Account by provider geblokeerd door overload

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior richting Lead PHP developer e-platforms

Functieomschrijving Als Lead PHP Developer binnen deze unieke organisatie ga je samen met de directie en team bepalen welke richting jullie met onze software opgaan. Er is een grote mate van eigen inbreng en vrijheid binnen je team en er heerst een leuke sfeer. Je komt te werken met sympathieke collega's. Het is belangrijk dat je naast PHP ervaring ook een prettige persoon bent in de omgang waar het prettig mee samenwerken is. Daarnaast help je met het uitbouwen van zowel de e-platform als de team van ontwikkelaars. Er is momenteel ruimte voor een PHP ontwikkelaar met 4 (of meer)

Bekijk vacature »

QRM Developer / DevOps Engineer / SQL / Python / F

Functieomschrijving Are you an Engineer/Developer who has experience, or is looking to work in a finance/risk environment? Do you have at least 2-3 years of IT-related work experience, e.g. design, development, testing and/or maintenance ? Do you want to work for one of the largest financial banking organization in the Netherlands? Read on and find out if you're a match with this position! You will be working as an IT Development Engineer in a DevOps environment and help find the best solutions for the ALM department of the bank. For example: Design, implement and support our QRM setup; Discuss model

Bekijk vacature »

Systeembeheerder Microsoft 365

Systeembeheerder Microsoft 365 De huidige situatie met betrekking tot het virus raakt een ieder in ons land. Het is nogal een grote verandering voor werkend Nederland maar gelukkig blijft de IT zich ontwikkelen. Jij maakt de ontwikkelingen mee en je hebt hard gewerkt om te komen waar je nu staat. Je bent op zoek naar een werkgever die jou naast zekerheid ook flexibiliteit biedt. Daarom werken wij bij T2 samen met jou zodat je de juiste opleidingen en certificaten kan behalen en daar plukken wij samen de vruchten van. Onze samenwerking Een boost in je loopbaan dat is wat je

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder (DIV)

Functioneel Applicatiebeheerder (DIV) Ken jij het vak Functioneel Applicatiebeheerder en dan vooral op het gebied van DIV? Dan kan jij ons team Documentaire Informatievoorziening (DIV) goed ondersteunen. Met jouw affiniteit met ICT weet jij je weg te vinden in het Zaaksysteem en help jij je collega’s. De inhoud van je werk Als applicatiebeheerder ben je er voor je collega’s. Jij helpt ze bij het gebruiken van de applicaties op het gebied van digitaal zaakgericht werken. Jij weet hen te stimuleren en te helpen om de software optimaal te benutten en te gebruiken. Jij begrijpt het DIV vak en hebt ook

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar Zorg-ICT

Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Ontwikkelaar? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Ontwikkelaar? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in teamverband. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding brengen wij je snel bij hoe je binnen deze architectuur je ontwikkelkunsten kunt

Bekijk vacature »

BI Ontwikkelaar

Je kan er niet omheen, data is overal en data gedreven werken is voor jou dan ook vanzelfsprekend. De beste inzichten haal je nou eenmaal uit de data. Zo zorg jij ervoor dat data uit het bronsystemen op een juiste en veilige manier ontsloten wordt, en verwerkt wordt tot betrouwbare en betekenisvolle informatieproducten. Als BI ontwikkelaar vorm je ook de brug tussen de business en IT en ben je vertaler van (complexe) informatiebehoeften naar concrete oplossingen; bijvoorbeeld in de vorm van (management)rapportages of dashboards. Daarnaast lever je een sterk aandeel in de doorontwikkeling van de datamanagement organisatie binnen Argenta, onder

Bekijk vacature »

ETL Developer Datawarehouse

Wil jij je ETL-ontwikkelexpertise inzetten binnen de zorg? Dan is dit jouw baan! Je werkt vanuit de Crystal Tower in Amsterdam met de nieuwste Microsoft-technieken aan slimme oplossingen die zorgorganisaties helder inzicht geven in hun verbeterpunten. Jouw baan Onze datamodellen geven ziekenhuizen meer inzicht in hun huidige activiteiten en verwachte ontwikkelingen. Jij gaat deze complexe modellen verder uitbouwen én ontwikkelt en verbetert daarbij proactief de ETL in C# en SQL. Hierbij heb je alle ruimte om te sparren met (ervaren) collega-ETL-ontwikkelaars en werk je samen met onze BI-ontwikkelaars, software developers en consultants technische implementatie. Jouw team Je versterkt een gemotiveerd

Bekijk vacature »

Developer / Dynamics / AX

Functieomschrijving Heb jij ruime ervaring met development binnen Microsoft Dynamics en werk je graag in teamverband aan het neerzetten van een mooie IT oplossing? Voel jij je thuis in een informele cultuur waar ruimte is voor eigen inbreng? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als developer richt je je op het uitbreiden van de standaard AX omgeving om wijzigingen en toevoegingen binnen de bedrijfsprocessen te realiseren. Dit is gericht op zowel de interne als externe klant; Je werkt mee in diverse projecten waaronder het onderbrengen van bepaalde processen binnen de AX omgeving en het uitbreiden van bestaande processen; Je

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Huursector zoekt PHP medior/senior (Symfony) devel

Functieomschrijving Als PHP developer werk je aan hun platform binnen een multidisciplinair Scrum team. Je gaat samenwerken met andere developers binnen een multidisciplinair Scrum team. Jouw werkzaamheden richten zich voornamelijk op de Backend met Symfony. Je zorgt ervoor dat grote hoeveelheden data goed verwerkt worden. Dat doe je door een oplossing te bedenken in kleine hoeveelheden die snel worden gereleased. Dat doe je ook middels cloud met technieken als Docker en Kubernetes. In de rol van developer krijg je veel vrijheid om samen met je team te zoeken naar goede oplossingen dus je krijgt de mogelijkheid om te experimenteren met

Bekijk vacature »

Junior of medior full-stack C# developer gezocht,

Ben je een startende software developer of iemand die wellicht al iets meer ervaring heeft? En ben je op zoek naar een baan als C# developer in Rotterdam (vlakbij Rotterdam centraal)? Bij een kleine platte organisatie met korte lijnen en een professionele en ongedwongen sfeer? Waarbij gebruiksvriendelijkheid een belangrijk uitgangspunt is bij het bouwen van hun software? Voor een bedrijf in Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een junior of medior C# developer. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling van software voor productiebedrijven. Hun software stelt deze bedrijven in staat sneller te verbeteren. Dit doen ze door bekende

Bekijk vacature »

Senior C++ ontwikkelaar medische wereld

Functieomschrijving Als Senior Software Engineer ga je hier aan de slag als Developer binnen een Agile Scrum team van 8 intelligente Developers. Naast technische vaardigheden in software heb je ook ervaring met hardware oplossingen. De ontwikkeling van deze hardware wordt intern gedaan met de steun van partners. Op basis van jouw ervaring kun je dit team, de software ontwikkelingsmethodologie en -processen naar een hoger niveau brengen. Je levert een leidende bijdrage in je multidisciplinaire team. In het team ben je een persoon met passende technische capaciteiten en creativiteit, je gaat hier de wensen van de product owner vertalen naar een

Bekijk vacature »

Xamarin Developer

Functieomschrijving Ben jij de Xamarin expert die de volgende stap in zijn carrière wil zetten? Houd jij er van om veelgebruikte apps verder uit te bouwen terwijl je de kwaliteit blijft waarborgen en heb je daarnaast zelf innovatieve ideeën ? Lees dan snel verder! Samen met het gehele mobile app team ben jij verantwoordelijk voor: de (door)ontwikkeling van Native applicaties voor Android en iOS; het verder samenbrengen van de applicatie en de web omgeving; de innovatie van de applicatie, het is belangrijk dat jij zelf meedenkt en jouw ideeën voorlegt binnen het team; feedback vanuit de gebruikers te behandelen en

Bekijk vacature »

System .NET Developer en duurzaam bezig zijn!

C#, developer, delft Functieomschrijving Je komt te werken in een leuk en gezellig team van ongeveer 4 developers. Zelf ben ik hier geweest en de sfeer is er aangenaam en daar is niks van gelogen. Je loopt door een creatief vormgegeven pand omhoog naar de tweede verdieping waar de developers programmeren. Thuiswerken is op bepaalde momenten ook gewoon mogelijk en verder is er veel te regelen voor de individuele medewerker. Als ervaren developer kom je hier weer compleet nieuwe dingen tegen. Je gaat werken aan een groot op duurzaamheid gericht softwaresysteem met allerlei geïmplementeerde database koppelingen, geïntegreerde (web)applicaties en mobiele

Bekijk vacature »

MS SQL Developer Automatisering Miljoenen gebruike

Functieomschrijving Wil jij als SQL Developer aan het werk binnen een van de meest complexe organisaties van Nederland? Wil jij meedenken en werken aan een platform met miljoenen gebruikers? Lees dan snel verder! Functie-eisen Hbo denk - en werkniveau; Minimaal 3 jaar ervaring, bij voorkeur in een soortgelijke functie of doormiddel van stage; Ervaring met SQL Server 2012 of hoger; Ervaring met SQL Server HA techniekene FCI en AG, SQL Native Backup; Ervaring met Windows 2012/2016; Ervaring met PowerShell op het gebied van deployment automation en het automatiseren van processen; Bedrijfsomschrijving Als SQL Developer kom je te werken in de

Bekijk vacature »
Jeroen Kwakkel

Jeroen Kwakkel

27/05/2012 17:14:41
Quote Anchor link
Lezers,

Ik heb een probleem. Mijn provider heeft mijn account geblokkeerd omdat ik blijkbaar voor overlast zorg. Nu weet ik dat wat ik doe best wel zwaar zou kunnen zijn voor de server, maar het is volgens mij niks bijzonder groot wat een provider niet aan zou kunnen.

Concept van mijn website en werking op de database:
De website die ik aan het maken ben is een affiliated site waarin ik alle items in de database heb staan en deze wordt automatisch geüpdate. Dit doet hij door de XML bestanden van de affiliated provider (M4N) in te lezen en dan deze gegevens in de database te zetten en door de items die hier niet meer in staan te verwijderen en ik gok dat hier het probleem zit (zie plaatje).

Nu is mijn vraag ligt het probleem bij mij? kan ik wat veranderen om de load op de server te verlagen Ik draai dit script expres elk uur, om er voor te zorgen dat niet in een keer op de dag de load groot is. Meestal gebeurd er dus niks omdat hij eerst kijkt of de XML wel geupdate is voordat hij het download en inleest.

Ik kan nu helaas niet de bij de script maar zet hier wel even bij wat ik van mijn provider kreeg. Het is ook zo dat als ik mij goed kan herinneren dat deze SQL-statement gewoon in het al bestaande script staan van de XML-reader van M4N.

Ik snap ook niet helemaal wat state en time betekend in de overzicht die ik gekregen heb en of dit iets betekend?

http://jkwakkel.home.xs4all.nl/probleem.png
Gewijzigd op 27/05/2012 17:15:37 door Jeroen Kwakkel

PHP hulp

PHP hulp

11/07/2020 19:26:30

Jelmer -

Jelmer -

27/05/2012 17:56:35
Quote Anchor link
Je hebt een heleboel DELETE queries en die gaan blijkbaar nogal traag want ze stapelen op. Als er een delete-query bezig is lockt hij de tabel, daarom moeten al die andere DELETE queries wachten.

Kan je in je code uitzoeken hoe die hele delete-query eruit ziet? Hij lijkt hier afgekapt te zijn. Uitgaande van dat dit alles is (en dat er geen andere kolom-namen in het afgekapte deel staan):

Heb je een index op de kolommen offerid en feedid zitten? Zo nee, dan is dat waarschijnlijk zeker de moeite waard, zeker als je tabel een behoorlijk aantal rows gaat bevatten.

Kan je al deze queries niet combineren tot slechts enkele queries a la DELETE FROM m4n_content WHERE feedid = 90106 AND offerid IN(1, 2, 3, .., X). Als het aantal in die IN-clause heel groot wordt (> ~500) kan je temporary tables gebruiken. Misschien helpt al je delete-queries in één transactie uitvoeren ook wel.

Jeroen Kwakkel

Jeroen Kwakkel

31/05/2012 12:17:42
Quote Anchor link
Hartelijk bedank voor je reactie.

Dit is de originele query DELETE FROM ".$db_name.".m4n_content WHERE (offerid!='' AND offerid='".$read_offerid."' AND feedid='".$SQL_get_feeds_data['id']."') OR (offerid='' AND url='".$read_url."')"

Ik heb geprobeerd offerid en url in een tijdelijke table te zetten. Dit werkt en kan deze table opvullen en probeer dan de gegeven te verwijderen met "DELETE FROM m4n_content WHERE offerid IN (SELECT oid FROM toDelete) OR url IN (SELECT url FROM toDelete);" hierdoor crasht mijn database

heb er nu gewoon je eerste optie gebruikt dus DELETE FROM m4n_content WHERE offerid IN (12323, 1231, 12341, etc) OR url IN (www.url.nl, www.url2.nl, etc);" Voor 7000-8000 gegevens duurt dit zo'n 2-3 seconden dus dit is wel acceptabel.

Toch is het gebruik van een tijdelijke database beter? Hoe werkt dat precies dan?

Erwin H

Erwin H

31/05/2012 12:20:36
Quote Anchor link
Wat als je in plaats van een directe delete een waarde in een extra kolom op true set. Op gezette tijden kan je in 1 keer alle rijen deleten die die waarde inderdaad op true hebben staan. De update is een simpele query en de delete dan ook.

- SanThe -

- SanThe -

31/05/2012 12:59:45
Quote Anchor link
WHERE (offerid!='' AND offerid='".$read_offerid."'

Dit is dubbelop lijkt mij.
Ik neem aan dat $read_offerid nooit leeg is. Dan zou je offerid!='' AND uit de query kunnen halen. Dat scheelt weer wat aan tijd.

Edit: Luister naar Jelmer. ;-)
Gewijzigd op 31/05/2012 13:00:54 door - SanThe -

Jeroen Kwakkel

Jeroen Kwakkel

31/05/2012 16:40:38
Quote Anchor link
Zoals ik al zei mijn query is nu "DELETE FROM m4n_content WHERE offerid IN (12323, 1231, 12341, etc) OR url IN (www.url.nl, www.url2.nl, etc)" dus nu heb ik er 1 ipv 7000, maar Jelmer zei dat het beter was om een "temporary tables" te gebruiken. Ik heb er dan een normale table van gemaakt omdat het onmogelijk is om twee select statement in één query op een temp table uit te voeren, maar mijn database crashed (of gaat ontzettend sloom) als ik dan de delete statement uitvoer "DELETE FROM m4n_content WHERE offerid IN (SELECT oid FROM toDelete) OR url IN (SELECT url FROM toDelete);"

Is het sneller of is het gewoon netter om een temp table te gebruiken?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.