2e directory "nieuws" aanpassen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Alain

alain

20/11/2005 15:03:00
Quote Anchor link
Hoikes,

Ik heb een directory "nieuws" ik wil die copieren en hernoemen naar "nieuws_kapoenen", ik wil dus een 2e nieuwssysteem aanmaken .
In de mysql database heb ik dus "nieuws" en maak ik "nieuws_kapoenen" bij aan.

Maar nu mijn vraag:

Op welke pagina's van de directory "nieuws_kapoenen" moet ik dan veranderingen aanbrengen?, want alle aanwijzingen naar "nieuws" moeten verandert worden naar "nieuws_kapoenen", anders gaat die uiteraard mijn gegevens laten zien van "nieuws" en niet van "neuws_kapoenen"

wie weet raad ?

Hartstikke bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 15:32:42

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 15:28:00
Quote Anchor link
Eehm, is dit een reactie op een script ofzo?

Jelmer -

Jelmer -

20/11/2005 15:41:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk allen config.php o.i.d. (als het een beetje goed nieuwssysteem is)

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 15:45:00
Quote Anchor link
Jelmer, ligt eraan.. Als alain een nieuwe database aangemaakt heeft wel. Maar als hij een tabel gekopierd en gerenamed heeft binnen dezelfde database zou hij wel aanpassingen moeten maken in de meeste gevallen.

Alain

alain

20/11/2005 15:52:00
Quote Anchor link
Hoikes,

Ik heb een nieuwe tabel aangemaakt met name "nieuws_kapoenen, ik heb nu dus 2 verschillende tabellen nieuws en nieuws_kapoenen.

Moet ik dus enkel maar in config.php de gegevens aanpassen?
en is dat ergens bovenaan in het script of moet ik config.php hier eerst eens posten?

Hartstikke bedankt mannen

Jelmer -

Jelmer -

20/11/2005 15:53:00
Quote Anchor link
Ik denk dat arjan gelijk heeft, en je in al je bestanden moet duiken op zoek naar niews en dat veranderen in nieuws_kapoen.

Alain

alain

20/11/2005 16:17:00
Quote Anchor link
Hoi

Zijn het gewoon in alle pagina's enkel de $query die ik moet aanpassen ?

$query = mysql_query("select * from nieuws_jonggivers ORDER BY id DESC");

of zie ik iets over het hoofd ?

Hartelijk dank!

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 16:21:00
Quote Anchor link
Jup, maar afhankelijk van welk systeem je gebruikt ook aanpasingen maken zodat de reacties etc kloppen.

Alain

alain

20/11/2005 16:26:00
Quote Anchor link
ok, heb overal alles aangepast maar als ik op de admin pagina ga, zie ik de gegevens van "nieuws" en niet van "nieuws_kapoenen", er zit ergens nog een foutjes?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 16:28:00
Quote Anchor link
Tja, weet nogsteeds niet welk systeem jij gebruikt... maar kan mij voorstellen dat je ook de admin aan moet passen.

Makkelijker/beter is gewoon een nieuwe database te maken, ipv een tabel. Dan hoef je maar één dingetje aan te passen en klaar.

Alain

alain

20/11/2005 16:57:00
Quote Anchor link
BEDANKT iedereen,

Het werkt nu, na jullie goede raad !

Maar... in de admin functie heb ik een probleempje dat hij geen berichten wil verwijderen?

Welk foutje zou dit kunnen zijn ?

Of moet ik hier een nieuwe topic plaatsen?

verwijdernieuws.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
include("../config.php");
?>

<html>
<head>
<title>
Code (php)
1
<? echo($titel); ?>
- Admin</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../style.css">
</head>
<body bgcolor="#F9F9F9">
<center>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?
if($_GET['actie'] == 2){
    if($_POST['gebruikersnaam'] == $adminnaam && $_POST['wachtwoord'] == $password){
        Setcookie("gebruikersnaam", $_POST['gebruikersnaam'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
        Setcookie("wachtwoord",$_POST['wachtwoord'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
        echo "<font color=yellowgreen>»</font> Je bent succesvol ingelogd! Je wordt over 2 seconden naar je pagina gestuurd.";
        echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"2; URL=postnieuws.php\">";
    }
else{
        echo "<font color=yellowgreen>»</font> <b>Error:</b> Je hebt 1 of meer velden niet correct ingevuld.";
    }
}
else{
    if($_COOKIE['gebruikersnaam'] != $adminnaam && $_COOKIE['wachtwoord'] != $password){
        echo "<form name=\"inloggen\" action=\"postnieuws.php?actie=2\" method=\"POST\">
        Gebruikersnaam:<br><input type=\"text\" name=\"gebruikersnaam\"><br><br>
        Wachtwoord:<br><input type=\"password\" name=\"wachtwoord\"><br><br>
        Tijd ingelogd:<br><select size=\"1\" name=\"tijdingelogd\">
        <option value=\"3600\">Een uur</option>
        <option value=\"86400\">Een dag</option>
        <option value=\"604800\">Een week</option>
        <option value=\"18144000\">Een maand</option>
        <option value=\"22118400\">Een jaar</option>
        <option value=\"2211840000\">Altijd</option>
        </select><br>
        <input type=\"submit\" name=\"verzenden\" value=\"login\">
        </form>
        "
;
    }
else{
if ($actie == "1"){

$query="DELETE FROM nieuws_jonggivers WHERE id='" .$_GET["id"] ."'";
  $result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error());
    echo "<font color=yellowgreen>»</font> Het nieuwsbericht is verwijderd, je wordt nu terug gestuurd.";
    echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"2; URL=admin.php\">";                        
}
else{

echo "<font color=yellowgreen>»</font> Weet je zeker dat je dit nieuwsbericht wilt verwijderen?<br>
    <a href=\"verwijdernieuws.php?actie=1&id="
.$_GET['id']."\">Ja</a> / <a href=\"admin.php\">Nee</a></td>";
}
}
}

die();

?>

20/11/2005 18:58:00
Quote Anchor link
maak van
if($_GET['actie'] == 2){
eens
if (intval($_GET['actie']) == 2) {

en van
if ($actie == "1"){
eens
if (intval($_GET['actie']) == 1) {

Alain

alain

20/11/2005 21:01:00
Quote Anchor link
Heb ik geprobeerd, maar het lukt niet ?

Robert Deiman

Robert Deiman

20/11/2005 22:40:00
Quote Anchor link
$query="DELETE FROM nieuws_jonggivers WHERE id='"

ik wil niet lastig zijn, maar zei je niet dat de tabel nieuws_kapoenen heette??

Alain

alain

20/11/2005 22:45:00
Quote Anchor link
Jawel Robert,

Maar ik heb identieke tabellen gemaakt, nieuws, nieuws_kapoenen, en nieuws_jonggivers.

Maar allemaal hebben ze hetzelfde probleem uiteraard en daarom neem ik er 1tje als voorbeeld.

Bedankt

Robert Deiman

Robert Deiman

20/11/2005 22:59:00
Quote Anchor link
Kom je wel gewoon bij het deel dat die om de bevestiging vraag voor het verwijderen?

20/11/2005 23:39:00
Quote Anchor link
alain:
Heb ik geprobeerd, maar het lukt niet ?
Wat doet ie. Error, notice, lege pagina, sql error?

Alain

alain

21/11/2005 13:10:00
Quote Anchor link
Ik kom inderdaad bij het deel bevestiging om te "bewerken" of te "verwijderen,ik krijg geen foutmelding, er gebeurd gewwon niets ?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/11/2005 13:16:00
Quote Anchor link
Lijkt op een script zonder error afhandeling. Tijd om te debuggen dus. Dat word echo'tjes plaatsen :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/11/2005 13:29:00
Quote Anchor link
De code is nogal onoverzichtelijk door het gebruik van GET en POST samen. Je zou om te testen even alle GETs naar POSTs om kunnen zetten. Wel eerst even een backup maken van je code ;-)

Robert Deiman

Robert Deiman

21/11/2005 13:56:00
Quote Anchor link
Geeft die wel een ID mee als je dan op ja klikt. Als het goed is volgens jou code dan moet je url ongeveer zo eindigen (ga er ff vanuit dat het bericht met id 1 wordt verwijdert):
verwijdernieuws.php?actie=1&id=1
Als dit NIET zo is, dan gaat het fout met het meegeven van de ID.

EDIT:
echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"2; URL=postnieuws.php\">";

Klopt volgens mij al niet eens!! Als ik het script goed lees (of interpreteer), dan kan je op verwijderen klikken, dan moet je in gaan loggen, en wanneer je bent ingelogd, dan kan je het bricht verwijderen.
Dan moet je ervoor zorgen dat de ID wel elke keer via $_GET (of $_POST voor toch iets meer veiligheid) wordt meegegeven, zodat je die uit kan lezen.
Gewijzigd op 21/11/2005 14:00:00 door Robert Deiman

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.