duiken op zoek naar niews en dat veranderen in nieuws_kapoen.
 
Alain

alain

20/11/2005 16:17:00
Quote Anchor link
Hoi

Zijn het gewoon in alle pagina's enkel de $query die ik moet aanpassen ?

$query = mysql_query("select * from nieuws_jonggivers ORDER BY id DESC");

of zie ik iets over het hoofd ?

Hartelijk dank!
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 16:21:00
Quote Anchor link
Jup, maar afhankelijk van welk systeem je gebruikt ook aanpasingen maken zodat de reacties etc kloppen.
 
Alain

alain

20/11/2005 16:26:00
Quote Anchor link
ok, heb overal alles aangepast maar als ik op de admin pagina ga, zie ik de gegevens van "nieuws" en niet van "nieuws_kapoenen", er zit ergens nog een foutjes?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 16:28:00
Quote Anchor link
Tja, weet nogsteeds niet welk systeem jij gebruikt... maar kan mij voorstellen dat je ook de admin aan moet passen.

Makkelijker/beter is gewoon een nieuwe database te maken, ipv een tabel. Dan hoef je maar één dingetje aan te passen en klaar.
 
Alain

alain

20/11/2005 16:57:00
Quote Anchor link
BEDANKT iedereen,

Het werkt nu, na jullie goede raad !

Maar... in de admin functie heb ik een probleempje dat hij geen berichten wil verwijderen?

Welk foutje zou dit kunnen zijn ?

Of moet ik hier een nieuwe topic plaatsen?

verwijdernieuws.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
include("../config.php");
?>

<html>
<head>
<title>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo($titel); ?>
- Admin</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../style.css">
</head>
<body bgcolor="#F9F9F9">
<center>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?
if($_GET['actie'] == 2){
    if($_POST['gebruikersnaam'] == $adminnaam && $_POST['wachtwoord'] == $password){
        Setcookie("gebruikersnaam", $_POST['gebruikersnaam'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
        Setcookie("wachtwoord",$_POST['wachtwoord'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
        echo "<font color=yellowgreen>»</font> Je bent succesvol ingelogd! Je wordt over 2 seconden naar je pagina gestuurd.";
        echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"2; URL=postnieuws.php\">";
    }
else{
        echo "<font color=yellowgreen>»</font> <b>Error:</b> Je hebt 1 of meer velden niet correct ingevuld.";
    }
}
else{
    if($_COOKIE['gebruikersnaam'] != $adminnaam && $_COOKIE['wachtwoord'] != $password){
        echo "<form name=\"inloggen\" action=\"postnieuws.php?actie=2\" method=\"POST\">
        Gebruikersnaam:<br><input type=\"text\" name=\"gebruikersnaam\"><br><br>
        Wachtwoord:<br><input type=\"password\" name=\"wachtwoord\"><br><br>
        Tijd ingelogd:<br><select size=\"1\" name=\"tijdingelogd\">
        <option value=\"3600\">Een uur</option>
        <option value=\"86400\">Een dag</option>
        <option value=\"604800\">Een week</option>
        <option value=\"18144000\">Een maand</option>
        <option value=\"22118400\">Een jaar</option>
        <option value=\"2211840000\">Altijd</option>
        </select><br>
        <input type=\"submit\" name=\"verzenden\" value=\"login\">
        </form>
        "
;
    }
else{
if ($actie == "1"){

    $query="DELETE FROM nieuws_jonggivers WHERE id='" .$_GET["id"] ."'";
  $result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error());
    echo "<font color=yellowgreen>»</font> Het nieuwsbericht is verwijderd, je wordt nu terug gestuurd.";
    echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"2; URL=admin.php\">";                        
}
else{

    echo "<font color=yellowgreen>»</font> Weet je zeker dat je dit nieuwsbericht wilt verwijderen?<br>
    <a href=\"verwijdernieuws.php?actie=1&id="
.$_GET['id']."\">Ja</a> / <a href=\"admin.php\">Nee</a></td>";
}
}
}
                                
die();

?>
 

20/11/2005 18:58:00
Quote Anchor link
maak van
if($_GET['actie'] == 2){
eens
if (intval($_GET['actie']) == 2) {

en van
if ($actie == "1"){
eens
if (intval($_GET['actie']) == 1) {
 
Alain

alain

20/11/2005 21:01:00
Quote Anchor link
Heb ik geprobeerd, maar het lukt niet ?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

20/11/2005 22:40:00
Quote Anchor link
$query="DELETE FROM nieuws_jonggivers WHERE id='"

ik wil niet lastig zijn, maar zei je niet dat de tabel nieuws_kapoenen heette??
 
Alain

alain

20/11/2005 22:45:00
Quote Anchor link
Jawel Robert,

Maar ik heb identieke tabellen gemaakt, nieuws, nieuws_kapoenen, en nieuws_jonggivers.

Maar allemaal hebben ze hetzelfde probleem uiteraard en daarom neem ik er 1tje als voorbeeld.

Bedankt
 
Robert Deiman

Robert Deiman

20/11/2005 22:59:00
Quote Anchor link
Kom je wel gewoon bij het deel dat die om de bevestiging vraag voor het verwijderen?
 

20/11/2005 23:39:00
Quote Anchor link
alain:
Heb ik geprobeerd, maar het lukt niet ?
Wat doet ie. Error, notice, lege pagina, sql error?
 
Alain

alain

21/11/2005 13:10:00
Quote Anchor link
Ik kom inderdaad bij het deel bevestiging om te "bewerken" of te "verwijderen,ik krijg geen foutmelding, er gebeurd gewwon niets ?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/11/2005 13:16:00
Quote Anchor link
Lijkt op een script zonder error afhandeling. Tijd om te debuggen dus. Dat word echo'tjes plaatsen :)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/11/2005 13:29:00
Quote Anchor link
De code is nogal onoverzichtelijk door het gebruik van GET en POST samen. Je zou om te testen even alle GETs naar POSTs om kunnen zetten. Wel eerst even een backup maken van je code ;-)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

21/11/2005 13:56:00
Quote Anchor link
Geeft die wel een ID mee als je dan op ja klikt. Als het goed is volgens jou code dan moet je url ongeveer zo eindigen (ga er ff vanuit dat het bericht met id 1 wordt verwijdert):
verwijdernieuws.php?actie=1&id=1
Als dit NIET zo is, dan gaat het fout met het meegeven van de ID.

EDIT:
echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"2; URL=postnieuws.php\">";

Klopt volgens mij al niet eens!! Als ik het script goed lees (of interpreteer), dan kan je op verwijderen klikken, dan moet je in gaan loggen, en wanneer je bent ingelogd, dan kan je het bricht verwijderen.
Dan moet je ervoor zorgen dat de ID wel elke keer via $_GET (of $_POST voor toch iets meer veiligheid) wordt meegegeven, zodat je die uit kan lezen.
Gewijzigd op 21/11/2005 14:00:00 door Robert Deiman
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.